Nissan GTR 2009 - Siffror

doch Avstängd
19 april 2008 · 268 Inlägg

SS_454 skrev:
Damn denna super ninja bil hade man inte tackat nej till. Helst i black edition. Här kan ni läsa när Amerikanska Road & Track testar den mot Corvette Z06 & Porsche 911 Turbo. Svårt val mellan Gt-r å Z06. Men jag väljer V8 muller före dubbel turbo.

http://www.roadandtrack.com/article.asp … le_id=6594

Jämförelsetabell mellan bilarna i pdf
http://www.roadandtrack.com/assets/down … _chart.pdf

Edumnds har ju testat bilen och dom har 2 olika tester gjorda.. En med den röda och en annan som är lite längre.. Och de sägs att man inte hör dubbel turbon ett piss...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Takashi Got VTEC?
20 april 2008 · 1 593 Inlägg

Nissan GT-R V-spec överraskar på Nürburgring!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=82108


Team-Adolfsson skrev:
hur kul är det att ha en bil som nästan bara drivs av en lite motor med turbos och resten datorer ?
så är det ju i den bilen
bromsa gasa släpp bromsen och bilen hittar vavet där den kommer iväg bäst
kul att SLR Mclaren drar den cool

Hahah ja, men McLaren kostar ju också 6 gånger mer än en R35 GTR.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Zapust
27 maj 2008 · 91 Inlägg

Nissan GTR har finputtsat sin tid på Nürburgring och nu gjort 7.29.. Alltså t.o.m. rastat koenigseggs bilar..
Detta är då INTE en v-spec eftersom den planeras ta MINS 7.24

Ja asså om man googlar och kollar sidorna när man sökt efter ''Amuse GTR R35'' så står de att dom har klämt ut 610 hk ur den.. Sen har en amerikansk tuning firma hackat nissans elektronik o.. aa Ni bilkunniga fattar, dom har hackat en GTR,s data och nu ska man kunna ta biltrimmningen till nästa nivå.. En annan ''svikande sak är att Motortrend inte ville tro att en GTR på 480 hk rastar de flästa porschar.. Dom bänkade den och den gav långt över 500 hk...

Nissan GTR - TYVÄR!! Slutsåld enda fram till 2010.. Fredrik Huldt från Auto motor och sport har sagt att priset är rena ''Kapet'' och att de är inte konstigt att den är slutsåld fram till 2010..

Misstankar om en 4 dörrars nissan GTR?
De påstås att de KAN komma en 4 dörrars nissan GTR för att ta an Porsches ''Panamera'' och  Aston Martin Rapide.. Detta tror ja kan förstöra Nissan GTR's ''soul''

Priset för nissan GTR för er som inte visste är mellan 720 - 785 000.. Detta är från en vanlig Nissan GTR - Nissan GTR black edition

Daniel kabat -
yakozan
27 maj 2008 · 333 Inlägg

Zapust skrev:
Priset för nissan GTR för er som inte visste är mellan 720 - 785 000.. Detta är från en vanlig Nissan GTR - Nissan GTR black edition

Baspriset ligger idag på 746000SEK från Nissan i Sverige. Black edition ligger på 784000SEK
Generell prishöjning över hela Europa då Nissan nu inkluderar navigation som standardutrustning i samtliga GT-R versioner.

Så det som skiljer de olika modellerna åt idag är färger samt att bas GT-R har dom däck som 7:29 tiden kördes med. Premium och Black har dom andra däcken som det har körts 7:38 med.

Edit: 550-570hk ska vara relativt safe med en GT-R. krävs endast avgas och databox för dom siffrorna.
Sen så är kopplingarna i lådan den svagaste länken om man vill gå högre än så.

Senast redigerat av yakozan (27 maj 2008)

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Sandvik
27 maj 2008 · 547 Inlägg

Zapust skrev:
De är den enda 4WD systemed som kan fördela all kraft till 1 hjul..

Njaa, Mitsubishi hade ju ett liknande system, kapabelt att leverera kraften till ett enda hjul beroende på var greppet fanns, redan på EVO VIII:an.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
torpis Forummoderator
27 maj 2008 · 10 572 Inlägg

Vad har detta med motorstyrning att göra egentligen?   Moderatorerna sover wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hanning
27 maj 2008 · 171 Inlägg

tkr de är kul när folk slänger ur sig saker bara smile blir så rolig läsning,
anyway nissans nya bil är helt enkelt as grym

Saab 9-5 "Daily" (2006)
Zapust
27 maj 2008 · 91 Inlägg

Hanning skrev:
tkr de är kul när folk slänger ur sig saker bara smile blir så rolig läsning,
anyway nissans nya bil är helt enkelt as grym

Jo, Håller med. Endel av dessa citat är dom sjukaste jag set.. Ett av dom är att bas versionon skulle ha ''bättre däck'' Då måste ju däcken på Premium och black kunna göra 7.20.. :S
Luktar Besserwisser här en hel del. Ett annat exempel är att en ''orginal BMW M3 CSL E46 skulle dra alla Porschar, Men de vissade sig vara loaded M3.an..

Daniel kabat -
Zapust
27 maj 2008 · 91 Inlägg

yakozan skrev:

Zapust skrev:
Priset för nissan GTR för er som inte visste är mellan 720 - 785 000.. Detta är från en vanlig Nissan GTR - Nissan GTR black edition

Baspriset ligger idag på 746000SEK från Nissan i Sverige. Black edition ligger på 784000SEK
Generell prishöjning över hela Europa då Nissan nu inkluderar navigation som standardutrustning i samtliga GT-R versioner.

Så det som skiljer de olika modellerna åt idag är färger samt att bas GT-R har dom däck som 7:29 tiden kördes med. Premium och Black har dom andra däcken som det har körts 7:38 med.

Edit: 550-570hk ska vara relativt safe med en GT-R. krävs endast avgas och databox för dom siffrorna.
Sen så är kopplingarna i lådan den svagaste länken om man vill gå högre än så.

Jaha? Och hur kan detta vara möjligt.. Ofta en bas versions bil har bättre däck än de högre utrustade.. :S
Då måste ju Blackseries och premium göra 7.20.... ja säger inte att du ljuger men de vorre helt idiotiskt av nissan att göra detta.

Daniel kabat -
yakozan
27 maj 2008 · 333 Inlägg

Jag var nog lite snabb med att anta att basversionen i Europa också skulle få Dunlop SP Sport 600 DSST däcken precis som i Japan och i USA (Dessa däck användes vid 7:29 tiden)

Verkar som om alla EU-modeller kommer med Bridgestone RE070R RFT däck som i Japan och USA sitter standard på premium och black edition.

Edit: Länk
http://www.drivers-republic.com/news/ne … _05_08.cfm

Senast redigerat av yakozan (27 maj 2008)

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Zapust
27 maj 2008 · 91 Inlägg

yakozan skrev:
Jag var nog lite snabb med att anta att basversionen i Europa också skulle få Dunlop SP Sport 600 DSST däcken precis som i Japan och i USA (Dessa däck användes vid 7:29 tiden)

Verkar som om alla EU-modeller kommer med Bridgestone RE070R RFT däck som i Japan och USA sitter standard på premium och black edition.

Edit: Länk
http://www.drivers-republic.com/news/ne … _05_08.cfm

Mjo.. De stod som du skrev.. och de stod också: The Dunlop is a little noisier and not quite as good in the wet as the RE070R.. Så RE070R däcken är inte så bra i blött men bättre i vått..

Jag tror inte att så många drar tilll Nürburgring och kör time attack när de regnar.. Men som engelsmännen säger.. I guess i got to give you that one.. Men jag tror att Nissan GTR Prem/Black kommer också komma i Dunlop däcken efter som dom visade sig vara delvis bättre..

Tack för länken big_smile // HA DE SÅ BRA big_smile

Daniel kabat -
Hu
28 juni 2008 · 33 Inlägg

Nissan Gt-r är en av de bästa bilar som någonsin byggts. Enligt Nissan gör den 0-60mph på 3,5sek. Ett motormagasin lyckades klocka den på 0-60mph på 3,3 sekunder, med launch control. Siffrorna talar för sig själv. Nissan gt-r har blivit klockad på 7.35 om jag inte minns fel runt nordslingan, den snabbaste porsche gt2 (530hk) klockad runt nordslingan är två sekunder segare. Det talar också för sig själv. Sen har man klockad Nissan Gt-r V-tec runt nordslingar på 7.25 (V-tec = Mer kolfiber, 550hk, keramiska bromsar) Ang. Bugatti veyron så stämmer det att Nissan GT-R är snabbare runt nordslingan är den, med en sekund om jag inte minns fel... De som inte håller med om att Nissan GT-R är en helt störd bil är för insnöade i sina egna favoritbilmärken sen dom var små enligt mig. Jag har inte gillat Nissan så mkt tidigare gällande deras sportbilar, men denna bil gör att jag respekterar nissan mkt mer nu. Helt sjuk bil.  (sen har min far beställt en, så jag kommer få köra den!!!) hehe.

Mange_C5
30 juni 2008 · 220 Inlägg

Hu skrev:
Nissan Gt-r är en av de bästa bilar som någonsin byggts. Enligt Nissan gör den 0-60mph på 3,5sek. Ett motormagasin lyckades klocka den på 0-60mph på 3,3 sekunder, med launch control. Siffrorna talar för sig själv. Nissan gt-r har blivit klockad på 7.35 om jag inte minns fel runt nordslingan, den snabbaste porsche gt2 (530hk) klockad runt nordslingan är två sekunder segare. Det talar också för sig själv. Sen har man klockad Nissan Gt-r V-tec runt nordslingar på 7.25 (V-tec = Mer kolfiber, 550hk, keramiska bromsar) Ang. Bugatti veyron så stämmer det att Nissan GT-R är snabbare runt nordslingan är den, med en sekund om jag inte minns fel... (a)De som inte håller med om att Nissan GT-R är en helt störd bil är för insnöade i sina egna favoritbilmärken sen dom var små enligt mig. Jag har inte gillat Nissan så mkt tidigare gällande deras sportbilar, men denna bil gör att jag respekterar nissan mkt mer nu. Helt sjuk bil.  (b)(sen har min far beställt en, så jag kommer få köra den!!!) hehe.

En Corvette ZR-1 i standard utförande har puttrat runt "Ringen" på 7:26.4 (27/6-08) .. cool
(a) Är isåfall en av de insnöade, men med all rätt ser det ut som.. wink
(b) Jojjo, men visst.. roll
http://blog.gmnext.com/?p=194

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
DenSnabbePolsken
2 augusti 2008 · 15 Inlägg

Haha.. ja tycker vi ska utesluta ZR-1 helt ur battlen med GTR om Nürburgring... För de sägs att den hade rena rama racing däck.. Vilket inte räcknas.. + att den har 144 hk mer än GTR och de sparade dom på 5 sek.. Kom igen asså?? Hade GTR haft 624 hk och samma vikt som ZR-1 så hade den gjort Nürburgring på 7:00 - 7:10!!!!! Thats it, end of story, God bay!!!

shogun
2 augusti 2008 · 2 117 Inlägg

Vill ha! Denna versionen är fantastiskt grym och absolut inte standard wink

http://videos.streetfire.net/video/R35- … 4048551a70

.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Big_JN
2 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

Hu skrev:
Nissan Gt-r är en av de bästa bilar som någonsin byggts. Enligt Nissan gör den 0-60mph på 3,5sek. Ett motormagasin lyckades klocka den på 0-60mph på 3,3 sekunder, med launch control. Siffrorna talar för sig själv. Nissan gt-r har blivit klockad på 7.35 om jag inte minns fel runt nordslingan, den snabbaste porsche gt2 (530hk) klockad runt nordslingan är två sekunder segare. Det talar också för sig själv. Sen har man klockad Nissan Gt-r V-tec runt nordslingar på 7.25 (V-tec = Mer kolfiber, 550hk, keramiska bromsar) Ang. Bugatti veyron så stämmer det att Nissan GT-R är snabbare runt nordslingan är den, med en sekund om jag inte minns fel... De som inte håller med om att Nissan GT-R är en helt störd bil är för insnöade i sina egna favoritbilmärken sen dom var små enligt mig. Jag har inte gillat Nissan så mkt tidigare gällande deras sportbilar, men denna bil gör att jag respekterar nissan mkt mer nu. Helt sjuk bil.  (sen har min far beställt en, så jag kommer få köra den!!!) hehe.

Ursäkta men menar du inte V-Spec?
Inte V-Tec då det står för Variable Valve Timing and Lift Electronic Control och förresten är framtaget av Honda smile

FYeah Avstängd
2 augusti 2008 · 103 Inlägg

Ja zr1an är helt sjukt nice den har bästa rekord tiden;)

M1cha
9 augusti 2008 · 645 Inlägg

DenSnabbePolsken skrev:
Haha.. ja tycker vi ska utesluta ZR-1 helt ur battlen med GTR om Nürburgring... För de sägs att den hade rena rama racing däck.. Vilket inte räcknas.. + att den har 144 hk mer än GTR och de sparade dom på 5 sek.. Kom igen asså?? Hade GTR haft 624 hk och samma vikt som ZR-1 så hade den gjort Nürburgring på 7:00 - 7:10!!!!! Thats it, end of story, God bay!!!

Hoppas du skojar. Sådär kan man ju säga om precis ALLT? "Tänk om ZR-1:an hade haft 4wd, då hade den kapat någon hundradel till 100 OSV osv.

shogun skrev:
Vill ha! Denna versionen är fantastiskt grym och absolut inte standard wink

http://videos.streetfire.net/video/R35- … 4048551a70

.

Grym som fan! Fort går det.

Senast redigerat av M1cha (9 augusti 2008)

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
THEBADGUY Gorgilus addictus
9 augusti 2008 · 4 737 Inlägg

DenSnabbePolsken skrev:
Haha.. ja tycker vi ska utesluta ZR-1 helt ur battlen med GTR om Nürburgring... För de sägs att den hade rena rama racing däck.. Vilket inte räcknas.. + att den har 144 hk mer än GTR och de sparade dom på 5 sek.. Kom igen asså?? Hade GTR haft 624 hk och samma vikt som ZR-1 så hade den gjort Nürburgring på 7:00 - 7:10!!!!! Thats it, end of story, God bay!!!

Finns ju folk som säger att dom dragit div sportbilar. Men dom nämner inte att dom har 200 hk + mer, och trimmade något brutalt. roll roll

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
9 augusti 2008 · 162 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!

Hur mycket vi kan...!?!?!

Den bilen du visar via ditt "bevis" är Loaded........! Svenskägd för övrigt. Körd av Richard Göransson på Ringen

Var det en standard M3 CSL?  NEJ skulle inte vilja tro det.
Kollla gärna in "innanför skalet" så ser du väldigt mycket adapterade prestandaprylar för just "bankörning"

En standard M3 CSL kan inte hänga av en GT-R

Mvh.MickeMys

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang