dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)
  • 15 Följare
  • 576 890 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 november 2012
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
9 december 2008 · 2 933 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Ja man ser ju att du inte är på latsidan!

Blir jäkligt stiligt.. men du får börja med bilen snart med wink hehe

Hare gött!
Mvh Kim

Måste ju jobba på så jag kan börja med bilen igen. lol  Nästa rum jag börjar i har jag som sagt kapat upp en vägg.. Och en till bilr det fast på övervåningen, i detta ingrepp ingår att jag byter ut och flyttar en el-central. Ska bygga om trappräcket me! smile

Men nu kommer de nog bli lite paus i större inköpen, iaf nästa lön. Ska försöka iaf tongue. Måste spara in lite stålar inför AC/DC konserten så ja har råd å åka dit. Sen så äre ju inte så jäkla länge kvar tills påsk så bra om jag sparat några kronor så jag kan åka på på Elmia big_smile   Ska ha pengar till Arvikafestivalen och vallåkra med.. tongue   Jobbigt värrrrrrre coolcoolcool

Senast redigerat av dj_aggwa (9 december 2008)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
xorox_88 Smack that ass!!
9 december 2008 · 2 953 Inlägg

såg ett 8-bit under tv.n NAJS

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
10 december 2008 · 2 933 Inlägg

xorox_88 skrev:
såg ett 8-bit under tv.n NAJS

Givetvis big_smile   Har ju inte råd med PS 3 eller nåt sånt så 8-bit får de va smile cool

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
SoL Eigenbrötler
10 december 2008 · 1 237 Inlägg

snyggt snyggt!
här bjuder jag på en bild på min däckhylla, som jag har i vedboden (halva hyllan syns på bilden, vedboden är inte vedbod längre)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/518694_wocave.jpg
Däckhyllan i vedboden

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
10 december 2008 · 2 933 Inlägg

Nu ska vi inte skryta då ! big_smile     Har faktiskt 4 fälgar i garaget me som ja inte orkat flytta in wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
11 december 2008 · 2 933 Inlägg

Skulle de finnas en lista där man kan nominera  "Garaget´s Största Pos" Så skulle ja vilja nominera mig själv! Elektrikern lyckades få 3 stötar igenom kroppen på ynka 2 minuter big_smile

Tog isär ett brytare som jag kopplat in för en gummigenomföring satt åt fel håll så jag inte fick på locket !  Så skruvade ur kablarna som satt kopplade på uttaget oanför, vände på genomföringen och började skruva ihop.
Sparade fas-ledarna till sist. När ja skruva in den så höll ja in dem med ena handen, satte dit skruvmejsel. börje "sperre i hanna" så ryckte bort.

jaha. då tar ja en skruvmejsel då å håller in kablarna med då.. "sperre i hanna" igen. Ryckte bort, kollade på mejslarna. aha, längst bak på dem så va de metallbrickor som sitter ihop med själva mejseln, (antar att de pressat ut den vid tillverkningen) så inte så jäkla konstig att ja fick stöt när ja i princip tog i fas-ledaren tongue tongue

Tittade ner lite me, såg att ja stod barfota på källargolvet i tvättstugan big_smile Inte riktigt torrt de för spolar vatten där rätt så ofta. Så blev jordad i fötterna big_smile

Tog en annan skruvmejsel sen när ja skulle skruva in, kollade noga så de va gummihandtag på den iaf. Började skruva. Men så klara ja ju "slepe" så ja la handen på metallen på mejseln å fick en stöt till som hette duga.  tongue


Så är ja inte online imorgon så har jag nog dött big_smile

cool

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
NdL Konstruktör
11 december 2008 · 1 053 Inlägg

Hahaha. Bra jobbat där big_smile

Ja, det är nog bäst du hör av dig imorgon också efter dagens bravad.
Nice hus förresten.

