30 mars 2007
Trådstartare
Besiktningen gick åt skogen... Den började bra, flyttgods funkade så ingen koll av avgas, kollade inte toningen på rutorna, alla lampor var perfekt. Sedan kom problemet, bilen var för låg för bromsrullarna. "Det är väl inte mitt problem att eran bromstestare är för hög" försökte jag med men biltestarchefen som kom efter en stunds diskussion sa att "Alla bilar i ska klara den höjden så det är inte vårat problem". Att försöka med att hävda att bilen är så låg original gick heller inte. Har ju misstänkt det här men inte fattat hur stort problemet var. Ingen ville ju försöka lägga bilen på rullarna eftersom om något går sönder så får bilprovningen betala, jag kunde få pröva själv på egen risk men det syndes ju att det kunde bli dyrt...
Så det blev att backa ut igen, krävde en ny tid av chefen och fick en på tisdag så nu vet jag att söndagen kommer användas till att montera originalfjädrarna och torsdagen till att montera tillbaka sänkfjädrarna så bilen är låg på fredag och Elmia. Visste inte att bilprovningen kunde ställa sådana krav och makulera ett test bara så där men nu vet man det, betalade iallafall ingenting.
Senast redigerat av Runn WS7 (30 mars 2007)