2957
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Gonzo kille
107 Inlägg
4 april 2009
DDESIGN skrev:
Skulle inte vi seriöst bilintresserade (kanske inte epaligan och sladda-bland-folket idioterna) kunna träffas någon annanstans istället för mässan. Personligen tycker jag det är en riktigt tråkig yta att träffas på. Alldeles för öppet så att in- och ut-åkande kommer fyra i bredd in på parkeringen, samtidigt som en 740 kommer på okontrollerat ställ åt motsatt håll. Jag bor i närheten av m-berg´s köpcentrum och där är det alldeles underbart att träffas. Det är stora parkeringar, mer avlånga sådana och sen är det mycket bättre och trevligare belysning. Som en del redan fattat så menar jag bla blomsterlandet. Jag vet sen tidigare att folk har börnat och kört allmänt illa där men det är därför jag frågar om de lite seriösare kan ses där. Då borde vi väl slippa idiot-körningarna? Eller?

Skulle gärna se Örebros nätter fyllas med lite mer organiserade träffar. Låt er inspireras av bla japans nätter, fast and the furious och som jag tycker, Malmös träffar. Dom är organiserade! och trevliga!
Hoppas fler vill satsa och göra en förändring till sommaren!
Vi ses ikväll!

Jag tänkte även filma lite ikväll! Så det blir ett litet klipp i nästa veckas avsnitt av DDESIGN TV

MVH. Fredrik

Låter som en bra ide faktiskt. Lite trevligare om man har lite mysig belysning och lite säkrare ställe. Dock kommer jag inte glida ut något ikväll. Men ska ju bli fint väder i veckan, så då kommer jag säkerligen passa på smile

563 Inlägg
4 april 2009
Jo, självklart kommer det inte hålla borta idioterna för alltid men man kanske lyckas markera att man inte vill ha dem där folk bara vill umgås. Jag funderar på att göra ett försök till att styra upp "kvällsträffarna" helgen efter Elmia. Att typ styra upp Blomsterlandet klockan 19:00 smile Ska tänka lite mer på saken för att få det så trevligt som möjligt. Men med lite feedback så kanske vi, Örebroare, kan fortsättningsvis träffa på ett trevligare sätt!

Vi ses ikväll! 21:00 åker jag till Mässan. Det är bara komma fram och prata om ni känner för det!
Jag vill gärna lära känna mer seriöst folk!
Mvh Fredrik

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

615 Inlägg
4 april 2009
Blev fan sugen på att filma träffen ikväll, hoppas det blir mycket folk smile

Let's stance!

Meister
6 763 Inlägg
4 april 2009
Mechanimal skrev:
Och så var man på corden igen =/ Men man jobbar ju inte ihop pengar för att inte använda de ;D Kul att det var så fantastiskt många bilar ute, nu är verkligen våren här smile Hoppas på många fler fina bilar ute nu smile

Det är ju inte så konstigt tongue Du gjorde ju inte annat än att värma däck igår big_smile

BioPower by MapTun
238 Inlägg
4 april 2009
Inga som planerar att fara till köping ikväll kl 21?? BIG INN träff..

Maptun #3 BioPower Inviduell

9 Inlägg
4 april 2009
Crille_9_5 skrev:

När åker vi ? smile

563 Inlägg
4 april 2009
Golf_G60 skrev:
Crille_9_5 skrev:

När åker vi ? smile

Samling vid mässan och prata om saken?

9 Inlägg
4 april 2009
DDESIGN skrev:
Golf_G60 skrev:
Crille_9_5 skrev:

När åker vi ? smile

Samling vid mässan och prata om saken?

Samlas vi vid nio eller?