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
12 december 2008 · 2 933 Inlägg

Överlevde att detta med, men man vet ju aldrig tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
_Jonex_ Byggare Behm
12 december 2008 · 562 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Skulle de finnas en lista där man kan nominera  "Garaget´s Största Pos" Så skulle ja vilja nominera mig själv! Elektrikern lyckades få 3 stötar igenom kroppen på ynka 2 minuter big_smile

Tog isär ett brytare som jag kopplat in för en gummigenomföring satt åt fel håll så jag inte fick på locket !  Så skruvade ur kablarna som satt kopplade på uttaget oanför, vände på genomföringen och började skruva ihop.
Sparade fas-ledarna till sist. När ja skruva in den så höll ja in dem med ena handen, satte dit skruvmejsel. börje "sperre i hanna" så ryckte bort.

jaha. då tar ja en skruvmejsel då å håller in kablarna med då.. "sperre i hanna" igen. Ryckte bort, kollade på mejslarna. aha, längst bak på dem så va de metallbrickor som sitter ihop med själva mejseln, (antar att de pressat ut den vid tillverkningen) så inte så jäkla konstig att ja fick stöt när ja i princip tog i fas-ledaren tongue tongue

Tittade ner lite me, såg att ja stod barfota på källargolvet i tvättstugan big_smile Inte riktigt torrt de för spolar vatten där rätt så ofta. Så blev jordad i fötterna big_smile

Tog en annan skruvmejsel sen när ja skulle skruva in, kollade noga så de va gummihandtag på den iaf. Började skruva. Men så klara ja ju "slepe" så ja la handen på metallen på mejseln å fick en stöt till som hette duga.  tongue


Så är ja inte online imorgon så har jag nog dött big_smile

cool

Haha , jobbar du alltid på det sättet så blir du inte gammal i branschen.. big_smile
Hehe, är snickare så jag vet att det kan bli totalkaos i huvet när man ska göra något
hemma åt sig själv.
Schysst bygge och schysst 240.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
13 december 2008 · 2 933 Inlägg

_Jonex_ skrev:

dj_aggwa skrev:
Skulle de finnas en lista där man kan nominera  "Garaget´s Största Pos" Så skulle ja vilja nominera mig själv! Elektrikern lyckades få 3 stötar igenom kroppen på ynka 2 minuter big_smile

Tog isär ett brytare som jag kopplat in för en gummigenomföring satt åt fel håll så jag inte fick på locket !  Så skruvade ur kablarna som satt kopplade på uttaget oanför, vände på genomföringen och började skruva ihop.
Sparade fas-ledarna till sist. När ja skruva in den så höll ja in dem med ena handen, satte dit skruvmejsel. börje "sperre i hanna" så ryckte bort.

jaha. då tar ja en skruvmejsel då å håller in kablarna med då.. "sperre i hanna" igen. Ryckte bort, kollade på mejslarna. aha, längst bak på dem så va de metallbrickor som sitter ihop med själva mejseln, (antar att de pressat ut den vid tillverkningen) så inte så jäkla konstig att ja fick stöt när ja i princip tog i fas-ledaren tongue tongue

Tittade ner lite me, såg att ja stod barfota på källargolvet i tvättstugan big_smile Inte riktigt torrt de för spolar vatten där rätt så ofta. Så blev jordad i fötterna big_smile

Tog en annan skruvmejsel sen när ja skulle skruva in, kollade noga så de va gummihandtag på den iaf. Började skruva. Men så klara ja ju "slepe" så ja la handen på metallen på mejseln å fick en stöt till som hette duga.  tongue


Så är ja inte online imorgon så har jag nog dött big_smile

cool

Haha , jobbar du alltid på det sättet så blir du inte gammal i branschen.. big_smile
Hehe, är snickare så jag vet att det kan bli totalkaos i huvet när man ska göra något
hemma åt sig själv.
Schysst bygge och schysst 240.

Har isolerade verktyg på jobbet tongue  Gör mycke skumt med strömen på på jobbet ska ja säga. Skulle bara veta hur de går till när vi ska leta säkringar  wink big_smile

Tack tack smile smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
3 januari 2009 · 2 933 Inlägg

Jaha, då blire inga mer bilder då på läääänge!!! sad sad

Kamerahelvete fungerar inte !!!! sad sad sad Allt fungerar på den förutom att de inte blir nån bild !! Den har vart seg att komma igång i ljuset i nån vecka vet jag, men nu får jag inte igång den alls !!!  Helvete!! sad sad

Nån som vet vad ja kan göra åt de??
"Byt batterier" står det varannan gång jag startar den med! Köpte nya laddbara igår ju.

Blir ja jäkligt IRRITERAD!!!

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
volvo_1987
3 januari 2009 · 1 675 Inlägg

Solstice skrev:
snyggt snyggt!
här bjuder jag på en bild på min däckhylla, som jag har i vedboden (halva hyllan syns på bilden, vedboden är inte vedbod längre)
http://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/518694_wocave.jpg
Däckhyllan i vedboden

Säljer du däck som extra knäck eller lol

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Ekis!
3 januari 2009 · 1 210 Inlägg

En liten notering då...

