Diskution vill veta varför alla snackar om mds.

Tommy_Enk Toyota-Frälst
22 juli 2007 · 310 Inlägg

freddan70 skrev:
Det dom flesta ogillar mest med MDS är deras marknadsföring.
Störst bäst och vackrast, egna fabriker, vunnit massor med priser och utmärkelser osv... Vilket inte riktigt stämmer om man är någorlunda förankrad i verkligheten.
Dessutom har jag ännu inte hört nåt ifrån dom som låter BRA. OBS att det är min egen högst personliga bedömning, och jag är kräsen! Och ja, jag har provlyssnat en hel del MDS, och även haft en del själv.

Men för den som vill ha nåt som låter skapligt mycket till en billig penning funkar det säkert alldeles utmärkt!

Jag skulle nog också skryta om jag kunde tillgodose så många kunder med ett hyfsat vällåtande ljudsystem till ca 50% av konkurrenternas priser. Visserligen med en kvalitetsförsämring men alla har inte en mil djupa fickor. Jag tycker dom gör rätt i sin marknadsföring, varför skulle ett företag INTE vilja framstå som bäst i sin marknadsföring? Då går lite av poängen med just marknadsföring förlorad!

evny
22 juli 2007 · 21 Inlägg

Jag kör nästan bara mds, och det låter riktigt bra tycker jag, köpte till och med deras Dynamic 6,5 or istället för rainbow seriens som kosta 3000kr mer och dom låter riktigt bra och desutom kan man spela högt....

loudness
22 juli 2007 · 4 554 Inlägg

till er som skriver "jag har bara mds och de låter bra mm..." tänk på att tråden är en diskussion och för att kunna bilda en diskussion måsta man ha ett argument och att bara ha lyssnat på mds i sin bil ger ju inte mycke till erfarenhet för att kunna argumentera för något.
man måste kunna jämföra med något för att kunna påstå att att det är bättre än allt annat

Lindberg88
22 juli 2007 · 1 418 Inlägg

Tzatziki skrev:
Företaget som byggde i trunken på corradon, en av de anställda där
tävlade inom ljud och använde endast mds grejer.
Han hade kommit upp i runt 144-146dB med sina basar ..

I dagsläget kör jag MTX och är helnöjd .. har haft dubbel 10" i min gamla
bil och även där varit supernöjd!

Allt handlar inte bara om att det ska låta högt, det ska låta bra också annars så är det väl ingen mening att köpa stereo för x antal tusen kronor?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Schumi
22 juli 2007 · 401 Inlägg

har MDS 6x9 i bakhyla och dom e riktigt bra, men kommer bygga ljud med hellt annan(okänd) märke inom kort...
ex. 6,5" 2way sistem med 1000W f** det måste spela bra wink eller??hehe
ska prova hur dom låter på riktigt...

BMW E61 "520d" (2007)
Sir_Ed
22 juli 2007 · 304 Inlägg

Tommy_Enk skrev:
Jag skulle nog också skryta om jag kunde tillgodose så många kunder med ett hyfsat vällåtande ljudsystem till ca 50% av konkurrenternas priser. Visserligen med en kvalitetsförsämring men alla har inte en mil djupa fickor. Jag tycker dom gör rätt i sin marknadsföring, varför skulle ett företag INTE vilja framstå som bäst i sin marknadsföring? Då går lite av poängen med just marknadsföring förlorad!

Man skall inte skryta, säga att man vet precis vad man gör, vara självsäker och kompetent i Sverige. Det funkar bäst i USA och hyfsad bra i resten av världen. I Sverige skall man vara lik andra och inte vara så säker på allt man gör. Den allra bästa sättet att införa sitt tall är att säga: "Jag vet inte. Det är kanske så att..." big_smile

I have my own race...
Schumi
22 juli 2007 · 401 Inlägg

man ska köpa det vad man har råd med tycker jag....det gör jag i allafall....

ha det bra grabbar....

