Tja! En kompis till mig påstår att det inte är max 30 km h över fartgränsen som gäller innan dom tar kortet av en utan att dom har bytt till ett visst antal procent för fort, stämmer det?
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Tja! En kompis till mig påstår att det inte är max 30 km h över fartgränsen som gäller innan dom tar kortet av en utan att dom har bytt till ett visst antal procent för fort, stämmer det?
har inte hört nått. Tror nog att det skulle stå i tidningen osv i sånna fall. Är ju en ganska stor sak som säkert skulle sälja mycket lösnummer åt skvallertidningarna Aftonbladet t,ex Däremot brukar man kunna köra en viss procent över utan att polisen stoppar en, den lilla % vet jag att dom sänkt.
Viss procent kommer har inte ihåg om det är, så att det blir helt relativt så att säga..
Däremot så räcker det att du kör över 50 på 30 väg för att bli av med kortet (Vet, för det hände en polare till mig bara några månader sedan.)
Kör du 110 på 90 väg däremot blir du inte av med kortet för hastighetsöverträdelsen.
Personligen tycker jag det är rätt vettigt att det krävs mer ju högre gräns och mindre ju lägre hastighetsgräns.
Finns en fin tabell för detta på VV's hemsida jag kikade på för ett par månader sedan. Det ändrades något när bötesbeloppen förändrades har jag för mig.
Orkar inte leta upp den, slänger in den i tråden om jag hittar den igen.