Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet
Jag har just inhandlat en 9000 CSE 2.0 och upptäckte att den ligger på ca 13.7-13.9V......ibland kan den gå upp till 14.1V......e det snart dags att börja kolla generatorn?
Centrallåset funkar kanon så länge det inte regnar då låser bilen upp sig direkt efter man låst....någon som har nån aning om vad det kan va?
Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet
Jag har just inhandlat en 9000 CSE 2.0 och upptäckte att den ligger på ca 13.7-13.9V......ibland kan den gå upp till 14.1V......e det snart dags att börja kolla generatorn?
Centrallåset funkar kanon så länge det inte regnar då låser bilen upp sig direkt efter man låst....någon som har nån aning om vad det kan va?
Och ursäkta om jag "kapar" din projekttråd
din generator är nog inte dålig, kan dock vara B+ kabeln som behövs bytas!! centrallåset fins det 2 st saker i dörren som ofta stular med fukt osv... testa o byta dem, dock är de dyra
Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering :) För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet :P
Och ursäkta om jag "kapar" din projekttråd ;)
Innan du gör som Funkiee tycker så skulle jag byta laddningsregulator, tycker de låter mer som den än att de skulle va nått skit med kablarna.
Ang. centrallåset så tror jag som AxlSam att de e centrallåsenheten, oftast den som pajar. Mitt centrallås funkade ju i början bara fuktiga kvällar :P Kan bli rätt lustiga fel me dom där :rolleyes:
Funkiee: Kan lika gärna vara den lilla voltregulatorn eftersom laddningen skiftar så mycket.
Ja de e riktigt kul! Nu ska den ju först skadevärderas, så tar ett litet tag innan dom sätter igång. Men då är den iaf där
isak90: De e riktigt nice, skönt också Den kommer rulla nästa sommar, men hur färdig den är då e svårt o säga Risken e att den fortfarande rullar med 4 olika färger, beror på hur jag prioriterar
-Ta med batteriet till jobbet o ladda (Fixat) -Pumpa ena däcket som börjar bli lite platt (Fixat) -Slänga in nya dörren så att den kommer med också (Fixat)
Bilen e nu redo att ge sig iväg Dock en hel dag kvar Och nu har min chaufför gått o tappat rösten så de kommer ju bli en rolig bilfärd de
Kom nyss hem efter den lilla resan och allt gick galant Förutom att vi tappa en kloss nånstans på vägen
Men huvudsaken är att bilen nu står där den ska riktas.
Bilen lastad och nästan redo att åka.
Sista gången jag ser bilen krockad
Den har tydligen klarat sig väldigt bra, läraren (den e inlämnad på en skola) va förvånad över att taket fortfarande va spikrakt. Så de va bara positivt
Så ÄNTLIGEN efter allt strul som de varit me släp och dragbilar är 9000 på g att återfå sitt forna jag
Det va allt jag hade idag, återkommer så fort jag får veta nått om bilen. Den står näst på tur till riktbänken iaf