Nån annan i detta avlånga land som slår bensinpriset 95oktan 12.44kr/L ?

Ellertz Norrlänning
4 januari 2008 · 1 453 Inlägg

2 USdollar / gallon i USA, = 3.30 kr / litern... Nån som är på att importera några tusen liter ? wink och politikerna snackar om att vi svenskar förstör miljön med våra bilar... Dom borde ha ett skott i pannan !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
DPB Öh, barlös.
4 januari 2008 · 300 Inlägg

12.59 i örebro

P-G Säl-Tämjare...
4 januari 2008 · 1 024 Inlägg

Ellertz skrev:
2 USdollar / gallon i USA, = 3.30 kr / litern... Nån som är på att importera några tusen liter ? wink och politikerna snackar om att vi svenskar förstör miljön med våra bilar... Dom borde ha ett skott i pannan !

Haha, jafan, jag är på big_smile

Vilket jävla drag :)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
4 januari 2008 · 946 Inlägg

P-G skrev:

Ellertz skrev:
2 USdollar / gallon i USA, = 3.30 kr / litern... Nån som är på att importera några tusen liter ? wink och politikerna snackar om att vi svenskar förstör miljön med våra bilar... Dom borde ha ett skott i pannan !

Haha, jafan, jag är på big_smile

Säg till när ni beställer! Lätt på! big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
R1kard V-Power
4 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Tankar alla 95 oktan?

Jag kör alltid på V-Power o de borde väl ligga över 13 här i malmö skulle jag tro sad Tur jag tanka före nyår! smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Team-Adolfsson Gödseldräng
4 januari 2008 · 4 529 Inlägg

Dave_C70 skrev:

P-G skrev:

Ellertz skrev:
2 USdollar / gallon i USA, = 3.30 kr / litern... Nån som är på att importera några tusen liter ? wink och politikerna snackar om att vi svenskar förstör miljön med våra bilar... Dom borde ha ett skott i pannan !

Haha, jafan, jag är på big_smile

Säg till när ni beställer! Lätt på! big_smile

bara hojta till jag beställer 4 kubik med en gång big_smile wink

Konka Nattarbetare
4 januari 2008 · 173 Inlägg

hört att det ska fortsätta upp till 15kr litern

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
R1kard V-Power
4 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Konka skrev:
hört att det ska fortsätta upp till 15kr litern

Jag drar mina egna slutsatser att de kommer fortsätta uppåt tills bensin e olagligt eller inte finns längre.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Lundgren_Turbo
5 januari 2008 · 12 Inlägg

johodå ni ligger ju hyfsat till här ute på vischan när brossan skulle tanka kostade de 16,**\L
Fröseke, uppvidinge.
Tankar i stan runt 12kr

passat 4 ever
R1kard V-Power
5 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Lundgren_Turbo skrev:
johodå ni ligger ju hyfsat till här ute på vischan när brossan skulle tanka kostade de 16,**\L
Fröseke, uppvidinge.
Tankar i stan runt 12kr

16kr/l haha de skojar man fan inte om smile fyfan! surt kan de bli ibland...

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Tengu1969
5 januari 2008 · 1 396 Inlägg

Det dumma är att man kommer fortsätta tanka och köra bil även om bensinen kostar 25kr /litern!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
lixer
5 januari 2008 · 464 Inlägg

Här i Vilhelmina så kostar det 12,59 för bensin och 12,49 för diseln. får verkligen hoppas att det inte höjs nå mer nu. Börja det kosta 15k litern så får man nog börja på att sluta å köra bil.

R1kard V-Power
5 januari 2008 · 1 186 Inlägg

lixer skrev:
Här i Vilhelmina så kostar det 12,59 för bensin och 12,49 för diseln. får verkligen hoppas att det inte höjs nå mer nu. Börja det kosta 15k litern så får man nog börja på att sluta å köra bil.

Jag tror inte de tar lång tid innan de kostar 15 kr/litern. Allt inom 2 år skulle jag tro. Miljön mår sämre än va som skrivs i tidningar, jag har sett en film som förklarar alltid o då förstår man verkligen hur de ligger till. Kommer tyvärr inte ihåg va den heter.

Utveckla elbilarna!!!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Batta
5 januari 2008 · 1 353 Inlägg

Konbanan skrev:

lixer skrev:
Här i Vilhelmina så kostar det 12,59 för bensin och 12,49 för diseln. får verkligen hoppas att det inte höjs nå mer nu. Börja det kosta 15k litern så får man nog börja på att sluta å köra bil.

Jag tror inte de tar lång tid innan de kostar 15 kr/litern. Allt inom 2 år skulle jag tro. Miljön mår sämre än va som skrivs i tidningar, jag har sett en film som förklarar alltid o då förstår man verkligen hur de ligger till. Kommer tyvärr inte ihåg va den heter.

Utveckla elbilarna!!!

gissar på att det var 'an inconvinent'(?) truth med al gore?
har också sett den, och mycket av det är skitsnack, och mycket stämmer.

och spelar ingen roll om bensinen skulle kosta 50 kr litern här i vserige om den fortsätter vara billig i övriga världen...
sverige är ett alldeles för litet land för att påverka något sådant.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
R1kard V-Power
5 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Batta skrev:

Konbanan skrev:

lixer skrev:
Här i Vilhelmina så kostar det 12,59 för bensin och 12,49 för diseln. får verkligen hoppas att det inte höjs nå mer nu. Börja det kosta 15k litern så får man nog börja på att sluta å köra bil.

Jag tror inte de tar lång tid innan de kostar 15 kr/litern. Allt inom 2 år skulle jag tro. Miljön mår sämre än va som skrivs i tidningar, jag har sett en film som förklarar alltid o då förstår man verkligen hur de ligger till. Kommer tyvärr inte ihåg va den heter.

Utveckla elbilarna!!!

gissar på att det var 'an inconvinent'(?) truth med al gore?
har också sett den, och mycket av det är skitsnack, och mycket stämmer.

och spelar ingen roll om bensinen skulle kosta 50 kr litern här i vserige om den fortsätter vara billig i övriga världen...
sverige är ett alldeles för litet land för att påverka något sådant.

Ja den filmen var de, eller dokumentären. Jo kan tänka mej att mycke e bullshit oxå.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Eisenhut
5 januari 2008 · 1 827 Inlägg

Och jag kommer ihåg när vissa bolag inte kunde höja över 10kr litern för att tavlorna bara hade tre siffror, lite billigare på den tiden...

The good old days.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Opelmadness German cars, quality and beyond
5 januari 2008 · 8 197 Inlägg

12,44 för diesel och 12,59 för 95 oktan på Statoil utanför Kristinehamn..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
CTR-Jante
5 januari 2008 · 301 Inlägg

Tog på ett ställe här i nässjö 12,72 igår kväll..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Hammarslag Inläggskritiker
5 januari 2008 · 990 Inlägg

Stulna bensinkort håller bränsle ekonomin i shackt smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
P-G Säl-Tämjare...
5 januari 2008 · 1 024 Inlägg

16:-/L ????  Det är ju sjukt. Men som sagt. man måste ju tanka. Rösta på mig för världshärskare så blir det ändring på bensinpriset big_smile

Vilket jävla drag :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang