Tjosan var ute och lekte på lite landsväg för några veckor sedan och la då 3ans växel ..lite surt då jag inte direkt rejskörde utan bara drog lite på växlarna 1-2-3 och kanske 4:an ibland ..den lådan jag köpte är förstärkt på 3:an så de är inte något akut behov att svetsa min gamla.. min gamla låda har jag plockat isär och dreven (tänderna är hela ) så de verkar vara den omtalade synkringen som har flyttat sig och nu söker jag tips och bilder på hur jag ska göra ..är inte helt hundra på att de är detta felet men skiftgafflar och kulissen verkar OK... men tar gärna bilder och dyligt på hur jag fixar den andra skiten så jag kan ha den som reserv eller eventuellt sälja / renovera hela
Joså, Stefan i vårat garage gör detta i sömnen numera.
7Göran
Xuri skrev:
ingen som har någon ide ?
Hehe Jo jag skulle nog också kunna göra de i sömnen om man får testa på några lådor(skojjja )... nä men vill ha sprängskiss så man kan få isär och ihop allt på enklaste sätt.... inte ofta man får ha grejerna ifred om man läger upp dom i ordning på en bänk .. har rivit en i molekyler förut och satt ihop fast det var en m46:a och då är de inte 3 axlar bredvid varandra utan ovanför osv ...i m90 lådan måste man ju typ dra ut allt samtidigt ... du får gärna utveckla dina svar sharky