3494
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 208 339 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 februari 2009
Fyfaan vad snyggt med huvemblemet, det är sånna genomtänkta lösningar som får mig att älska en pryl tongue Det ska va en massa detaljer man upptäcker efter hand.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Hamster
817 Inlägg
5 februari 2009
krutmats skrev:
Jaha..
Nu har jag plastat ihop skärmen mot karossen...  får hoppas det blir bra nu..
Jag har nu tagit mod till mig att börja med motorhuven...
Först tänkte jag om jag skulle lägga igen gropen efter emblemet bara och sätta flygplanet i glitten i spoilern..
MEN...
Så blev det alltså inte
big_smile

Höll på att bränna upp magen dessutom :S

Huven har slagit sig lite efter svetsningen..   är det bara spackel som gäller??

Riktigt snyggt med emblemet (hela bygget e klockrent!) Mats! Kul med egna idéer och lösningar.

430 Inlägg
5 februari 2009
En till här som är sjukligt imponerad av huvemblemet! Så vill jag också ha. :p
Har spanat projektet hela tiden men aldrig skrivit tror jag.

Skönt att du är på gång igen! smile

4 663 Inlägg
5 februari 2009
fy fan va härliga idéer du har big_smile   blir ju bara så jävla coolt big_smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 februari 2009
krutmats skrev:
Tack Lego big_smile

Ja men kim du har helt rätt, faktiskt tappat något kilo men det är ju uppenbart att det inte räcker wink
Ja det blir skoj detta, men är det bara spackel som gäller att räta huven? blvit som en bula som är ca, 15 cm :S

Lämna den till nån gammal plåtslagare som kan rikta den till dig.
De har krymp- och sträckmaskiner så de kan fixa till det som dragit sig så du slipper spackla upp alltihopa.

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 februari 2009
Jag får ju också inflika att huvemblemet blir skitfräckt smile

1 531 Inlägg
1 892 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Nyss vaknat, höll på till halv 4 i natt,  jobbar bäst ute i garaget om nätterna faktiskt big_smile
Det går ju att göra så när man är permitterad i 2 dagar från jobbet.
Nu ska jag åka o hjälpa en jobbarkompis byta bromsslang på hans 850 smile
På återseende alla big_smile

Mechanimal :
Tack!! big_smile  ja det är väl kul att vara trendsetter, men det tror jag inte är nån fara tongue så du kan vara lugn, roligt du gillade mitt verk!

gentoo :
Haha, ja kanske det..  känd det började bli varmt på magen tongue  T-shirten blev bara lite ljusbrun men blev inget hål big_smile

VictorW :
TACK Victor!!!  Nej det är kul att skapa sig egna idéer och lösningar, och just flygplanet har ju alltid varit det snyggaste i mina ögon och denna retrodetalj är jag kanonnöjd med big_smile

tk :
Tack Thomas!!  nån kung är jag fdefinitivt inte tongue  för kungar får inte en huv att slå sig vid svetsning big_smile
Tack för stöttningen!!

Rquired :
Deteljerna är ALLT! så är det faktiskt,  tusen tack big_smile

Keller :
tack så hemskt mycker Keller, det var roligt att höra bygger faller dig i smaken big_smile

megaman_k :
Nej du har inte skrivit förr vad jag minns, men glad du träder fram nu big_smile  Tack så hemskt mycket o välkommen hit big_smile

Saab_Robin :
Tackar Robin!!  Ja jag tror att helheten kommer bli bra..  Bara det inte blir för plåttrigt, finns ju den risken om det blir för många detaljer..

krille_hlm :
TAckar för tipset, ska ringa plåtslagaren och höra vad de kan göra åt huven..  Bra tips!
Roligt även du gillar emblemet:)

Derbi :
Tackar så mycket!!  Roligt det uppskattas big_smile

Billjuds byggare
139 Inlägg
5 februari 2009
Jo vist är du det wink lite blyg bara big_smile

1 964 Inlägg
5 februari 2009
ser snuskigt bra ut big_smile men mats du får ta det lungt så att du inte eldar upp dej sad

Plugghäst med motorintresse
70 Inlägg
5 februari 2009
gentoo skrev:
Haha, vafan Mats.. Fanns det inte en film för många år sedan där någon blev skjuten och fick ett stort hål i magen? big_smile

Vad snyggt emblemet blir, helt klart annorlunda smile

Döden klär henne heter filmen du är ute efter om ja inte minns fel. får väl hoppas på att vi inte behöver byta titel wink

Dirigo // Jag styr

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
5 februari 2009
Äntligen är du tillbaka mats! Ser ju ut att bli redigt fint! kan man få nå fler bilder på hur du gjorde med breddningen som fortsatte upp på huven? blev riktigt nice smile

Keeeep it up!!!!

PUssar, Tommie

En gång Evo alltid Evo...

22 Inlägg
5 februari 2009
Hej Mats.

Skitkul att du har tagit dig ann projektet igen. Hoppas du hinner klart till Elmia.

Du får väl höra av dig om du ska ha teknisk råd om du stöter på några sådana bekymmer.

//Patrick

Saab 9-3 SC 2.0T Bio FX59
http://www.garaget.org/?car=188002

91 Inlägg
5 februari 2009
Blev super med det "nya" saabemblemet, vill ha faktor 25 av 10;)
Angående bulan som blev av värmen när du svetsade så är det bara att försöka få in ett riktspett eller skruvmejsel underifrån huven o rikta till det, tennspackla är ju sedan att föredra om du har tillgång till sån utrustning:)
Ser framemot nästa update!
Mvh
Senast redigerat av Ordningsmannen (5 februari 2009)

765 Inlägg
5 februari 2009
Kul att fler använder sig av de gamla emblemen:)  Mycket fint bygge!big_smile

Lycka till!

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

162 Inlägg
5 februari 2009
Mats!! Nu får du ta och använda ett förkläde som är brand säkert.. De är ju bra om du är hel..
Men de blev skit snyggt.. Du är skit duktig.. big_smile

118 Inlägg
5 februari 2009
Helt förundrad över alla ideer du får!! Fan va bra det blir!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
6 februari 2009
Japp... så gick det med min plan att gå med hunden och komma i säng i tid då!

Jag är DJUPT imponerad!!!

Hade tänkt läsa bara en bit, men den här tråden är en DROG! big_smile

Rena orgien i nytänkande och inspiration och entusiasm. Och ändå har vi inte nått klimax än utan fått njuta av 65 sidor förspel?! Wow, törs man titta på slutresultatet när redan det här var så upphetsande?! big_smile

Jag håller verkligen tummarna för att du ska hinna göra klart allt på ditt noggranna och genomtänkta sätt till Elmia, att bilen ska bli antagen ser jag som en självklarhet. Missar de det här fantastiska nybygget på Elmia för att de inte förstår "vidden" av det har de gjort bort sig... smile

Ser VERKLIGEN fram emot att få se den här bilen i verkligheten framöver!

Underbart att du återfann lusten efter motgångarna, ser fram emot att få följa dig sista biten in i mål! smile

Kramar / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 892 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Tack så hemskt mycket Ellen big_smile  det är riktigt roligt att se att folk tar sig tid att läsa HELA tråden!! det är beundransvärt!!
big_smile

Idag har inte skett så mycket, kompisens bromsslang böts på en halvtimme! inte ens luftnippeln gick av!! ofattbart tongue
i garaget har jag börjat spackla skärmen och svetsat igen hålen i bakluckan och rensat bort lyktglasen för lite rostlagning... joo det finns rost på saabarna, denna rost är Saab-orginal big_smile
Natti på er, nu ska sovas tongue

VILL GÖRA EN EFTERLYSNING, BEHÖVER ETT LIKADANT EMBLEM TILL BAKLUCKAN SOM HUVEN, MEN HAR BARA ETT EMBLEM, OM NÅGON VET VART DET FINNS SÅ KONTAKTA MIG GÄRNA!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/563033_ld3xb3.jpg
hAR SKA ETT PLAN SITTA MED ;p

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/563034_4nfrjo.jpg
Ja.. detta hör visst till 9-5 kombi -02
Senast redigerat av krutmats (6 februari 2009)

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 februari 2009
Rost på bakluckan va? Hade lika mycket på min bakom nr-skylten med. sad
Förresten sa ja inte att du skulle va j.....t försiktig när du svetsade? wink
Coolt med märket på huven smile (men tyvärr hann nån före, såg nån här på gorg. men minns fn inte vem) sad
Ska hålla koll om jag hittar nåt sånt märke.
ps vi syns på Elmia.
Mvh Aerocombi

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök