3481
Sök

Paragrafjägare?

Honda Prelude 2,2 VTi V-Tec
27 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Läste i någonstans att det skulle vara förbjudet med sportluftfilter i nyare bilar, stämmer det eller var det en skröna... Tror det var i lillebrors bilskolebok!

Om det är så, varför är det så då? Är det p g a ändrade avgasvärden?

Har en Peugeot 407 SW -06 som jag kanske ska sätta sportfilter på, vad är alternativen för min del?

V-Tec - Fler mil snabbare

Driver
2 111 Inlägg
10 oktober 2005
är väl något med att man inte får ändra någonting på de nya bilarna. inte ens tändstiften då avgasreningen påverkas. Något sådant är det iaf. kommer inte ihåg från vilket år det gäller men garanterat en 06:a hehe wink

Finns ettt namn för denna lag men kommer inte på det nu. Sorry om du blev besviken.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Honda Prelude 2,2 VTi V-Tec
27 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Jag överlever, ville bara ha det bekräftat, får väl slå upp det i boken igen smile Hade varit intressant att se hur det skulle låta med ett öppet sportfilter på en sådan bil...

Finns det någon inkörningsperiod av en helt ny bil?

V-Tec - Fler mil snabbare

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
10 oktober 2005
Kallas att bilen är helbilsgodkänd.
Kom runt -96 på vissa märken och är standard från runt -98 tror jag.

Jepp det är inkörningsperiod av nya bilar, kolla i instruktionsboken så står det nog hur pass noga man ska vara.

- Time Attack -

Sök