Audi A3 1.8t VS Bmw M5 e34

Maizer
17 mars 2007 ·

För och nackdelar mellan bilarna? Stor risk att köra ihjäl sig med en m5a som första bil?tongue Eller ska jag behålla lancian.. Svårt val! Men skriv barnsjukdomar och erfarenheter tack! smile
Mvh

Maizer
17 mars 2007 ·

Nån vet väl nåt? tongue

mannen666666 preem pump
17 mars 2007 · 836 Inlägg

känns som att det är troligare att det blir ordentligt dyrare om m5:an går sönder.
den är dessutom jävligt mycket dyrare i försäkring oavsett om du sätter den på farfar eller inte. sen så är den betydligt roligare oxå, frågan e om det e värt det

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
FugitivE BMW Power
17 mars 2007 · 2 362 Inlägg

Allt är värt besväret, när det handlar om Bmw wink speciellt en M5a också..

Brorsan hade en 540 E34 förut, fan va go den va smile

Men se upp för en slutkörd M5a.. då dom oftast kan vara det tyvärr

Senast redigerat av FugitivE (17 mars 2007)

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
17 mars 2007 · 2 362 Inlägg

Barndomsfel: 3,8l M5 så får du passa dig för vattenläckars i motorn, har för mig att topparna spricker lätt... Köp inte en 3,8l för cirka 30k dom är oftast helt slut, satsa på dyrare prisklassen. Skulle jag ha gjort iallafall.

BMW, bogsering med wire :/
Maizer
17 mars 2007 ·

Men om man skulle köpa en för 30k, det skulle ju duga till att köra skiten ur ett tag iaf wink

Rille_h Knegare
17 mars 2007 · 62 Inlägg

Jag skulle köpa en M5 även om den är dyrare bla.bla bla
Min erfarenhet mellan BMW och Audi är att BMW är en bättre bil, ok den kostar mer och så vidare men helheten är betydligt bättre än en A3 1.8t, hade en 98 som gått 8000mil och det va rost, acc sluta fungera, magnetventilen går sönder som fluger. det är hur mycket problem med som som hellst.. en kompis har en med och han hade ännu mer problem..
Med mina BMW, har haft 3. 316 -88 första bil kanon bra andra va en m3 e30 hade inga fel på den utan gick hur bra som hellst lika dant med en 325 e36.

ps. BMW nörd JAG näee det tror jag inte... synd bara att det kostar att ha dom annars skulle jag vara märket troget resten av mitt liv wink

MVH Rille
Volkswagen Tiguan "R-Line" (2011)
speedshop
17 mars 2007 · 246 Inlägg

Har 4 VAG bilar själv men jag tror nog Bmw är snäppet bättre i kvalitet Thats life!!

C2racing
17 mars 2007 · 238 Inlägg

Rille_h skrev:
Jag skulle köpa en M5 även om den är dyrare bla.bla bla
Min erfarenhet mellan BMW och Audi är att BMW är en bättre bil, ok den kostar mer och så vidare men helheten är betydligt bättre än en A3 1.8t, hade en 98 som gått 8000mil och det va rost, acc sluta fungera, magnetventilen går sönder som fluger. det är hur mycket problem med som som hellst.. en kompis har en med och han hade ännu mer problem..
Med mina BMW, har haft 3. 316 -88 första bil kanon bra andra va en m3 e30 hade inga fel på den utan gick hur bra som hellst lika dant med en 325 e36.

ps. BMW nörd JAG näee det tror jag inte... synd bara att det kostar att ha dom annars skulle jag vara märket troget resten av mitt liv wink

Åfan, de har inte hänt med min,  Jag har kört som en svin och inget har gått sönder någonsin, den har gått felfritt i 2 år
men de kanske var ett måndagsex.?!

Rille_h Knegare
17 mars 2007 · 62 Inlägg

mm kan ha varit så.. och jag hoppas det för alla andra som har en sån med.. lite märkligt iuf för alla man har pratat med som har en säger att dom har mycket problem.. kanske är du som har ett bra ex wink

MVH Rille
Volkswagen Tiguan "R-Line" (2011)
newkie
18 mars 2007 · 250 Inlägg

Både Audi och BMW gör fina bilar, BMW är snäppet värre, du lär säkert få roligare i BMWn än i audin. M5 är ju en av BMWs toppsegment bilar medan 1,8t inte är i närheten av audis toppsegment, så du får en finare bil med BMW garanterat.

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
C2racing
18 mars 2007 · 238 Inlägg

Rille_h skrev:
mm kan ha varit så.. och jag hoppas det för alla andra som har en sån med.. lite märkligt iuf för alla man har pratat med som har en säger att dom har mycket problem.. kanske är du som har ett bra ex wink

hehe aa får hoppas de, alla bilar har ju vissa svagheter, saker pajjar ju förr eller senare, men mycket hänger väl på hur man sköter bilen också m,m...smile

Kettunen
18 mars 2007 ·

Jag sj hade köpt en Audi A4 1.8T Hellre än A3an......

Jens84
18 mars 2007 · 27 Inlägg

kan inte jämföra så,helt totalt olika...liten mot stor. om du nu skulle köra ihjäl dig så kan du nog göra de me vilken jävla bil som helst.

JohanW
18 mars 2007 · 212 Inlägg

M5:an byggdes till stora delar för hand bara en sån grej smile, annars totalt olika bilar.
Provkör du båda så kommer du välja M5:an det är jag övertygad om smile

Mini JCW (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang