Har en låda som behöver fixas vårt det?

Smuurf
23 augusti 2007 · 388 Inlägg

Tjenare!
har en fråga angående baslådebygge till min BMW 320i -88. smile
Har ett gammalt låd bygge till dubbla 12" basar men tyvärr så var framsidan sprucken på den så jag tänkte byta ut den. smile men det material den är byggd i är MDF och jag tänkte sätta spånskiva på 10mm istället för det har jag hemma blir det sämre då? yikes har även funderat på om den verkligen ska vara portad lr om jag ska ha den sluten istället? och sen vet jag inte om den ska vara vänd in mot kupén lr om jag ska ha den vänd mod bakluckan för att få så bra ljud som möjligt? jag är riktigt intresserad av ljud men ekonomin sätter ju sin gräns men måste ju ha en början någonstans big_smile hehe har föresten 2st 12" Mutant MT1207X som ska sitta i den lådan. smile

Mycket tacksam för svar snarast big_smile

Så här är lådan konstruerad nu!
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=139366

MVH Thomas

Skoda Superb "Paddan" (2017)
Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
OpelAscona
24 augusti 2007 · 124 Inlägg

smilisar.se

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)
Sharky
24 augusti 2007 · 10 287 Inlägg

10mm spån är åt helsike för klent. 22mm golvspån börjar lika något.

Sedan vad gäller element gentemot lådvolym och portad - sluten låda så gäller det att ta reda på vilken lådvolym elementen i fråga är avsedda för i portad respektive sluten låda.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
t0bias
24 augusti 2007 · 134 Inlägg

Precis som han ovanför säger 10mm är för klent, använd de och de lär gå itu direkt..

/t0bias
BMW 118d "Tjejens" (2008)
iXidOn iXidOn
24 augusti 2007 · 27 Inlägg

Helst av allt skulle man gjuta en låda eller svetsa en för att göra den stum smile Men nu gör man inte det. Men varför man inte vill ha så lite som 10mm spånskiva är för att det skall inte svänga i materialet utan det ska vara stumt, basarna ska röra sig och inte lådan. Dessutom skulle nog framsidan spricka så småningom.

Muppsi Bessewisser
24 augusti 2007 · 556 Inlägg

Jag gjorde en framsida i 17 mm spån.. Efter några veckor så sprack det..
Har dock aldrig haft några problem med golvspån! Kör på sånt istället!

//SkyNard

How low
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang