5308
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 januari 2009
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:
Går det bra med taskiga dubbdäck(ingen dubb, bara mönster) att åka på sjön med? ;D jag får kanske överge den idén tongue Men imorgon blir det säkert sladdning av diverse sort på diverse plats iaf.

Du vet väll hur de är på typ mässan när de blir riktigt polerat.. Det och lite värre kan jag tänka mig = okörbart tongue

Skit också big_smile För övrigt, stoppad av polisman: "du får 1000 kr böter ifall du fortsätter sladda runt sådär", så att ni vet vad boten ligger på för vårat illa brukande av snön sad Något i stil med: "Störande av random-random-not-true".

"When innovation meets passion!"

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
6 januari 2009
Mechanimal skrev:
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:
Går det bra med taskiga dubbdäck(ingen dubb, bara mönster) att åka på sjön med? ;D jag får kanske överge den idén tongue Men imorgon blir det säkert sladdning av diverse sort på diverse plats iaf.

Du vet väll hur de är på typ mässan när de blir riktigt polerat.. Det och lite värre kan jag tänka mig = okörbart tongue

Skit också big_smile För övrigt, stoppad av polisman: "du får 1000 kr böter ifall du fortsätter sladda runt sådär", så att ni vet vad boten ligger på för vårat illa brukande av snön sad Något i stil med: "Störande av random-random-not-true".

Störande av allmänordning möjligtvis? isf är dom snälla.. är dom elaka blir det vårdlösthet i trafik vilket kan leda till indragetkörkort. kan också vara värt och tänka på smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Med.lem
3 759 Inlägg
6 januari 2009
Jag kom på 3:an rätt sakta på drottninggatan vid halv 1 på lördagen och där vid MD så motorbrommsade jag upp en sladd och gled över övergångstället (lät ingenting och inga i närheten) men så stog det ju en polis vid bussfickan precis bakom så han hände på.

"Har du körkort?"
Ja
"Vill du ha kvar det?!"
Hade tänkt de ja..
"DÅ gör du inte sådär framför min kamera igen!, jag vet hur din bil ser ut"
Ja den är ju inte så diskret (sa jag och slog av motorn så han slapp skrika)
"Så låter du inte polarna hejja på dig så du kör sådär nått mer tongue ha en bra kväll!"
Tack hejdå.

På polis encounter mätaren får han 7/10 smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
Jag kom på 3:an rätt sakta på drottninggatan vid halv 1 på lördagen och där vid MD så motorbrommsade jag upp en sladd och gled över övergångstället (lät ingenting och inga i närheten) men så stog det ju en polis vid bussfickan precis bakom så han hände på.

"Har du körkort?"
Ja
"Vill du ha kvar det?!"
Hade tänkt de ja..
"DÅ gör du inte sådär framför min kamera igen!, jag vet hur din bil ser ut"
Ja den är ju inte så diskret (sa jag och slog av motorn så han slapp skrika)
"Så låter du inte polarna hejja på dig så du kör sådär nått mer tongue ha en bra kväll!"
Tack hejdå.

På polis encounter mätaren får han 7/10 smile

du hade lite flyt då tongue

Jonas

Jag rullar med stil
344 Inlägg
6 januari 2009
tur mannen där..<wink

563 Inlägg
6 januari 2009
Några som kör på lången en dag som denna?
Skulle vara kul att kolla lite smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Bröderna bus
118 Inlägg
6 januari 2009
kör ni på lången på dagen eller på natten?.. för i tiden körde vi ju bara där på natten för cross åkarna blev så sura?...

Kanon..
1 473 Inlägg
6 januari 2009
SchumiSRM skrev:
SuperNova skrev:
Flawo0 skrev:
Vart vid lången är det man åker in? Där vid badplatsen eller?smile Tänkte åka ut me polarn i morron o ta en titt

Ni som vill köra på Lången, fråga dom som äger badplatsen innan,
annars kommer det bli som vanligt..
Vi va där i lördags kväll och åkte, det gick riktigt bra..

Och vem/ vilka är det som är ägare? Telenummer eller mail?

Om det är där jag tror det är så e de väl dem som bor precis vid badplatsen?
Har för mig det satt en skylt med telefonnr vid badplatsen, men ja har inte varit där sen i somras, om det ens är samma plats big_smile

Va ute på lite isracing i storfors idag, glömde självklart kameran hemma dock mad
Jag måste få me mig kameran så jag kan lära mig fota lite ju.

Galen!
723 Inlägg
6 januari 2009
leksak skrev:
SchumiSRM skrev:
SuperNova skrev:

Ni som vill köra på Lången, fråga dom som äger badplatsen innan,
annars kommer det bli som vanligt..
Vi va där i lördags kväll och åkte, det gick riktigt bra..

Har för mig det satt en skylt med telefonnr vid badplatsen, men ja har inte varit där sen i somras, om det ens är samma plats big_smile

Va ute på lite isracing i storfors idag, glömde självklart kameran hemma dock mad

du måste ju öva så att du kan kameran till sommaren. då kanske du ialla fall hinner få en bild på mina bakljus tongue big_smile

Mvh Mats

Kanon..
1 473 Inlägg
6 januari 2009
Griffin skrev:
leksak skrev:
SchumiSRM skrev:

du måste ju öva så att du kan kameran till sommaren. då kanske du ialla fall hinner få en bild på mina bakljus tongue big_smile

Mvh Mats

Hehe, ja de e ju de ja menar, annars kommer ja aldrig kunna få nån bild i sommar ju.
Plåta snabba bilar o hojar e ju inte det enklaste direkt hmm

563 Inlägg
6 januari 2009
Upprepar frågan! Är det nån/några som hålls vid lången ikväll?
Skulle vara kul och se någon köra smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:

Jag tar tillbaks de jag sa.. Var ute idag och åkte på losjön och de gick rätt hyffsat att åka med normala däck om man höll sig där folket med isdubbat hade åkt. De höll i så pass bra att jag lyckades köra av panhardstaget.. Lyckats köra ras i bakänden 2 gånger nu på 1 vecka... Volvo sucks!

BioPower by MapTun
238 Inlägg
6 januari 2009
camaro67 skrev:
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:

Jag tar tillbaks de jag sa.. Var ute idag och åkte på losjön och de gick rätt hyffsat att åka med normala däck om man höll sig där folket med isdubbat hade åkt. De höll i så pass bra att jag lyckades köra av panhardstaget.. Lyckats köra ras i bakänden 2 gånger nu på 1 vecka... Volvo sucks!

Var ute där i söndags och körde, gick riktigt bra med vanliga dubbisar då oxå trots att det ej var så uppkört ännu.

Sen gick nån Amazon igenom när han genade över hela sjön.

Lyckades knäcka staget bak på min där oxå, men kan ha nåt med stål stolpen man klippte på Lången på lördan..

Maptun #3 BioPower Inviduell

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
Crille_9_5 skrev:
camaro67 skrev:
camaro67 skrev:

Var ute där i söndags och körde, gick riktigt bra med vanliga dubbisar då oxå trots att det ej var så uppkört ännu.

Lyckades knäcka staget bak på min där oxå, men kan ha nåt med stål stolpen man klippte på Lången på lördan..

Igenom isen? Satan de lär ha varit läskigt

236 Inlägg
6 januari 2009
Dom som bor i huset brevid är mor och farföräldrar till
dom som äger badplatsen..
Om ni åker ut så är det bara att gå och fråga där, dom uppskattar att man
gör det, annars så kommer bommar sättas upp där.

Med.lem
3 759 Inlägg
6 januari 2009
Crille_9_5 skrev:
camaro67 skrev:
camaro67 skrev:

När hände detta?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 januari 2009
Jag vågar mig nog inte ut på sjön iaf, alla dessa berättelser om förstörda panhardstag etc =P Fast det vore nog jävligt kul att testa..

Med.lem
3 759 Inlägg
6 januari 2009
Mechanimal skrev:
Jag vågar mig nog inte ut på sjön iaf, alla dessa berättelser om förstörda panhardstag etc =P Fast det vore nog jävligt kul att testa..

Men det är få som kör som David....

Du kan vara lugn, du kör ju BMW! smile
Senast redigerat av Mr_EmCom (6 januari 2009)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
Mechanimal skrev:

Men det är få som kör som David....

Du kan vara lugn, du kör ju BMW! smile

Haha iofs =P Men fan beemern är ju rätt låg också.. Nja, men jag sticker till vanliga stället nu en stund iaf, eventuellt marieberg, börjar jobba kl 23..

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
6 januari 2009
Crille_9_5 skrev:
camaro67 skrev:
camaro67 skrev:

Haha så du lyckade pricka stolpen trots att ni diskuterat den innan ni körde? smile

Kör ni flera bilar samtidigt på isen eller är det en i taget? Skulle vara kul att sladda med zigenar-mercan någonstans där man inte riskerar få häcken intryckt av någon volvo som inte vet vad avstånd är om man skulle råka snurra.

Sök