3 390 Inlägg
4 april 2009
Känns inte den "stora" parkeringen vid Coop,Marieberg, bättre ?  Där står det ju lyktstolpar om vartannat så där får man ju bort sladdandet en del... + att den är stor smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

"Unloaded"
1 557 Inlägg
4 april 2009
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:
Och så var man på corden igen =/ Men man jobbar ju inte ihop pengar för att inte använda de ;D Kul att det var så fantastiskt många bilar ute, nu är verkligen våren här smile Hoppas på många fler fina bilar ute nu smile

Det är ju inte så konstigt tongue Du gjorde ju inte annat än att värma däck igår big_smile

Men jag har ju nyss lärt mig hur man gör, det är så fantastiskt kul ju! big_smile Men ja, dyker väl upp te mässan senare tonight. I en annan bil då, eftersom man försov sig förbi öppetider @ däckfirmor. Men jag håller med WeDo angående träffar för övrigt; Mer lyktstolpar = Mindre bresladd, samt bättre belysning(ifall de lyser på kvällen?)

"When innovation meets passion!"

296 Inlägg
4 april 2009
Håller med. Det är dags att vi gör något seriösare av träffarna.

27 Inlägg
4 april 2009
Låter som en bra idé att ha lite lugnare träffar, så man kan parkera bilen utan att behöva va rädd att nån ska sladda in i bilen. Tycker också coop/marieberg parkeringen verkar va ett bra ställe

563 Inlägg
4 april 2009
Okej Coop-parkeringen är faktiskt bra! Men då gäller det att vara lugna eftersom det är öppet till 22:00 och securitas bevakar. Men jag ska kolla runt lite parkeringar och fota så kan vi väl komma överrens om något till helgen efter elmia?

Med.lem
3 759 Inlägg
5 april 2009
Blev lyckat ikväll. Änven fast 740 turbon åkte ifrån e12:an :@ tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
5 april 2009
Mr_EmCom skrev:

BAH! Fusk med 1 bars laddtryck, skulle E21an också haft det så skulle det vara andra bullar! Men nu ska vi ICKE diskutera dessa saker, så död åt detta ämne.

Jag funderade lite på det där med Coop-parkeringen @ marieberg, det som kan bli lite dumt med massa lyktstolpar är ju just foto-möjligheterna, alla har ju inte vidvinkel direkt.. Men släng upp lite pics på random parkeringar at night, låter som en god idé.

"When innovation meets passion!"

Kanon..
1 473 Inlägg
5 april 2009
Mechanimal skrev:
Mr_EmCom skrev:

BAH! Fusk med 1 bars laddtryck, skulle E21an också haft det så skulle det vara andra bullar! Men nu ska vi ICKE diskutera dessa saker, så död åt detta ämne.

Jag funderade lite på det där med Coop-parkeringen @ marieberg, det som kan bli lite dumt med massa lyktstolpar är ju just foto-möjligheterna, alla har ju inte vidvinkel direkt.. Men släng upp lite pics på random parkeringar at night, låter som en god idé.

COOP-parkeringen lyser fram till ca 23:00, överdrivet tätt med lyktstolpar är det inte så det går allt fota.
Bra ställe tror jag kan vara marieberg syd, alltså borta vid OnOff o de, finns rätt lagom stora ytor där.

Mkt bilar ute idag såg ja, synd man bara kan åka förbi på avstånd o kika annars blir man väl nerspottad o svuren åt lol

Racer
233 Inlägg
5 april 2009
Blir det något helgen efter elmia så dyker nog jag upp i audin o polaren i sin rs4... tongue

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 april 2009
http://orb.skrotad.org/

kommer väl kanske dyka upp lite bilder där titt som tätt från kvällsaktiveter.. pm:a om någon bild ogillast av någon anledning.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

180 Inlägg
5 april 2009
Jag undrar om det kommer att bli någon mer träff i stil med de som var 5 oktober och 5 april för något år sedan? Riktigt stora på DHL med utställning och röstning samt cruising efteråt?

/Evert
Senast redigerat av Evert (5 april 2009)

Evert | Martin

475 Inlägg
5 april 2009
myran skrev:
http://orb.skrotad.org/

kommer väl kanske dyka upp lite bilder där titt som tätt från kvällsaktiveter.. pm:a om någon bild ogillast av någon anledning.

gillar  alla noteringar på sidan smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Sök