Visste inte att garaget hade blivit ett heminrednings program??? typ äntligen hemma.

Vore ju förbaskat bra om du håller dig till ditt multimedia bygge här och länkar ditt äntligen hemma projekt till nån blogg sida för dom som är intresserad av det...

tycker ni jag är helt ute och cycklar, lr ligger de nått i de att garaget är BILAR..??

volvo_1987
3 januari 2009 · 1 675 Inlägg

Ekis! skrev:
En liten notering då...

Visste inte att garaget hade blivit ett heminrednings program??? typ äntligen hemma.

Vore ju förbaskat bra om du håller dig till ditt multimedia bygge här och länkar ditt äntligen hemma projekt till nån blogg sida för dom som är intresserad av det...

tycker ni jag är helt ute och cycklar, lr ligger de nått i de att garaget är BILAR..??

smuttat på vodka flaskan eller lol Alltid kul med omväxling big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Ekis!
3 januari 2009 · 1 210 Inlägg

volvo_1987 skrev:

Ekis! skrev:
En liten notering då...

Visste inte att garaget hade blivit ett heminrednings program??? typ äntligen hemma.

Vore ju förbaskat bra om du håller dig till ditt multimedia bygge här och länkar ditt äntligen hemma projekt till nån blogg sida för dom som är intresserad av det...

tycker ni jag är helt ute och cycklar, lr ligger de nått i de att garaget är BILAR..??

smuttat på vodka flaskan eller lol Alltid kul med omväxling big_smile

omväxling??? tycker fortfarande att de är välldigt lite bil i hans projekt nu. och att de varit de bra länge nog...

som jag sa skaffa dig en blogg och skriv om de och låt garaget vara en bil sida smile enkelt

volvo_1987
3 januari 2009 · 1 675 Inlägg

Ekis! skrev:

volvo_1987 skrev:

Ekis! skrev:
En liten notering då...

Visste inte att garaget hade blivit ett heminrednings program??? typ äntligen hemma.

Vore ju förbaskat bra om du håller dig till ditt multimedia bygge här och länkar ditt äntligen hemma projekt till nån blogg sida för dom som är intresserad av det...

tycker ni jag är helt ute och cycklar, lr ligger de nått i de att garaget är BILAR..??

smuttat på vodka flaskan eller lol Alltid kul med omväxling big_smile

omväxling??? tycker fortfarande att de är välldigt lite bil i hans projekt nu. och att de varit de bra länge nog...

som jag sa skaffa dig en blogg och skriv om de och låt garaget vara en bil sida smile enkelt

Dj_aggwa är mång sysslare. Du ska se att han snart läger in bilder på 240, du får väl titta på in på min sida om du måste se en lol

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
SoL Eigenbrötler
3 januari 2009 · 1 237 Inlägg

volvo_1987 skrev:

Solstice skrev:
snyggt snyggt!
här bjuder jag på en bild på min däckhylla, som jag har i vedboden (halva hyllan syns på bilden, vedboden är inte vedbod längre)
http://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/518694_wocave.jpg
Däckhyllan i vedboden

Säljer du däck som extra knäck eller lol

Hehe nejdå, det är bara sånt jag funnit intressant och samlat på mig, vissa hjul är det bra fälgar på med dåliga däck, andra hjul har bra däck men fula fälgar.
Det kan vara bra att ha hyffsade däck på fula fälgar om man bara ska ut o leka.

men egentligen borde man ju kränga av alla dåliga däck, för att spara plats, men orka big_smile

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
3 januari 2009 · 2 933 Inlägg

Lovar att jag inte ska lägga upp nån mer bild på husrenoveringen,

så slipper mina läsare som tillsammans har kikat in sidan 120 000 gånger få reda på varför det inte händer nåt med bilen !





Råger över råger ut.

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Big_JN
3 januari 2009 · 2 126 Inlägg

Tycker du ska fortsätta lägga upp bilder på renoveringen så vi vet att du lever och inte stekt dig själv när du kopplar elen! lol

Tycker inte du ska sluta bara för att en "tomte" gnäller lite! mad

Ser dock fram till när du börjar på bilen igen! smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
19 februari 2009 · 1 659 Inlägg

Jag har suttit i några timmar nu och kikat igenom, detta ska bli kul att följa nu wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang