FASIKEN antagligen ingen Lumpen

Carlsberg
5 december 2007 · 111 Inlägg

Jahopp. Idag fick jag ett brev från pliktverket där det stod att jag kommer bli uttagen till reserven. Trodde att jag iaf skulle få göra mitt andrahandsval( Bas/strilsäksman) 1.a var Amfibiesoldat men icke då....

Hade verkligen sett fram emot att göra lumpen. Så nu e jag rätt sur. Groff.

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 900 s (1990)
Saab 9-3 (2008)
John87 Stolt Volvoägare
5 december 2007 · 4 913 Inlägg

Jag fick inte ens göra fystestet på mönstringen, kuggade på psykolog-delen cool

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
decib3L Körv
5 december 2007 · 3 535 Inlägg

Äh, du får ta det med en klackspark. Finns inte mycket å göra.

Truckdriving Man
baen
5 december 2007 · 220 Inlägg

John87 skrev:
Jag fick inte ens göra fystestet på mönstringen, kuggade på psykolog-delen cool

You know it! lol jag va näst först ut ifrån den delen. förstår inte hur den första killen kunde vara så snabb.

Sonnbring Opelfreak
5 december 2007 · 431 Inlägg

här är en som kom in dårå smile bilförare i Ronneby. men måste vänta ända till jan -09:(

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
Carlsberg
5 december 2007 · 111 Inlägg

Jo men jag fick rätt höga "poäng" på alla delar. Jag var rätt sjuk när jag mönstrade men lyfte ändå en 7a,( sen fick jag en en 6a så slut Styrkan blev 6)Kan tilläga att jag inte direkt är störst i klassen*. De skattade mig till en 6a på konditionen( det högsta man kan få utan att göra själva testet. Samt att jag fick 7 på psykologin och IQ'n tror jag.

Förstår att det var rätt tight om platser men..... Gnahhhhh. Aja får väl typ dra till Chamonix i ett år och åka skidor istället:P

Senast redigerat av Carlsberg (5 december 2007)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 9-3 (2008)
Saab 900 s (1990)
Jocke0155
5 december 2007 · 279 Inlägg

Jag fick fick sämre än dig. Blev Gruppbefäl i Radiolänk LSS. Kan dock bero på att jag går el osv. smile

merl
5 december 2007 · 202 Inlägg

Synd säger jag.
Jag ville inte göra lumpen när jag mönstrade, men blev mer eller mindre tvingad.
Såhär i efterhand ångrar jag det inte en sekund. Det är definitivt något som dom flesta borde få vara med om. En tokigt rolig upplevelse.

Ni som inte får göra lumpen eller drar massa historier för psykologen bara för att slippa, ni anar inte vad ni går miste om.

bmx
5 december 2007 · 7 100 Inlägg

John87 skrev:
Jag fick inte ens göra fystestet på mönstringen, kuggade på psykolog-delen cool

haha,de gjorde ja med tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Lardi SQ
5 december 2007 · 1 343 Inlägg

ville göra lumpen, fick göra lumpen, tränat en del innan till den... låg inne ett halvår sen kom min körtelfeber som ja hade i ett halvår totalt! blev utskriven efter 221 dagar i konungens tjänst.. 9 styrka, 8 kondition, 7 iq, 7 psyjkärringen.. så jo då.. de fanns lite å ta på.. skapligt sur man blev efter att dom skrev av en precis innan alla övningar började.. när man väl fick klara sig på egen hand, när man inte fick lika mkt skit av kapten osv osv osv... JIPPI... är fortfarande depp på grund av de!

