FASIKEN antagligen ingen Lumpen

OverBoosted AUTOBAHNRASER
17 januari 2008 · 3 804 Inlägg

jag fick inte mönstra sen när jag ringde dom o sa attt jag verkligen ville göra lumpen fick jag inte.. tongue


Bmw osv..
beta
17 januari 2008 · 804 Inlägg

Grattis, du får en årslön mer än de som mönstrar, i mitt fall är en bit över 365k/år (slapp lärlingslön och blev direkt fullbetald) B-)

-Jonten- Hopplare
18 januari 2008 · 104 Inlägg

jag är stolt för att jag slapp mönstra, det är ju jobbigt, man måste göra konditions test o en massa sånt big_smile

Lika lyckat som Melle mels comeback
Saab-Fredde
18 januari 2008 · 285 Inlägg

Nä fy fan.. leka krig när man kan va hemma och tjäna pengar.. !

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
TheBlackBullit
18 januari 2008 · 195 Inlägg

aa fan jag vart intagen till mönstring fast jag kryssa in  att jag absolut inte vill göra lumpen
helt sjukt och en olare som ville gör lumpen vart inte äns utagen till mönsting..
kan man inte byta hahah ?

BMW E39 M5 (2000)
Hee-Maan
15 maj 2008 · 3 113 Inlägg

här med väcker jag upp en liten tråd smile

det är ju så att jag mönstra nu i onsdags (13/5) och fick bättre eller tillräckligt bra resultat för fordonsförare..
och vill verkligen göra lumpen! men hur stor är konkurrensen idags läget?

Jag förväntar mig ingen plats för då om jag får negativt besked så kommer jag bara bli assur sad

mvh Krille - cebT

Semper Fi
anvandare_12345
15 maj 2008 · 654 Inlägg

cebT skrev:
här med väcker jag upp en liten tråd smile

det är ju så att jag mönstra nu i onsdags (13/5) och fick bättre eller tillräckligt bra resultat för fordonsförare..
och vill verkligen göra lumpen! men hur stor är konkurrensen idags läget?

Jag förväntar mig ingen plats för då om jag får negativt besked så kommer jag bara bli assur sad

mvh Krille - cebT

Det kommer bero alldeles på vilken tjänst du sökt, vilka förband som skall läggas ner samt hur mycket pengar FM kommer att satsa på värnplikten. Inte blir man klokare av alla kast fram och tillbaka i media heller...

Hee-Maan
15 maj 2008 · 3 113 Inlägg

danhild skrev:

cebT skrev:
här med väcker jag upp en liten tråd smile

det är ju så att jag mönstra nu i onsdags (13/5) och fick bättre eller tillräckligt bra resultat för fordonsförare..
och vill verkligen göra lumpen! men hur stor är konkurrensen idags läget?

Jag förväntar mig ingen plats för då om jag får negativt besked så kommer jag bara bli assur sad

mvh Krille - cebT

Det kommer bero alldeles på vilken tjänst du sökt, vilka förband som skall läggas ner samt hur mycket pengar FM kommer att satsa på värnplikten. Inte blir man klokare av alla kast fram och tillbaka i media heller...

nee precis hmm
jag har sökt till Sambandsman, förare och Lastbilsförare. Båda i LedR (Enköping)

Semper Fi
Roundcube
16 maj 2008 · 801 Inlägg

Nu kan du jobba och tjäna pengar istället, det är inte fel det heller big_smile

Snoppen
16 maj 2008 · 543 Inlägg

Carlsberg skrev:
Jahopp. Idag fick jag ett brev från pliktverket där det stod att jag kommer bli uttagen till reserven. Trodde att jag iaf skulle få göra mitt andrahandsval( Bas/strilsäksman) 1.a var Amfibiesoldat men icke då....

Hade verkligen sett fram emot att göra lumpen. Så nu e jag rätt sur. Groff.

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

äh, det är okej. lumpen är för bögar ändå smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
NeonX
16 maj 2008 ·

Snoppen skrev:

Carlsberg skrev:
Jahopp. Idag fick jag ett brev från pliktverket där det stod att jag kommer bli uttagen till reserven. Trodde att jag iaf skulle få göra mitt andrahandsval( Bas/strilsäksman) 1.a var Amfibiesoldat men icke då....

Hade verkligen sett fram emot att göra lumpen. Så nu e jag rätt sur. Groff.

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

äh, det är okej. lumpen är för bögar ändå smile

Asså...de enda som är "bögigt" med lumpen är väll att skeda med en hög killar, men de hade du garanterat också gjort om du frusigt hälften så mycket...

förutom det så är det förbannat sköj, ruskigt nyttigt och nånting jag gladeligen hade gjort om vilken sekund som helst....bästa spenderade året någonsin...

Mack Forum- och sitemoderator
16 maj 2008 · 26 149 Inlägg

Själv fick man inte göra lumpen pga synen.
Fan man får inte göra nånting bara för att man ser med ett öga.
Inte köra buss. Inte köra lastbil. Inte ens en sketen taxi får man ratta..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
laika
16 maj 2008 · 410 Inlägg

seriöst så är värnplikten det mest korkade jag har hört. Den är helt meningslös i dagsläget. Sverige borde satsa på att ha en yrkesarme så kan alla som klagar på att dom inte får mönstra skriva in sig och göra militärkarriär. Sen att snacka om att alla borde uppleva lumpen är rent skitsnack slöseri på ett år av ens liv man kan åstadkomma så otroligt mycket mer under den tiden. hade för övrigt ett helvete med att slippa.

Skoda Fabia (2000)
dahboy
16 maj 2008 · 1 002 Inlägg

laika skrev:
.att snacka om att alla borde uppleva lumpen är rent skitsnack slöseri på ett år av ens liv man kan åstadkomma så otroligt mycket mer under den tiden. hade för övrigt ett helvete med att slippa.

Hur fan kan du ens uttala dig när du inte gjort lumpen.?
Att åstakomma mer.. hmm..?

...
ErskPersk Svindåre
16 maj 2008 · 1 433 Inlägg

fick inte gå lumpen för hörseln var för dålig sad

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
FireTraXX DFFL
16 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Usch, jag är glad att jag slapp iallafall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
16 maj 2008 ·

jag fick bara gå till psykologen och sen data testet, sen psykologen igen smile och de hade inga tjänster som fanns till min kompetens sade han smile men jag gjorde provet så snabbt som möjligt med så många fel som möjligt för att jag ville inte göra det big_smile

Squadron
16 maj 2008 · 1 833 Inlägg

Jag var skitglad när jag slapp big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Mackanol
16 maj 2008 · 2 079 Inlägg

Squadron skrev:
Jag var skitglad när jag slapp big_smile

samma här, blev lättad smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
16 maj 2008 · 2 933 Inlägg

Vad är charmen i att ligga i ett tält 10 mil ute i skogen i 20-30 minusgrader i tre månader tillsammans med 30 andra svettiga killar och äta burkpastej varje dag och inte ha ombyte eller nåt annat ?

Och inte nog me de så ska man bära ut alla grejerna dit till fots och en massa rullande runt i snö med gevär hit å dit.. och sen måste hugga ved hela dagarna så att tältet kommer upp över nollan i temp!


Nej fy fan, ångrar inte en minut att ja skickade in brevet me så mycke läkarintyg som möjligt i så ja slapp skiten big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang