hehe härligt bygge;D en kompis gjorde nå liknade på sin 245a men med ett lite mer seriöst grenrör och tryckrör, motorn var en helt orginal b230f som han smacka på en turbo på å nu laddar han 1.2bar och den har hållt en hel sommar vilket förvånade han med ;P har en liten video på den på min sida.
släng upp mer videos på eran så vi får se den in action
tack skall du ha Nu kommer vi göra lite finjusteringar. Sätta på någon form och ljuddämpare. och sedan köra skiten ur den
NJ_ skrev:
hehe härligt bygge;D en kompis gjorde nå liknade på sin 245a men med ett lite mer seriöst grenrör och tryckrör, motorn var en helt orginal b230f som han smacka på en turbo på å nu laddar han 1.2bar och den har hållt en hel sommar vilket förvånade han med ;P har en liten video på den på min sida.
släng upp mer videos på eran så vi får se den in action
Tack tack som sagt ett budget bygge. har lagt ut max 2500kr på hela bygget. Både bil och delar inräknade då. Får se hur mycket man vågar till att ladda Skall fixa fler videoklipp.
fränt men du behöver inte ha vattenslangar till turbon.. ja kör oxå med saab agg å utan vaten.. går hur fint som hälst.. har inte äns oljekylaren på min så de är inga problem.. ett tips om motorkuddar försten.. kör med maskin kuddar.. de e som å köra med puckar fast lite mjukare
Skulle f*n vilja turbokonvertera min 240 också, men jag vill att de ska vara lite snyggare än vad de är där.. men eftersom jag har 0 koll också så lägger jag det på hyllan.
Skulle f*n vilja turbokonvertera min 240 också, men jag vill att de ska vara lite snyggare än vad de är där.. men eftersom jag har 0 koll också så lägger jag det på hyllan.
Ska arbetet snart vara klart va? snart vecka 11.
Haha! Vill du ha turbo så är det bara att börja mecka Vill du dessutom ha det snyggare än vårat så blir det lite till. Vi brydde oss inte så mycket om utséendet då den kommer gå till skrot efter detta ^^
Och ja. Vi skall ha projektredovisning i skolan på tisdag. Så imorgon skall vi sätta fart på bilen igen och fixa till det sista.
Får nu tyvärr medela att projektet är avslutat. Problem efter problem dök upp så vi beslutade oss för att skrota bilen efter projektredovisningen (som vi förövrigt fick MVG på )
Men innan skrot ville skolan köpa komplett insprut från den. 500kr för det och 1000kr på skroten. Så det blev en liten slant ändå.
Ok, kanske va lika bra :/hmm Men hade inte du köpt en till 9000???
/Jacob
Joorå, det har jag allt Men det är ju då en bil jag skall ha själv. Kan se den under mina bilar.
vad för problem?
Jäkla problem med soppatillförseln. Den gick i några sekunder. Sen dog den. Höll på så hela tiden. Och när vi sedan felsökte den la startmotorn av. Tråkigt. Men vi har haft jäkligt skoj under tiden