BMW E61 "520d" (2007)
apoteket00 trucken
22 juli 2007 · 563 Inlägg

jag utgår alltid ifrån mitt eget tycke ,o skiter i vad andra tycker. och jag har aldrig varit nöjd med någon av mds produkter. när ett slusteg testas; vilket då grundar effeker osv så anger seriösa producenter sin siffror vid normalare omständer än vad mds gör. visst mds 2000w finns där men vart? e det vid en normal lyssning eller när ett steg börjar brinna? vilken spänning får steget när det testas? är detnormalt runt 13 vol eller vid16-18? de egna erfaren heter jag har tyder på att det är överspecade siffror mds ger ut. ett slusteg som ska ge 1200w kräver ström! p=u*i 1200w=12v* 100A hur många har det i sina helt vanliga bilar? en sak till om du har ett steg som lämnar 500w rms o du ska ha en bas till detta vilken spelar då högst? en på 1000w rms eller en på 300w rms? va fan ska ni me basar på flera kilowatt om ni inte har effekt till att driva dem? och har ni det saknar ni säkert ström ändå. själk har jag 400w per bas o det spelar!

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
loudness
22 juli 2007 · 4 554 Inlägg

apoteket00 skrev:
vilken spänning får steget när det testas? är detnormalt runt 13 vol eller vid16-18? de egna erfaren heter jag har tyder på att det är överspecade siffror mds ger ut. ett slusteg som ska ge 1200w kräver ström! p=u*i 1200w=12v* 100A hur många har det i sina helt vanliga bilar?

nja tror inte man kan räkna så eftesom du har en nät del emellan som triggar upp/ner spänningen hit och dit

vet själv att mitt steg drar 80A(enligt tillverkaren) och är avsäkrat 2x25A och har 500rmswatt

Kettunen
22 juli 2007 ·

Dom som sa att mds har vunnit många tävlingar osv är RENT bullshit! Det var länge sedan mds vann nu!
& sen. Man får vad man betalar för. Kan ju säga att minst hälften Utav DLS prylar slår MDS. Även fler märken. Men klagar inte på MDS. Dom duger gott o väl som första paket wink

Senast redigerat av Kettunen (22 juli 2007)

loudness
22 juli 2007 · 4 554 Inlägg

Kettunen skrev:
Dom som sa att mds har vunnit många tävlingar osv är RENT bullshit! Det var länge sedan mds vann nu!

ja och sen kan man ju kolla hur stora mds är internationellt... inte direkt om man söker på google

Hazze
22 juli 2007 · 21 Inlägg

har haft 2 olika baslådor o har kompisar som kört me lite mds grejer. visst spela de o man tyckte då att de lät fint. men nu när jag provat andra grejer o hört skillnaden så går jag inte tillbaks till mds. inget ont om mds på så vis men finns bättre grejer för samma pris enligt mig.

tycker dem har blivit sämre me åren. förr var de bra grejer. men nu verkar dem satsa mycke pengar på sin marknadsföring, bilar o brudar o mindre på sina produkter.

"Hellre en gubb bil i garaget än en gubb k*k i baken"
Mulrik
22 juli 2007 · 14 Inlägg

Jag själv har 2st 6x9 från mds och är inte nöjd med dem! Anledningen är att de låter dåligt och hänger inte riktigt med. De är de första som ska bort när jag ska bygga nytt!

O andra sidan har jag en klass kompis som kör stenhårt på mds o tävlar med dem och är väldigt nöjd...

Så smaken e väl som baken roll

Snoppen
22 juli 2007 · 543 Inlägg

Det är ju som många andra säger, man får ju det man betalar för. Jag som har haft 1050 i månaden under den tiden jag har hållit på och pulat med mina bilar så har mds haft det jag sökt. Hyffsade grejer för lagom priser. Sen att det inte är världens bästa grejer, det får man ju räkna med när man inte betalar några farliga summor. smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Tommy_Enk Toyota-Frälst
22 juli 2007 · 310 Inlägg

När ska folk på denna inse att hur många gånger detta ämne släppas upp så kommer ALLTID folk ha olika tycke och smak. Enligt mig kommer denna tråd pendla mellan MDS-frälsta som säger hur nöjda dom är och sen besserwissers som helt plötsligt vet hela MDS struktur och historia... dessa trådar borde låsas, bara jag som känner så?

FugitivE BMW Power
22 juli 2007 · 2 362 Inlägg

tror många köper någon utav deras produkter då dom är väldigt lätta att komma åt.. har aldrig sett någon större reklam utav andra märken..

Jag menar, jag har aldrig haft någon utav mds basar i mina bilar, dock så har jag använt mig utav deras slutsteg, då dom verkligen har spelet bra med mina basar, iallafall acceptabelt utav mig..

Även om jag nu vill satsa på andra märken så vill man ju få tag på det.. men vart egentligen? mycket webbhandel blir det om man ska ha nåt, men man vill ju gärna veta hur grejerna spelar innan man skaffar det, samt kunna känna lite på dom wink (?)

MDS är lätt tillgängligt för mig så därför har man väl använt sig utav deras produkter, men skulle något annat märke bli lika tillgängligt som MDS, skulle inte tveka att testa dom då..

Har bara testat MDS och JBL , samt några märken utav stereo, dock så har jag flyttat över anläggningen till bilen man har, så därför jag har inte köpt nåt annat... trivdes ganska bra med dom grejerna..

Men nu är grejerna iallafall sålda så då kanske man kan testa på något nytt sen smile

Mvh

Senast redigerat av FugitivE (22 juli 2007)

BMW, bogsering med wire :/
Muppsi Bessewisser
22 juli 2007 · 556 Inlägg

Jag kör med vissa saker från MDS typ säkringar kablar och sånt men mina slutsteg och högtalare kommer endast från mera seriösa märken så som kicker mutant osv..

Det är inge fel på MDS saker det är bara det att dom skriver hela tiden att "Detta är det bästa som finns" sen kollar man på någon annan så står det typ samma sak...

Enligt killen på MDS så är deras billigare basar bara skit.. dunkar bra men är inte melodiska som han sa..

Kör på med MDS om du känner för det! Bra service har dom också! men om du ska tex köpa ett steg så kolla hur många Ampere den är avsäkrad på.. så du inte går in och köper typ "Super mega slutsteg" på 10 000 watt och avsäkrat på 15 ampere eller nått


//SkyNard

How low
CoSmoZ 2lateuloose
22 juli 2007 · 543 Inlägg

MDS ja haha. varför ska man ens svara!

Varför är folk anti??? enkelt deras aggresiva & missvisande marknadsföring

- man säger inte att prylar som kostat 1 dollar i inköp oem & sedan kostar 1000:- med en MDS logga på är skitbra prylar!
& folk som köpt dessa säger i sin tur "kolla min feta mosfetsuper bas på 5000w den är så jäkla bra"

- tyvärr vet dom inget bättra eftersom dom litat på säljaren & självklart tror att dom gjort ett utmärkt köp..
man blir lite less lixom.. när man som jag varit med för länge i billjudsvängen! när man ser & hör samma sak!   

- MDS gör inte kanon prylar utan dom gör "kanske" prisvärda bilstereosaker som dom köper billigt & säljer dyrt!
ett smart affärsknep eftersom Da Boss kör runt i ett par värstingbilar! & all heder till honom
Jag önskar jag kommit på den idén.. vem gör inte det!!

- så har du köpt MDS & är nöjd med ljudet! GOOD då är allt som det ska, men att skriva ut på forumen att t ex dina fanatic 10" kickar värre en alla andra för att du tycker det är inte smart! för då kommer man få en reaktion av dom som vet bättre & av dom som tror dom vet bättre

- har man ont om cash är säkert MDS en bra inkörsport till ljud i bilen! man måste ju börja någonstans..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
gurenius
22 juli 2007 · 1 631 Inlägg

Tommy_Enk skrev:
Jag skulle nog också skryta om jag kunde tillgodose så många kunder med ett hyfsat vällåtande ljudsystem till ca 50% av konkurrenternas priser. Visserligen med en kvalitetsförsämring men alla har inte en mil djupa fickor.

Det kan de INTE. För varje produkt de säljer så finns det matchande från andra leverantörer. Till samma eller lägre pris. Tror du mig inte så vet du inte hur mycket bilstereogrejor som faktiskt finns på marknaden.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Tommy_Enk Toyota-Frälst
22 juli 2007 · 310 Inlägg

gurenius skrev:

Tommy_Enk skrev:
Jag skulle nog också skryta om jag kunde tillgodose så många kunder med ett hyfsat vällåtande ljudsystem till ca 50% av konkurrenternas priser. Visserligen med en kvalitetsförsämring men alla har inte en mil djupa fickor.

Det kan de INTE. För varje produkt de säljer så finns det matchande från andra leverantörer. Till samma eller lägre pris. Tror du mig inte så vet du inte hur mycket bilstereogrejor som faktiskt finns på marknaden.

Jo klart du har en poäng där, men många har den uppfattningen att MDS har mycket bättre priser osv. Och det är ju just tack vare deras marknadsföring. Dom har ett fungerande system helt enkelt. Självklart släpper de andra märkena snarlika produkter för samma penning men utan ads blir det ganska dolt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang