2308
Sök

Vad är V-tech?

DFFL
9 020 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Har en kompis som säger att när V-techen kommer in (Civic Type-R -04) så går den som fan.
Vad är då V-tech för något?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

SSS -12
3 217 Inlägg
28 juli 2007
V-Tec kan enkelt resumeras som variabla ventilöppningstider... Eller något sådant!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DFFL
9 020 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Chrille79 skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC

Sånt förstår inte jag.
JAg behöver en guide för motor-efterblivna tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

OEM <3
194 Inlägg
28 juli 2007
Ett system som trycker ner avgas och insugningsventilerna i motorn vid ett visst varvtal så de blir effektivare förbränning , känns som en turbokick ungefär fast på ett mer distinkt sätt ! de kallas V-tech på honda språk och VVTL-i på toyota språk !

These days &#9834;&#9835;

DFFL
9 020 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
n0jas skrev:
Ett system som trycker ner avgas och insugningsventilerna i motorn vid ett visst varvtal så de blir effektivare förbränning , känns som en turbokick ungefär fast på ett mer distinkt sätt ! de kallas V-tech på honda språk och VVTL-i på toyota språk !

hmmm, varför har inte alla det då?
Fast det är klart, varför har inte alla turbo...

Tack för svaren, tror jag fattar nu.

Russel Crowe, Gladiator.

8 Inlägg
1 augusti 2007
Varför krångla till det? VTEC = Ett jävla ös smile

268 Inlägg
1 augusti 2007
de e variabla ventiltider, dvs är man vill, då går den som fan, ventilerna öppnas fullt å det blir lite som en hobby-turbo, och på motorväg så e dom knappt öppna, vilket gör att den går snålt som bara den! körde 0.45l/milen me min civic -93 vtech på motorväg, å den kunde busa inne i stan! tyvärr inte samma låga förbrukning, men det e en annan sak smile

EDIT:felstavning smile
Senast redigerat av Nipfel (1 augusti 2007)

Sök