Hoppas verkligen inte att du använde vanligen silicon i hålena till baklamporna. Silicon innehåller ättika. Ättika fräter har sett en del skrämmande exemplar av folk som tätat sina baklampor med det.
Detta är gjort att täta lister, genomföringar, lysen mm. Så du kan va lugn Tack för de positiva kommentarerna annars
Voi perkele paska paikka!! Fan så¨du håller på. Hade jag varit du så hade jag inte vågat att tatt ut den på vintervägar efter denna renovering. iofs så vet vi iaf att den inte kommer att rosta bort, men ack så trist att knöla dom ultra snygga trösklarna i onödan! Grymt jobb!!
Nu har jag läst hela tråden, IMPONERANDE, fan jag vill oxå lära mig att jobba med plåt sådär. Men det får bli nästa projekt : ) Skall bli kul att se vad som komma skall.
För att få bästa mäjliga skydd mot rost behandlades hela bottnet + alla små skrymslen med Dinitrol ML (samma sort blåstes i trösklar och alla övriga balkar). När denna "stelnat" kan underredsmassan läggas. Använder en typ av massa som aldrig stelnar till 100% och därför inte heller spricker
Själva behandlingen var minst sagt klottig...
Plockade även ihop vänster fram fjäderben. De orginal Sierrafjädrarna som var planerade att användas skippades för en serie sportfjädrar som sänker 40mm. Hoppas det räcker..
Flera bilder kommer..
Batteriet monterades även i bakluckan samt kabeldragning + huvudbrytare. På bild saknas ännu kabelskor.
Monterade en kopplingsskena i motorrummet för att förenkla vidare arbeten. En konsol för reläsocklar lagades tillika. Väntar så på omlackering så man slipper den fula rosten i motorrummet...
Förtsättning följer så fort jag orkar skriva igen.. Ha det bra alla
OJOJOJOJOJO.....Man får tårar i ögonen!!! vad snyggt/härligt Jag hade en likadan bil när jag fyllde 18år som jag hade jobbat med en heltid före jag fick körkortet. Så fick jag kortet och far i väg jag kör ca 4 timmar och far hem backar till garaget tar upp bakluckan? (av någon orsak).... går in i garaget och börjar kapa järn av något slag !?!?!? Nästa sekund ca 10meter bort! BRINNER BIL FAN....... SATAN i HELVETE + många till svordomar.Försöker släcka men nej nej och åter nej inte en chans. Så slutade den historien om min Corolla KE20-1978:) Har inga bilder för detta var på 90talet
Kul projekt, har läst hela tråden från början nu och jag är imponerad! Håller själv på med två Datsun projekt där den ena är precis lika rostig, men det är kul att svetsa ny plåt Tyvär ligger mina projket på is just nu pga platsbrist i garaget, men då är det kul att få läsa om din kärra!
Väldigt fint jobb du har lagt ner !!! Jag är iaf imponerad av det du har gjort. Ser med spänning fram emot det som komma skall !! Härligt när folk lägger ner hela sin själ.