1926
Sök

Får inte mätaren att visa rätt ladd, blir tokig

Fartdåre
217 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Hej hopp

Har kopplat in min laddtrycksmätare bara genom att ta slangen som går till orginalmätaren och flytta över den till externa mätaren. Det som händer är att mätaren inte ger mer än 0.5-0.6 bar i utslag. Har testat med 2 olika mätare med samma resultat. Koppling är tät och fin. Har lite dåligt med ingångar till kupen så därför jag tog detta enkla alternativ.. vet andra som gjort lika och det har fungerat. Om jag endå måste dra en ny slang vart sätter jag enklast t-korset på volvo 850? Känns ju som jag borde märka om bilen verkligen bara laddar 0.5...

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
3 juli 2007
ibland så följer det ju med ett littet monterings kitt till externa mätare
å vid ett tillfälle jag montera så skulle man i T nippeln sätta fast en mässings pryl.

har du missat något i monterings satsen ??

Ps:Om den skall visa Vacum och tryck så måste in under huven å kopla den på rätt ställe jag fick det med fibbel när jag bara satte den på insuget .... den måste anslutas på en av vakum slangarna från Turbo agrigatet .....

//S
Senast redigerat av lonewolf-holm (3 juli 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Fartdåre
217 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Tack så mycket för svaret, får ge mig på det imorgon och se om jag får till det. Har 2 olika t-kors, en till varje mätare.. ser nästan lika dana ut. Men tar den bättre mätaren och tillbehören till den. Hoppas det finns nån slang lättillgänglig att fästa på bara

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

4 824 Inlägg
4 juli 2007
lonewolf-holm skrev:
Ps:Om den skall visa Vacum och tryck så måste in under huven å kopla den på rätt ställe jag fick det med fibbel när jag bara satte den på insuget .... den måste anslutas på en av vakum slangarna från Turbo agrigatet .....

//S

behövs inte på 850, bara att sätta ett T kors på slangen under ratten som går till orginal laddtrycksmätaren i instrumenthuset.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök