2174
Sök

R_hjertqvists Nissan 200SX S13 WIDEBOOODY "Ljudbygget är nu påbörjat med grejer från MDS! "

Konstruktör
1 053 Inlägg
5 januari 2009
Mjao. Nu är du verkligen på G big_smile
Tror lacken kommer bli sjukt nice.

Tycker du får skriva en lista på allt som du har kvar att göra så man får lite koll.

Nissan-freak
631 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Om du vill ha en liten planering NdL så kommer den här!

Hela motorutrymmet är snart nylackat, bilder på de kommer.
Montera de nya topmounted-grenröret på mitt nylackade topp.
Extern 44mm Wastegate kommer monteras efter besiktningen då jag tänkte dra ut wastegateröret igenom framskärmen.

Motorn har "snikrenoverats" då den är renoverad för ca 300 mil sedan. Mycket nya grejer i den så som oljepump, vattenpump. Alla lager är även bytta.
Men ny 1.2mm cosmic topplockspackning samt Arp-topplocksbultar kommer på

Nytt 3" Hela vägen från turbo kommer att monteras samt mitt 3.5" downpipe kommer att svetsas om för att passa med top-mounted grenröret.
4" Intercooler med polerade tryckrör kommer att byggas. 3" rör hela vägen där!
En oljekylare ska beställas nu i veckan, det blir med stor risk ett sådant kitt som har valfri placering utav oljefiltret.
Bränsletrycksregulator för att kunna ställa om trycket om jag vill köra med E85.

Skyline 444cc spridare för att få fullt steg 3 samt Ny LMM.
Ny 60mm Aluminiumkylare med en stor 14" fläkt ska ner.
HKS SSQW för det underbara ljudets skull
HKS luftfilter
Nytt oljelock

Nytt Kylarlock
Kolfiberpanel över tändstiften kommer köpas utav "Jarlen"
Kapa halva kamremskåpan så man får kamdreven synliga samt polering. Turbon och insug ska monteras snart med.

---------------------------------
På utsidan

Ny lack så snart allt är färdigt.

Widebody runt om 40mm fram, 50mm bak Inga synliga skarvar utav bodykitet. Mycket tid kommer läggas på att få en cleant yttre fast endå uppseendeväckande.

Mycke små-saker kommar att göras för att helt enkelt vara annorlunda.
Modda front med plats för oljekyl i fronten
Ny bakjol eller modifera
Sänkning 60-60 gjordes idag för att verkligen få ner den på backen
Nya fälgar 18" eller 19". Där får man helt enkelt se vad pengarna räcker till.
Xenonljus , jag har även tankar att bygga om mina ljus så som vissa andra har gjort. Alltså använda mig av projektorer och montera i huset.
Elstyrda sleepy-eys
Nya Bakljus

--------------------------------

Insidan kommer bli en blandning mellan racing och show. Jag kommer antagligen att flocka instrumentbrädan. Men endå ha tex inbyggda högtalare och mätare i brädan. Här ska de va lagom utav allt.

Svarta Skålade sportstolar köptes idag, riktigt mycke racing över dom
4-punkts-bälten så man verkligen sitter fast.

Vita custom mätartavlor som Terazzi ska göra i "Photoshop"
Mycke mätare kommer att monteras, båda i A-stolpen och i instrumentbrädan.

Pilotknappar i mittkonsol kommer såklart att finnas för tex kylarfläkten.
Ny stereoanläggning kommer att byggas till vintern. Min tanke är att bygga min ljudanläggning och även ha de som projekt-arbete i skolan. Där blir de glasfiberinstallation i bagaget. Nya dörrsidor kommer att byggas. Ska även klä om baksätet i mocca.
Ny ratt

Det mesta inuti kommer att göras om eller bytas ut.

2 655 Inlägg
7 januari 2009
Låter som det kommer byggas snarlika strålkastare som en viss silvrig S13 tro?? smile

Ser ju inte helt fel ut med den listan.
Lycka till med lacken.

Nissan-freak
631 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Låter som det kommer byggas snarlika strålkastare som en viss silvrig S13 tro?? smile

Ser ju inte helt fel ut med den listan.
Lycka till med lacken.

Haha, tror du jag ska kopiera dina? Inte alls..... smile

Men jag tror jag vet hur du har gjort iallafall. Du har ju lyckats så sjukt bra med din 200a så du få ta den smällen att folk kopierar dina ideér! Du ska ju vara stolt över det!

