2722
Sök

Fick skönaste ordningsboten idag :X

1 297 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Tja!

Låg och körde på en 2filig väg 22-23 på kvällen. Kom ikapp en civilare och sänkte farten till lagligt efter jag sett att det var en civilare smile. Körde igenom en rondell och vidare 3km i vänster fil på 90 väg. Det var ingen bakom mig som ville köra om så jag låg kvar där. Svängde senare in på statoil för att polaren ville köpa snus. Polisbilen stannade brevid min och bad mig sätta mig i baksätet. Får visa körkort och blåsa, sen frågar dom om jag vet varför dom stannade mig.. Nej svarar jag och dom berättar att jag kört i vänster fil. -Okej? Då berättar de att det är olagligt och kommer kosta mig 500kr så här sitter man med en fräsch bot på 500kr. För vänsterfilskörning :X

Os Difuntos
1 822 Inlägg
1 december 2007
WTF.. du måste skoja

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

684 Inlägg
1 december 2007
Visst, det är ju ett omkörningsfält men endå? inget man ger bot för ffs. Överklaga det.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

3 722 Inlägg
1 december 2007
sjukt!

1 297 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Jag skrev på boten på plats för att det var ju bara 500kr. Kändes rätt onödigt att ge bot för.

1 297 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Hur överklagar man i efterhand? Kan väl skylla på att man kände sig chockad? För de kan jag erkänna att jag gjorde då de berättade vad jag gjort fel.

8 894 Inlägg
1 december 2007
Fattar inte vad problemet är.... du har gjort fel och fått böter.
Skyll på att du inte vet bättre och lämna samtidigt in ditt körkort, om du inte känner till vilka regler som gäller på vägarna.

Lite trött på inlägg där man ska slingra sig när man är fullt medveten om att man gjort fel och desutom skriver det!

Fotograf på tierpidag.se

1 827 Inlägg
1 december 2007
Ja, du ska kunna överklaga en sådan bot om du skyller på chock såvitt jag vet. Men gör det i tid, helst imorrn redan.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

SLK
610 Inlägg
1 december 2007
vem betalar rättegångskostnader om polisen får rätt??? DU!!

1 827 Inlägg
1 december 2007
Ööö, nej. Man betalar väl aldrig i "staten vs målsägande".

Du kan utan vidare dra upp vilket trafikmål som helst i rätten, förlorar du måste du endast betala dom böter det var satt från början.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1337
1 343 Inlägg
1 december 2007
Boten går inte att överklaga eftersom den är underskriven.
Boten har vunnit laga kraft.
Sen är det olgaligt att på svenska vägar köra i vänster fil i andra fall än omkörning.

Inget att göra mer än att le och se glad ut...

I'm not a fighter, I'm a lover!

1 297 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
nu är boten betald och snart inramad. Är redan en kul grej att skratta åt smile
Till Hamilton: Jag kan erkänna att jag visste faktiskt inte att man inte får köra i vänster fil. Jag vet att man inte får köra om på höger sida på 90väg men eftersom att det inte var någon som ville köra om så tyckte jag att det kvittade.

1337
1 343 Inlägg
1 december 2007
I sverige har man en skyldighet att känna till regler och lagar.
Sen kan man ju vända och vrida på detta hur man vill.

Hur vet du att ingen ville köra om?
Polisen måste ju legat bakom och sett dig köra i vänsterfil.
Hur kunde du vara säker på att de inte ville köra om?
Alla lägger inte sig 1m bakom och blinkar med ljusen när man ska köra om.

274 Inlägg
1 december 2007
Oj, dom måste verkligen ha lite att göra här uppe tongue
Nää skämt och sido. Men har aldrig hört om någon som fått böter för det! Där ser man big_smile

1 297 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Nille_del_Mar Nä du har förståss rätt.. helt klart my bad och nu vet jag det. Känns ändå löjligt dock smile

MissMotor_ måste kolla upp de här. Är man den första kanske? smile

1337
1 343 Inlägg
1 december 2007
Ingen människa får böter för det för man förklarar att man var ensam på vägen osv..
Han berättar förmodligen inte hela versionen.

Han måste ha gjort något som fick polisen att reagera..
Tex att när polisen kör på en väg och dom ser en bil komma i backspegeln så har man ju inte fått världens bästa start..

Dom ville sätta dit honom för något och eftersom han gjorde misstaget att köra i vänsterfil så klapp dom honom för det. mycket enkelt att förstå...

Kan ha något att göra med hur han förde en dialog med polisen på plats också...
Är man trevlig mot dom brukar man kunna klara sig ifrån en hel del.
Sätter man sig på höga hästar och ska spela duktig ja då går det som det går...

274 Inlägg
1 december 2007
MrTobias skrev:
Nille_del_Mar Nä du har förståss rätt.. helt klart my bad och nu vet jag det. Känns ändå löjligt dock smile

MissMotor_ måste kolla upp de här. Är man den första kanske? smile

Hehe! big_smile
Jaa det verkar inte bättre! har då inte hört någon här som fått det lol

1337
1 343 Inlägg
1 december 2007
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

1 297 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Rätt än en gång Nille. Jag körde ikapp dem men saktade ner när jag såg aningen misstänkt civilare. Säkert därför de ville ta mig för vad som helst. Ja trodde att jag skulle komma undan genom att vara trevlig men de gick då inte alls smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
1 december 2007
svängen till statoil? va det vänster eller högersväng? för va det vänstersväng kan du ju säga att du planerade din körning wink

Sök