ska inte jbr:s k-25 dumpventilen pysa vid hårt pådrag? det sa iaf killen som sålde en sådan till mig.. bara att lossa fjädern så låter det mer.. jag har lossat så mkt som man kan men dumpen låter exakt som original samt fladdrar bara när man släpper gasen...
Ska man inte typ byta ut originaldumpen mot ett dumplock?
Byta mot ett dumplock det gäller endast i de fallen som dumen är inbyggd i turbon, som tex på 850, s60 osv... men många andra bilar har en återcirkulerande dump som sitter på tryckröret, den optimala placeringen ska vara så nära spjälljuset som möjligt..
så det som ska behövas på en A4 är att juster den rätt... ja gör så skruvar upp den tills det att den öppnar på lågt tryck och håller sig stängd när man laddar...
Dumpen ska väl inte låta vid gaspådrag? Det är ju när man släpper gasen som den öppnar då det är då det fortfarande byggs upp tryck fast bilen drar i sig mindre luft, eller är jag helt ute och cyklar?
jag laddar typ 1bar i 2an,.. 3,4,5 an typ 1.2 - 1.3.. hoppas det räcker.. men fick höra av en att jag får sätta den tvärt emot vad original satt!? så ja får testa det med!
de ska räcka helt klart. hur har du kopplat in den då? du kopplar ju anslutningen som är underst på dumpen på en slang som går från till röret från pleniumet. sen den lilla vakumslangen sätter du som den va på orginaldumpen.
Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
det där med hur dumpen låter beror helt på hur dant tryckröret är byggt. hur grovt det är, böjar med mera. på audi tror jag det ska sitta vanlig återcirkulerande boschventil. om orginal sitter på turbosidan av intercoolern så sätt den öppna på insug sidan av ICn. där är luften kallar och därför får mer pats på en och samma yta viket ger mer luft ut genom dumpen och då pyser den högre. sen måste du ta bort den gamla dumpen och plugga där den satt.
den dump du köpt är en hybrid (om du inte redan visste det). tror du kommer få ett snättigare dumpljud om du pluggar röret till återcirkulationen. vet inte helt 100% om det är så men du kan ju prova
jag satte den nya som den originala satt.. dvs trycket på kolven neråt.. sen sa en polare att man skulle sätta så det kom tryck på kolven från sidan istället.. så dumpen kmr väll upponer.. han hade kollat på jbraceparts sida.. samt att föra ägaren sa något om sätta den upp och ner. dumpen ska ju gå 50% öppen och 50% åter..
asså ja fattar inte va du menar. till orginal har du ju 2 grova slangar och 1liten. den lilla sätter du längst upp på den nya dumpen. sen har k25 två utblås. de översta blåset sätter du tratten på och det understa sätter du anslutningsröret på. du skruvar på dom ju som följer med. sen sätter du på slangen som kommer från tryckröret till orginaldumpen flyttar du till anslutningen som är på undersidan av den nya dumpen. och slangen som kommer ifrån röret till luftfiltert till orginaldumpen sätter du på anslutningsröret som du monterade på den nya dumpen. att montera den uppochned och anväände utblåsen som inkommande tror ajg inte funkar så bra.
Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
haha ja det är svårt och förklara.. om du kollar på min sida o tittar på dumpen så ser man att det atmosfäriska anslutningen ligger 5mm lägre.. den anslutningen ska jag sätta i första slangen vid (luftfiltret) sen den andra anslutningen som ska få tryck på kolven kommer i nästa!
http://www.jbraceparts.se/bilder/motorskiss_JBR-K25.jpg så ska den sita.. där ser man att slangen som ska ge tryck på kolven kommer från (spjällhuset) och jag satte det så att slangen från lmm skulle trycka på kolven (som original)
ja hänger inte me va du pratar om menar du att orginal dumpen tar sitt tryck innan turbon? vid luftfiltert? låter ju inte klokt alls. men som sagt så har du ju en perfekt bild hur du ska montera den. bara ut i garaget ju.