HJäLP??? Ja Har en fråga måste få ett svar såå fort som möjligt? Ska åka utomlands me bilen har tonat hela vägen fram?

Viitoo
12 juni 2007 · 121 Inlägg

Tjena

Faan ja ska utomlands me min bil. Men har ett litet problem har tonat hela vägen fram?
Va säger poliserna i andra länder ? Tvingar dem mej ta bort det? Får ja böter ? Nån som har åkt utomlands me tonade rutor? Va ska ja gö? Vill itte ta bort:(

Vitt is the shiit :)
TFkarlsson Varningar. 36
12 juni 2007 · 1 200 Inlägg

Säg att du inte kan engelska ^^

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Viitoo
12 juni 2007 · 121 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Säg att du inte kan engelska ^^

Tror itte ens att de funkar?

Vitt is the shiit :)
Pitzon
12 juni 2007 · 202 Inlägg

Beror väl på vilket land du snackar om kan jag tänka mig smile

Men det är ju inte godkänt i Sverige heller så det är väl bara o köra som du gör nu och vara beredd på att få rycka loss toningen om man blir stoppad.

Tror inte dom spärrar in dig men du kanske får skäll någonstans och någon bot om du har otur.  Men spelar du bara dum och plockar bort den på plats när de ser på så är det nog ingen fara.

Man nog att våga köra en tjejbil :)
Viitoo
12 juni 2007 · 121 Inlägg

Pitzon skrev:
Beror väl på vilket land du snackar om kan jag tänka mig smile

Men det är ju inte godkänt i Sverige heller så det är väl bara o köra som du gör nu och vara beredd på att få rycka loss toningen om man blir stoppad.

Tror inte dom spärrar in dig men du kanske får skäll någonstans och någon bot om du har otur.  Men spelar du bara dum och plockar bort den på plats när de ser på så är det nog ingen fara.

Ska ner till portugal. Då kör man förbi danmark tyskland belgien frankrike spanien sen portugal:P Men det e dsad Ja vill ju undvika plocka ner dem ba typ få lite böter o fortsätta min resa det kan ja leva me. men itte plocka ner lr dra av skiten:(

Vitt is the shiit :)
Pitzon
12 juni 2007 · 202 Inlägg

Nej men du har ju inte så mkt att välja på tyvärr.  Antingen vara beredd på det eller köra med en annan bil helt enkelt.

Går ju alltid o tona om ett par rutor. Rutorna fram är ju enklast smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 juni 2007 · 1 852 Inlägg

nog ingen fara om du inte har oturen att bli stoppad... då vet inte jag vad som händer, men antingen så får du fortsätta med böter, plocka bort utan böter eller så så får du plocka bort och dessutom få böter... i värsta fall alltså.

man lever bara en gång så lev väl!
JonasPLind
12 juni 2007 · 820 Inlägg

Du bor i sverige wink Landet där allting måste förtydligas och vara anpassat för allas bästa och alla ska få se vem du är när du kör din bil.

Ofta att polisen i typ portugal bryr sig om sånt big_smile

Viitoo
12 juni 2007 · 121 Inlägg

Faan det hade vart gött fall man ba kunde kö ner den så.. Känner många som har klarat siig utan att bli stannde men orkar man ta den risken? OOh Va jobbigt det känns sad Känns nästan som att ja får beställa helt nya sidorutor istället sad Tur att man e glasmästare:P

Vitt is the shiit :)
JonasPLind
12 juni 2007 · 820 Inlägg

Bara kör, äh, skiter det sig så skiter det sig, det lär ju inte hända något allvarligt ändå...

Viitoo
12 juni 2007 · 121 Inlägg

wh0re skrev:
Bara kör, äh, skiter det sig så skiter det sig, det lär ju inte hända något allvarligt ändå...

hahah aa men får la tänka på saken vill gärna kö ner den såå men men aja ska fundera!

Vitt is the shiit :)
Tommy_Enk Toyota-Frälst
12 juni 2007 · 310 Inlägg

Jag tror polisen i andra länder har bättre saker att göra. Det är bara i sverige snutarna gillar att bötfälla för struntsaker. Vi är för fredligt land, dom har för lite jobb här wink

Ne jag säger: Kör med tonat

Sokrates Eliminator
12 juni 2007 · 1 441 Inlägg

Om du vill bli avskräckt från utländska poliser kolla in dessa skjutglada klantiga snutarna!
http://www.youtube.com/profile_video_bl … F1C15580AD

Han hade heltonade rutor oxå!!!

mvh Tommy

Senast redigerat av Sokrates (12 juni 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
ToXtreme
12 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Mitt tips är att du drar ner rutorna när du kör igenom tullarna, såsett så kan de inte se att rutorna är tonade smile På motorvägen lägger de inte märke till dig smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Kettunen
13 juni 2007 ·

-Om inte annat så skit i ACn och kör me rutorna nere om vädret tillåter då smile

AffeBoyen
13 juni 2007 · 208 Inlägg

säger det samma som de två senaste.. dra ner rutorna om du känner dig iaktagen tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Flash Modo-fan från början till slut
13 juni 2007 · 330 Inlägg

Sokrates skrev:
Om du vill bli avskräckt från utländska poliser kolla in dessa skjutglada klantiga snutarna!
http://www.youtube.com/profile_video_bl … F1C15580AD

Han hade heltonade rutor oxå!!!

mvh Tommy

Klantar var ordet ja...länge sen man såg den filmen,skulle visa den för tjejen,men hittade inte tråden den fanns i.

Till topic: Kan/får dom egentligen göra så mycket om bilen är godkänd i Sverige med dom rutorna?För det är väl klart att den är det tongue För spanjorerna får väl inte böter här i Sverige om dom kommer med sommardäck i januari eftersom dom inte behövs där.Samma som att vi får ha vinterdäck på i juli om vi åker upp till till exempel Treriksröset.Annars blir det väl kanske "bara" böter.Nu vet jag ju inte,jag bara spekulerar lite väl mycket efter lite öl,men man vet aldrig.Du kan ju lika gärna klara dig utan besvär.

Stolt far till Freddy 18/12-08
Malmoe SSS -12
13 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Flash skrev:
För spanjorerna får väl inte böter här i Sverige om dom kommer med sommardäck i januari eftersom dom inte behövs där.

Kan tänkas att de får böter, då deras däck inte håller måttet för våra svenska vägar under denna årstid... Vi får böter om vi kommer ner till Tyskland med dubbdäck, hur mycket vi än behöver det i Sverige under denna tiden på året...

Oavsett vilket land du kommer till, så måste du anpassa din bil efter dess regler!

Säger reglerna dubbfritt, då är det dubbfritt... Säger reglerna att det är tvång med vinterdäck (av något slag), då är det bara att sätta på vinterdäck innan man kör norrut!

Men när det kommer till toningen som det hela handlar om, jag hade rekommenderat att du byter till två andra rutor tills du kommer hem igen och kan byta tillbaka på "säker mark"...

Annars är det ju som tidigare nämnt, kör med rutorna nere!

ToXtreme, Kettunen, AffeBoyen skrev:
Mitt tips är att du drar ner rutorna när du kör igenom tullarna, såsett så kan de inte se att rutorna är tonade  På motorvägen lägger de inte märke till dig

-Om inte annat så skit i ACn och kör me rutorna nere om vädret tillåter då

säger det samma som de två senaste.. dra ner rutorna om du känner dig iaktagen

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Flash Modo-fan från början till slut
13 juni 2007 · 330 Inlägg

Fuckface skrev:
Vi får böter om vi kommer ner till Tyskland med dubbdäck, hur mycket vi än behöver det i Sverige under denna tiden på året...

Ok,det visste jag inte

Säger reglerna dubbfritt, då är det dubbfritt... Säger reglerna att det är tvång med vinterdäck (av något slag), då är det bara att sätta på vinterdäck innan man kör norrut!

Jo,men jag menar att om du bor i skåne och ska åka upp till till exempel Gällivare i maj så får du köra med vinterdäck eftersom det kan vara vinterväglag däruppe,även om det är torr asfalt i skåne i mars

Stolt far till Freddy 18/12-08
Brådhis * Voff voff *
13 juni 2007 · 10 280 Inlägg

Fuckface skrev:

Flash skrev:
För spanjorerna får väl inte böter här i Sverige om dom kommer med sommardäck i januari eftersom dom inte behövs där.

Kan tänkas att de får böter, då deras däck inte håller måttet för våra svenska vägar under denna årstid... Vi får böter om vi kommer ner till Tyskland med dubbdäck, hur mycket vi än behöver det i Sverige under denna tiden på året...

Oavsett vilket land du kommer till, så måste du anpassa din bil efter dess regler!

Säger reglerna dubbfritt, då är det dubbfritt... Säger reglerna att det är tvång med vinterdäck (av något slag), då är det bara att sätta på vinterdäck innan man kör norrut!

Men när det kommer till toningen som det hela handlar om, jag hade rekommenderat att du byter till två andra rutor tills du kommer hem igen och kan byta tillbaka på "säker mark"...

Annars är det ju som tidigare nämnt, kör med rutorna nere!

ToXtreme, Kettunen, AffeBoyen skrev:
Mitt tips är att du drar ner rutorna när du kör igenom tullarna, såsett så kan de inte se att rutorna är tonade  På motorvägen lägger de inte märke till dig

-Om inte annat så skit i ACn och kör me rutorna nere om vädret tillåter då

säger det samma som de två senaste.. dra ner rutorna om du känner dig iaktagen

Njae... Nu har du delvis fel... Utländska bilar samt svenska bilar på väg till utlandet är undantagna från vinterdäckskraven! Även fordon med 10" hjul eller mindre, veteranfordon samt lastbilar/bussar över 3,5 ton totalvikt är undantagna...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang