Nu kommer eran efterlängtade update

Idag har de vart lite fin-lir, har gjutit av klumpen av fogskum som jag format efter handsfacket. Klädde in den i plastfolie sen efter det så kletade jag på ett rejält lager polyester, efter det så blev det ett lager glasfibermatta och sen lite mer polyester och ytterligare en runda till

Har inte kommit på än hur jag ska göra för att få av plasten från klumpen än men, något som jag får ta när det är dags

Under tiden som polyestret fick torka så gick jag ut i garaget och började skickra lite på ringar till basarna, eller ja, ramar kanske jag ska kalla det eftersom de är fyrkantiga

Kapade till två som ser i princip lika ut och började fundera lite.
Kom upp en tanke, jag kanske ska ta och sänka ner basarna lite i ramen så det inte blir så hög kant, jovisst.. In med bitarna till pannrummet och upp med stämjärnet, tror ni jag hann göra färdigt båda ? Nej det ! Hann bli HYFSAT klar med den första bara. Får återuppta det imorgon.

Finns en anledning till varför jag ska sänka ner dem lite med, det är för att basarna ska sitta med magneten utåt vilket gör det lite svårare att få basen mitt i hålet så att den inte tar i ramen när den flyttar på sig

Och nån bild:
Klumpen av byggskum klädd i plastfolie 
Ja då, nu va det plastat. Bara vänta på att det ska torka. (ursäkta den dåliga bilden, farsan bakom kameran
)
Här har det torkat i princip, blev rätt nöjd med resultatet. Ett bra stycke att börja arbeta med 
Mina stackars små fälgr ligger mitt i garaget
Hoppas på plusgrader ute så jag kan rulla ut dem och tvätta dem innan vinterförvaringen 
Sågat ut första ramen nu och precis ritat av den för att göra en exakt likadan 
Passar rätt så bra i den lilla nedsäkningen 
Ska nog sänka ner den lite till tror jag 
![http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/190489_kvs649.jpg]()
Nu är plasten iprincip snustorr 
![http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/190492_jd24ql.jpg]()
Häftade plastfolien på baksidan så den skulle forma sig riktigt 
Sådär, hoppas alla är nöjda nu.. Annars så får ni vara missnöjda för jag har inget mer att bjuda på idag

Enjoy!
MVH DJ AGGWA / Magnus