2024
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

5 Inlägg
31 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
Update:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/737185_wgc00j.jpg
Hmm, generatorn e nog inte helt kry hmm

Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering smile För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet tongue

Jag har just inhandlat en 9000 CSE 2.0 och upptäckte att den ligger på ca 13.7-13.9V......ibland kan den gå upp till 14.1V......e det snart dags att börja kolla generatorn?

Centrallåset funkar kanon så länge det inte regnar då låser bilen upp sig direkt efter man låst....någon som har nån aning om vad det kan va?

Och ursäkta om jag "kapar" din projekttråd wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 september 2009
passatturbo skrev:
Rallyhalle skrev:
Update:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … wgc00j.jpg
Hmm, generatorn e nog inte helt kry hmm

Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering smile För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet tongue

Jag har just inhandlat en 9000 CSE 2.0 och upptäckte att den ligger på ca 13.7-13.9V......ibland kan den gå upp till 14.1V......e det snart dags att börja kolla generatorn?

Centrallåset funkar kanon så länge det inte regnar då låser bilen upp sig direkt efter man låst....någon som har nån aning om vad det kan va?

Och ursäkta om jag "kapar" din projekttråd wink

din generator är nog inte dålig, kan dock vara B+ kabeln som behövs bytas!! centrallåset fins det 2 st saker i dörren som ofta stular med fukt osv... testa o byta dem, dock är de dyra sad

Mvh Patrik

1 497 Inlägg
1 september 2009
Funkiee skrev:
centrallåset fins det 2 st saker i dörren som ofta stular med fukt osv... testa o byta dem, dock är de dyra
Mvh Patrik

Strular centrallåset så är det till 99% centrallåsenheten som strular.
Sitter bakom tygpanelen under ratten.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 september 2009
AxlSam skrev:
Funkiee skrev:
centrallåset fins det 2 st saker i dörren som ofta stular med fukt osv... testa o byta dem, dock är de dyra
Mvh Patrik

nej, inte om det är fukt, då är det någon av de i dörren, den under ratten brukar inte vara fukt känslig

4 299 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
passatturbo skrev:
Rallyhalle skrev:
Update:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … wgc00j.jpg
Hmm, generatorn e nog inte helt kry :/

Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering :) För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet :P

Och ursäkta om jag "kapar" din projekttråd ;)

Innan du gör som Funkiee tycker så skulle jag byta laddningsregulator, tycker de låter mer som den än att de skulle va nått skit med kablarna.

Ang. centrallåset så tror jag som AxlSam att de e centrallåsenheten, oftast den som pajar. Mitt centrallås funkade ju i början bara fuktiga kvällar :P Kan bli rätt lustiga fel me dom där :rolleyes:

Funkiee: Kan lika gärna vara den lilla voltregulatorn eftersom laddningen skiftar så mycket.

//Jacob

4 299 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
AxlSam skrev:
Funkiee skrev:
Mvh Patrik

nej, inte om det är fukt, då är det någon av de i dörren, den under ratten brukar inte vara fukt känslig

Min funkade som sagt var bara fuktiga kvällar, så jo, den är fuktkänslig.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 september 2009
Rallyhalle skrev:
Funkiee skrev:
AxlSam skrev:

okok, men de är iaf inte så vanligt att de är den som strular när de är blött/fuktigt

4 299 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
Rallyhalle skrev:
Funkiee skrev:

okok, men de är iaf inte så vanligt att de är den som strular när de är blött/fuktigt

Är nog precis lika vanligt, den enheten är inte fukttät för 5 öre.

Men nu släpper vi de, passatturbo vet nu iaf va han ska kolla...

4 299 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Nu är dag för när bilen ska åka iväg för o riktas smile

På tisdag nästa vecka ska den lastas på trailer o köras till enköping. Får då hjälp av en polare som har rätt körkort för o göra de smile

Så det jag måste hinna med me bilen innan det är:

-Ta med batteriet till jobbet o ladda
-Pumpa ena däcket som börjar bli lite platt
-Slänga in nya dörren så att den kommer med också

Helst ska väl Lambdan vara fixad, får försöka fiska fram en lite billigt nu kanske.

Det är så läget ligger till nu iaf, längtar redan till nästa vecka tongue
//Jacob

584 Inlägg
2 september 2009
Satan vad nice smile Väntar spännt på resultatet sen smile

Saab 4 Life!

1 997 Inlägg
2 september 2009
Gött att de e bestämt smile

Den rullar nästa sommar väl? wink

// Fredrik

4 299 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Aaaaaaalm skrev:
Satan vad nice smile Väntar spännt på resultatet sen smile

Ja de e riktigt kul! smile Nu ska den ju först skadevärderas, så tar ett litet tag innan dom sätter igång. Men då är den iaf där smile

isak90: De e riktigt nice, skönt också smile
Den kommer rulla nästa sommar, men hur färdig den är då e svårt o säga tongue Risken e att den fortfarande rullar med 4 olika färger, beror på hur jag prioriterar tongue

//Jacob

1 497 Inlägg
6 september 2009
Har paketet dykt upp?

4 299 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
AxlSam skrev:
Har paketet dykt upp?

Japp big_smile Tack så mycket!

Väntar dock med att montera den ifall nån får för sig att flytta över sånt sen när nya dörren sitter på smile

1 497 Inlägg
6 september 2009
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:
Har paketet dykt upp?

Japp big_smile Tack så mycket!

Väntar dock med att montera den ifall nån får för sig att flytta över sånt sen när nya dörren sitter på smile

Skit bra wink

4 299 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
-Ta med batteriet till jobbet o ladda (Fixat)
-Pumpa ena däcket som börjar bli lite platt (Fixat)
-Slänga in nya dörren så att den kommer med också (Fixat)

Bilen e nu redo att ge sig iväg cool Dock en hel dag kvar tongue
Och nu har min chaufför gått o tappat rösten så de kommer ju bli en rolig bilfärd de roll

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (6 september 2009)

4 663 Inlägg
6 september 2009
hoppas allt går bra big_smile inge kul att tappa rösten sad

4 299 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
hoppas allt går bra big_smile inge kul att tappa rösten sad

Det ska nog gå fint smile

Nää de tycker inte min polare heller tongue Men men, bara han kan köra e jag nöjd wink

4 299 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Kom nyss hem efter den lilla resan och allt gick galant big_smile Förutom att vi tappa en kloss nånstans på vägen roll

Men huvudsaken är att bilen nu står där den ska riktas.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/759196_t79mzq.jpg
Bilen lastad och nästan redo att åka.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/759198_94cbvq.jpg
Sista gången jag ser bilen krockad smile

Den har tydligen klarat sig väldigt bra, läraren (den e inlämnad på en skola) va förvånad över att taket fortfarande va spikrakt. Så de va bara positivt big_smile

Så ÄNTLIGEN efter allt strul som de varit me släp och dragbilar är 9000 på g att återfå sitt forna jag smile

Det va allt jag hade idag, återkommer så fort jag får veta nått om bilen. Den står näst på tur till riktbänken iaf cool

//Jacob

2 638 Inlägg
8 september 2009
Hur länge är det tänkt att bilen ska vara inlämnad där då? Skönt att det löser sig iallafall smile

Sök