3534
Sök

Protestaktion mot höjda bränsleskatter?

Wankel
1 080 Inlägg
1 februari 2008
kan nån komma med nåt beslut om vart och när vi ska samlas den 3 mars??
jag kommer,fan va trött jag är på den här skiten nu

MDS Västerås

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
1 februari 2008
Japp är bara att säga till polisen/vägassistans bensinen var så dyr så jag försöker låta bli att tanka. Nu vet jag exakt hur långt jag kommer på en tank...

Ja ett 20-tal bilar lär ställa till det rejält

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 754 Inlägg
1 februari 2008
Jag börjar bli irriterad.

Höj priset i hela världen med 70 öre. Sverige påvekrar knappt något alls! Detta är löjligt!

Om vi skulle göra det olagligt att köra bil som drivs på bensin/diesel/E85 så skulle inte vi  göra någon påverkan.

Många bäckar små bli till en stor å.

En lite bäck ändrar inte ett smäck.
Senast redigerat av Holiace (1 februari 2008)

Jag kan inget om allt.

blacken
1 februari 2008
Holiace skrev:
Jag börjar bli irriterad.

Höj priset i hela världen med 70 öre. Sverige påvekrar knappt något alls! Detta är löjligt!

Om vi skulle göra det olagligt att köra bil som drivs på bensin/diesel/E85 så skulle inte vi  göra någon påverkan.

Många bäckar små bli till en stor å.

En lite bäck ändrar inte ett smäck.

Flera stora åar blir till en mäktig älv, som staten sedan dämmer upp och tjänar pengar på den. hmmtongue

466 Inlägg
1 februari 2008
Konbanan skrev:
Jag håller med till 100%!!!! Dags att börja visa att vi inte är villiga att betala 20 kr/litern i framtiden...

japp jag håller me fullt ut också
sverige kommer stanna hmm

Christer *Dieselkungen*

Rörpulare
1 453 Inlägg
1 februari 2008
Om nån ordnar världens trafikstopp är ja så inåthelvete me!
Senast redigerat av E30Tompa (1 februari 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

160 Inlägg
1 februari 2008
Ja gott folk en hel nation måste vakna, flera nationer måste kliva ur i sin dvala. Det vanliga folket måste vakna ur elitens masshypnos av lögner och desinformation. Ni måste förstå att eliten inte tjänar er utan sin egen agenda, det vanliga folket är bara marionettdockor i denna globala teater som vi lever i. Våra Svenska politiker styr inte, det är den Europeiska unionen som styr, våra politiker är bara EU:s dockor som följer eliten i EU:s agenda.

Varför tror ni att Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin och Göran Persson är eller har varit bilderbergare. Vet ni att demokrati bara är ett påfund för att alla människor som lever i demokratiska samhällen ska tro att dom är fria och har fri vilja. Den bästa slaven är den slav som inte vet att han är slav. Förstå ni inte, det spelar ingen roll vilket parti ni röstar på mellan socialdemokraterna eller moderaterna dom båda tjänar inte er och dom båda går efter samma agenda från eliten. Enda skillnaden är att partiprogrammen ser lite annorlunda ut bara för syn skull och att deras politik varierar något men det är för syns kull för att ni massan ska tro att partierna verkligen är helt olika men det är en illusion.

Angående protester: Protestera hur mycket ni vill, spring på stan med plakat eller skicka in milslånga listor med namninsamlingar men det spelar ingen roll gott folk, politikerna skiter fullständigt i vad ni gör och vad ni tänker så länge som ni inte tar till mycket mer drastiska och radikala metoder.

Creating order out of chaos.

321 Inlägg
1 februari 2008
Hellfire skrev:
Ja gott folk en hel nation måste vakna, flera nationer måste kliva ur i sin dvala. Det vanliga folket måste vakna ur elitens masshypnos av lögner och desinformation. Ni måste förstå att eliten inte tjänar er utan sin egen agenda, det vanliga folket är bara marionettdockor i denna globala teater som vi lever i. Våra Svenska politiker styr inte, det är den Europeiska unionen som styr, våra politiker är bara EU:s dockor som följer eliten i EU:s agenda.

Varför tror ni att Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin och Göran Persson är eller har varit bilderbergare. Vet ni att demokrati bara är ett påfund för att alla människor som lever i demokratiska samhällen ska tro att dom är fria och har fri vilja. Den bästa slaven är den slav som inte vet att han är slav. Förstå ni inte, det spelar ingen roll vilket parti ni röstar på mellan socialdemokraterna eller moderaterna dom båda tjänar inte er och dom båda går efter samma agenda från eliten. Enda skillnaden är att partiprogrammen ser lite annorlunda ut bara för syn skull och att deras politik varierar något men det är för syns kull för att ni massan ska tro att partierna verkligen är helt olika men det är en illusion.

*Stående ovationer*

Inläggskritiker
990 Inlägg
1 februari 2008
Hamnbränsle nästa!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 754 Inlägg
1 februari 2008
E30Tompa skrev:
Om nån ordnar världens trafikstopp är ja så inåthelvete me!

Jag med.

Stå stilla på alla stora vägleder från klockan 05:00 till 17:00.

Skulle vara kul.

Jag kan inget om allt.

529 Inlägg
1 februari 2008
ja en bra ide alla tar sin bil o stannar på motorvägar i städerna över allt  Vilket Kaos det kommer bli då haha

Volvo fore life :)

812 Inlägg
1 februari 2008
sluta med den massiva invandringen och utvisa dom jävlarna som kommer hit för att gå på bidrag likaså fd politiker som får 30-40 tusen i bidrag varje månad för att dom jobbat ett halv år..  låt dom stämpla som alla andra!!   sj tycker jag at de skulle vara bätre om man blokerade flera vägar i sverige..  för bara effter nån timme så börjar de gå illa för företag och dyligt som har lite press på sig..  har för mig erikssom stannar up redan effter en timma.. å  om nu alla som säger att dom ska komma kommer så blir vi flera 100 å vi måste ju ge alla en chans att ställka upp..  tror ju inte nån från norrland lr skåne åket till stockholm för de där..  enkelresa från ystad med bil hit till kumla är över 500kr i soppa..  måste ju va bätre att blockera på fler ställen!?!

man lever bara en gång..

268 Inlägg
1 februari 2008
Skulle ju varit jävligt skoj om alla vi som kör lastbil skulle ställa bilarna en vecka eller varför inte 2-4 veckor, då skulle till och med politikerna få det lite jobbigt i stor stan tongue. och det gäller ju inte bara oss som kör runt alla varor osv, dom på fabriker osv, bara lägger ner arbetet, undrar vad dom skulle tagit sig till då...

321 Inlägg
1 februari 2008
pimpad740 skrev:
sluta med den massiva invandringen och utvisa dom jävlarna som kommer hit för att gå på bidrag likaså fd politiker som får 30-40 tusen i bidrag varje månad för att dom jobbat ett halv år..  låt dom stämpla som alla andra!!   sj tycker jag at de skulle vara bätre om man blokerade flera vägar i sverige..  för bara effter nån timme så börjar de gå illa för företag och dyligt som har lite press på sig..  har för mig erikssom stannar up redan effter en timma.. å  om nu alla som säger att dom ska komma kommer så blir vi flera 100 å vi måste ju ge alla en chans att ställka upp..  tror ju inte nån från norrland lr skåne åket till stockholm för de där..  enkelresa från ystad med bil hit till kumla är över 500kr i soppa..  måste ju va bätre att blockera på fler ställen!?!

Officiellt är det inte pengabrist som driver upp skatten utan att politikerna anser att detta är ett sätt att släppa ut mindre co2 och på så vis klara EU´s klimatmål. Sen att det ger skönt klirr i statskassan är ju inget de nämner som argument.

1 754 Inlägg
1 februari 2008
HardCore skrev:
Politikerna anser att detta är ett sätt att släppa ut mindre co2 och på så vis klara EU´s klimatmål. Sen att det ger skönt klirr i statskassan är ju inget de nämner som argument.

Men varför? Målet borde sättas av FN. ALLA länder måste göra detta annars tycker jag att vi kan skita i det för det hjälper oss och vi får väl inget för att sänka våra utsläpp?

Ta bort onödiga tidningar här i stockholm och ha bara kvar Metro. (Det finns 3 stycken och man behver bara 1. På så sätt sparar vi på naturen)

Jag kan inget om allt.

321 Inlägg
1 februari 2008
Holiace skrev:
HardCore skrev:
Politikerna anser att detta är ett sätt att släppa ut mindre co2 och på så vis klara EU´s klimatmål. Sen att det ger skönt klirr i statskassan är ju inget de nämner som argument.

Men varför? Målet borde sättas av FN. ALLA länder måste göra detta annars tycker jag att vi kan skita i det för det hjälper oss och vi får väl inget för att sänka våra utsläpp?

Ta bort onödiga tidningar här i stockholm och ha bara kvar Metro. (Det finns 3 stycken och man behver bara 1. På så sätt sparar vi på naturen)

Hehe, jadu, ett svar på den frågan vore trevligt att få.

Jag är starkt emot nästan allt vad EU står för och vill ut så fort som möjligt. Och jag anser i övrigt att dels höja bensinpriset inte kommer sänka användandet nämnvärt. Och dels är inte det inte bilarna som släpper ut co2 i stora mängder.

Miklen
1 februari 2008
..vi är redan under klimatgränsen för biltrafiken för år 2020.. Nu är det bara att driva in mera pengar så dom kan skryta me ett stort överskott å ge politikerna lite mer lön.. enklare än så är det inte..

1 754 Inlägg
1 februari 2008
Miklen skrev:
..vi är redan under klimatgränsen för biltrafiken för år 2020.. Nu är det bara att driva in mera pengar så dom kan skryta me ett stort överskott å ge politikerna lite mer lön.. enklare än så är det inte..

Det tror inte jag. Jag tror det är för att de vill att Sverige ska kunna skryta över det...

Jag kan inget om allt.

812 Inlägg
1 februari 2008
nja... men de där med klimat förändringen har ju gått som i vågor på flera hndra tusen är..  visst har vi på skyndat den lite men va fan..  dröjer ett par tusen år till innan de blir nån katastrof.. men de är ju bara å se va våra skatte pengar går till..  dyra flygplans resor, fester som vi inte är inbjudan på sad fler poliser för att kunna "skydda" oss när invandringen tar över och bara kostar pengar..  visst kommer de in några och gör nytta men dom andra då?  ut med hällvetet bara..  finns andra som behöver jobb som är födda här å inte kommer hit i en conteiner..

man lever bara en gång..

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
HardCore skrev:
pimpad740 skrev:

Officiellt är det inte pengabrist som driver upp skatten utan att politikerna anser att detta är ett sätt att släppa ut mindre co2 och på så vis klara EU´s klimatmål. Sen att det ger skönt klirr i statskassan är ju inget de nämner som argument.

De fick inte ihop budgeten efter att ha sänkt skatterna så de blev tvungna attt höja på något. Så  de höjde bränsleskatten och skyller på klimatet. Men som sagt så har de funnits svängningar i klimatet i alla tider.

Sök