Ljudnörd!
Absolutkurant Her Lindbergh
5 december 2007 · 5 Inlägg

johan89 skrev:
här är en som kom in dårå smile bilförare i Ronneby. men måste vänta ända till jan -09:(

Jag ska också in som bilförare MK902 Jan -09... tongue

Kör du först så väntar jag på dig där framme
Racso Dr Snuggles
5 december 2007 · 956 Inlägg

Fick åka hem först av alla cool Kom dit, gjorde iq-testet snabbt som fan utan att vara seriös för 5 öre, blev skickad direkt till läkaren, och blev utskriven direkt . Hade inte ens med mig ombyteskläder för styrkeprov eller nåt sånt, hehe

Edit: Ville verkligen inte göra lumpen (för er som kanske inte har förstått det än) wink

Senast redigerat av Racso (5 december 2007)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
5 december 2007 · 423 Inlägg

Ja fick inte äns mönstra haha

lillen006
5 december 2007 · 52 Inlägg

merl skrev:
Synd säger jag.
Jag ville inte göra lumpen när jag mönstrade, men blev mer eller mindre tvingad.
Såhär i efterhand ångrar jag det inte en sekund. Det är definitivt något som dom flesta borde få vara med om. En tokigt rolig upplevelse.

Ni som inte får göra lumpen eller drar massa historier för psykologen bara för att slippa, ni anar inte vad ni går miste om.

Ne, och det man inte vet, har man inte ont av! wink
Jag låg inne på T2 i skövde i en vecka, sen bröt mitt psyke ihop totalt, va på sjukan efter ett fyspass då jag fått hosta, och sen kände jag bara, "jag måste ut härifrån. Det slutade med att jag skar ett kryss på alla tio knogarna med kniv innan befälet kom.

Dagen efter va det bara att packa ihop å fara hem, skulle blivit lastbilsförare, å transportera stridsvagnar, men det stog inte högst på min prio-lista just då, jag ville bara hem! Nu ca 9 år senare ångrar jag inte mitt val för 5 öre! Kommer ALDRIG sätta min fot på ett sånt ställe igen...

73 de /sa6apv
Saab 9/5 Kombi "BioPower" (2006)
Rallyhalle
5 december 2007 · 4 299 Inlägg

Trist, fick inte heller göra de sad

Fick inte ens mönstra, skittrist. Såg faktiskt lite fram emot att göra lumpen hmm

loftom
5 december 2007 · 192 Inlägg

de första som mönstrar får ju i princip välja om dom vill göra lumpen lr inte,,,   själv så kommer jag bara ihåg vad jag fick på styrketestet och det var en 8:a,,,,

valde förövrigt att inte göra lumpen,,,

//// Tommie
_kimpan_ elektriker
5 december 2007 · 591 Inlägg

Carlsberg skrev:
Jahopp. Idag fick jag ett brev från pliktverket där det stod att jag kommer bli uttagen till reserven. Trodde att jag iaf skulle få göra mitt andrahandsval( Bas/strilsäksman) 1.a var Amfibiesoldat men icke då....

Hade verkligen sett fram emot att göra lumpen. Så nu e jag rätt sur. Groff.

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Synd att du inte kom in hmm

sj ska jag in som bas/strilsäkerhetsgruppchef jan -09 smile

---------------> Kimpan
BMW 330 (2003)
Kaiser Planta
5 december 2007 · 46 Inlägg

Slapp efter att jag varit hos psykologen... Tog nog sju minuter om jag inte minns fel... Kändes lite jobbigt att vara först ut bara. Tror att det bara var en av de som var och mönstrade samtidigt som mig som fick göra lumpen. Säger lite om hur seriös den gruppen var big_smile

Autotech Steg 4 = Vänstertrafik
alias_kladde
5 december 2007 ·

En annan kom in ska göra lumpen i halmstad jan-09 nån mer som ska dit eller?

styrka: 7
Iq:8
psykolog: 5
kond: 6
Hälsa : B

Sen allt annat var bra.. hade velat bli attackdykare men fick inte då de klagade "hälsan"

Tom Darth Vader
5 december 2007 · 1 644 Inlägg

Jag blev inte ens tagen till mönstring, även då jag gjorde klart i brevet att ajg ville göra lumpen. Föll antagligen på en del matallergier.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang