6059
Sök

Rockford Punch 2x10" eller Gas 2x10" ?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Har en Gas 2 x 10" låda nu och har fått erbjudande om att köpa en Rockford Punch 2x10" låda.
Undrar nu om nån vet om de är en mycket bättre låda med Rockforden eller om de inte skiljer så mycket? vill gärna ha ett bra svar tack smile

Beroende av billjud
151 Inlägg
13 juni 2007
Man kan ju säga såhär, Rockford har ju mycket bättre kvalite ljudmässigt och om jag skulle få välja mellan dessa 2 lådor så hade jag utan tvekan tagit Puncharna för att dom basarna har bra rykte och är mkt omtyckta. Hur mycket det skiljer ? Det skiljer en hel del kan jag säga, om man bara kollar på lådornas storlek, Gas har bara en låda på 27l tror jag, då är Rockfords låda typ 3,5ggr så stor. Köp Puncharna, du blir inte missnöjd smile

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

820 Inlägg
13 juni 2007
Beror ju på vad du Får betala för dom.
Jag hade valt som AudiEngineering annars, har iofs inte hört GAS-basar men deras 6,5or imponerade verkligen inte när jag skulle byta mina smile

111 Inlägg
13 juni 2007
Välj rockford jag skulle inte tveka en sekund, mkt bättre kvalite på ljud som sagt. Mvh Henke

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
okej 1500:- skulle jag få den för. jo Rf har 35 liter och Gs 27liter så det skiljer. och min gas låda har ganska snärtit ljud när man kommer upp i ljudnivån.

2lateuloose
543 Inlägg
13 juni 2007
RF skulle jag lätt ha valt..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

1 878 Inlägg
13 juni 2007
jag valde Rockford Fosgate Punch 2x 12" basarna (kolla bilder på min bil) och de spelar fan 10ggr så bättre än Gas 2x 12"s låda jag köpte förut. blir bara missnöjd med Gas skit. RF ftw!

2lateuloose
543 Inlägg
14 juni 2007
härligt att höra.. RF ligger i en annan division än GAS
snygg installation förresten smile

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

med lem
1 925 Inlägg
14 juni 2007
ta rockford ! gas spelar piss tycker jag ! smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Kettunen
14 juni 2007
Enkelt val! Det är som att jämföra kicker VS mds ju... ROCKFORD!!

44 Inlägg
17 juni 2007
Rockford Fostgate hade ja lätt sattsat på!

i 300Km/h hör ingen dig skirka!

1 833 Inlägg
17 juni 2007
Jag hade valt Rockford direkt, de spelar så jälva underbart.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
17 juni 2007
Rockford är ju det man ska satsa på om man vill ha bättre tryck som sagt men glöm inte bort att Rockford kräver mer effekt, det steget du har till dina GAS kanske inte räcker till för att göra Rockford basarna rättvisa.

- Time Attack -

265 Inlägg
17 juni 2007
NIzmO skrev:
Rockford är ju det man ska satsa på om man vill ha bättre tryck som sagt men glöm inte bort att Rockford kräver mer effekt, det steget du har till dina GAS kanske inte räcker till för att göra Rockford basarna rättvisa.

Instämmer, Köp RF och du har steg som pallar eller om du har råd med ett nytt steg. Kommer bli enorm skillnad mot GAS.

-

Sök