Miss_Sofia skrev:
J-P-R skrev:
Miss_Sofia skrev:
Det är ju typ alltid någon träff på mässan fredag och lördag.. sen en förbannat massa körande i områden omkring.. finns de i adolfsberg som jobbar på helgen som behöver sömn!
Vet inte vilken sten du varit gömd under hela livet, jag menar att bilar finns i världen och att dem brukas kan väl knappast komma som en överaskning?
Du får väl flytta ut i skogen om du stör dig så mycket på biltrafik. Där det hålls aktivare körning är det ju en bit till närmaste bostadshus, om det inte är du som bor i husvagnen vid mässan?
Så istället för att gnälla här, finn en lösning på ditt problem. Köp öronproppar, ljudisolera ditt sovrum eller flytta om du är så känslig.
Vilken sten kommer du själv ifrån?
jag har bott 20 år vid motorvägen och jag talar nog för alla på våran gata som bor närmast motorvägen, den stör oss inte alls den har blivit en vana.. men det är inte en vana med skrickande bildäck och allt annat trams som håll.. Det är inte samma sak som en bil som svissar förbi på en sekund liksom..
Men du är ju en såndär person som skulle kunna ställa dig utanför ett hus och tuta kl 3 på natten bara för att du inte orkar lyfta på röven och gå ur bilen för att hämta någon..
Nix, den stackars som hade den borde vara så glad eftersom någon haft skoj o haft sönder fönstret på den..
varför ska jag flytta när det ni håller på med är egentligen olagligt..
Jag bryr mig inte alls för fem öre det ni sysslar med, ni får gärna leka av er, men för det första så är det idioti när ni håller på där det faktiskt kan komma bilar, vad gör ni då?
Det är faktiskt bättre att hitta ett ställe ute i skogen och leka av er, där ni varken stör bilister eller personer i huvudtaget..
Uppenbarligen inte samma sten som du

Tur att du absolut inte har någon koll alls på vilken typ av person jag är. Jag varken sladdar eller svinar vid mässan och än mindre tutar på folk kl 3 på natten.
Antagligen bryr du dig eftersom din nattsömn störs, varför annars ditt tidigare inlägg? Mitt väldigt dryga svar berodde väl främst på vad det löser problemet genom att skriva här, tror inte dem som berörs läser här, och bryr sig gör dem inte heller, tyvär.
Efter att ha läst igenom det igen så finner även jag det
barnsligt och jag
ber dig om ursäkt för mitt dryga svar.
Om ni och kringboende störs av helgaktiviteterna får ni väl klaga till berörd instans så dem bommar igen vid mässan, men det kanske ni har gjort?
Och som jag skrev tidigare så tror jag inte det spelar någon roll vart man flyttar aktiviteterna, vet att det hölls ett race nästan i Götlunda, och där hördes det över skogen till min flickväns föräldrar en bra bit bort. Så nej, det är ingen bra idé alls då ljudet fortplantar sig betydligt mkt bättre ute i skogen där andra ljud inte kan filtrera bort oväsendet.
Jag avslutar med att be dig om ursäkt en gång till.
Mvh