Ej Medlem
369 Inlägg
7 januari 2009
Nice!! Jobba på och upp med fler bilder så får du bjuda på en tur sen när den är klar!big_smile

You haven't lived until you found something worth dying for!

Nissan-freak
631 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Rydholm skrev:
Nice!! Jobba på och upp med fler bilder så får du bjuda på en tur sen när den är klar!big_smile

Klart du ska få åka med, synd att man inte för körkort tills sommaren annars hade vi kunnat glida runt på lunchen smile

4 670 Inlägg
8 januari 2009
Några bilder på hur lacken blev? smile

Ej Medlem
369 Inlägg
8 januari 2009
R_Hjertqvist skrev:
Rydholm skrev:

Klart du ska få åka med, synd att man inte för körkort tills sommaren annars hade vi kunnat glida runt på lunchen smile

Hahaha ahh men jag kan ju köra;)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
8 januari 2009
Listan såg väldigt trevlig ut tills man kom till baksätet. Tycker hellre du tar bort det helt, om bilen är reggad för 2 vill säga. Min är det så jag har ryckt bort baksätet. Blir så mycket mer sportkänsla över det hela då.

Men ser fram emot bilder på lacken smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

2 655 Inlägg
8 januari 2009
Det låter bra det.. smile Att göra något snyggt är inte alltid kul. Men det ska bli riktigt spännande att se din lösning. Har en känsla av att det kommer bli riktigt bra oavsett.. smile

7 120 Inlägg
8 januari 2009
Låter inte helt dumt smile

Nissan-freak
631 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Mickius : Tyvärr så har brosan inte hunnit lägga min kameliontlack än, han har hållt på och lackat sina fälgar till skylinen. Men om jag tjatar lite på han så kan han nog lägga den antingen imorgen eller på lördag smile

Streethawk : Jag skulle gärna ta ut mitt baksäte, men då det är min första bil som Ska användas så vill jag gärna kunna köra runt på kompisar. Visst, det är jävligt trångt där bak, men man måste ju kunna köra runt på småtjejer smile

Streckkoden : Visst är det så, får la hoppas att någon tar efter mig med något smile
Håller på att leta efter snygga projektorer till de framtida lysena, du har inga tips där? smile

Aerodynamik :Hoppas de kan bli nåt bra av detta! När kommer du ner på studiebesök då? smile

Nissan-freak
631 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
La på ett lager med klarlack ikväll på blocket, toppen och växel-lådan!
Blev kalasbra, så imorgon blir det till och börja montera lite lätt. Måste bara plana toppen och sedan skicka in alla bultar och diverse småsaker till galvning.

Men här har ni en bild på blocket precis efter lack!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/538973_vzdw63.jpg

Ej Medlem
369 Inlägg
9 januari 2009
R_Hjertqvist skrev:
Mickius : Tyvärr så har brosan inte hunnit lägga min kameliontlack än, han har hållt på och lackat sina fälgar till skylinen. Men om jag tjatar lite på han så kan han nog lägga den antingen imorgen eller på lördag smile

Streethawk : Jag skulle gärna ta ut mitt baksäte, men då det är min första bil som Ska användas så vill jag gärna kunna köra runt på kompisar. Visst, det är jävligt trångt där bak, men man måste ju kunna köra runt på småtjejer smile

Streckkoden : Visst är det så, får la hoppas att någon tar efter mig med något smile
Håller på att leta efter snygga projektorer till de framtida lysena, du har inga tips där? smile

Aerodynamik :Hoppas de kan bli nåt bra av detta! När kommer du ner på studiebesök då? smile

Nu får du allt förklara dig!!! Köra runt på SMÅTJEJER???roll................tonguelol

7 120 Inlägg
9 januari 2009
R_Hjertqvist skrev:

Skickar nåt sms när jag ska till Eksjö nästa gång. wink

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
9 januari 2009
Riktigt bra planer det där, lycka till med att uppfylla dem big_smile
Senast redigerat av Qwaffe (9 januari 2009)

Ableton Live

Konstruktör
1 053 Inlägg
9 januari 2009
"Det mesta inuti kommer att göras om eller bytas ut."

Va fan är du för en härmapa? big_smile

Nissan-freak
631 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Qwaffe skrev:
Riktigt bra planer det där, lycka till med att uppfylla dem big_smile

Jag jobbar stenhårt på att uppfylla de mål jag har! Hoppas man kommer en bit ialfalll.

Nissan-freak
631 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
NdL skrev:
"Det mesta inuti kommer att göras om eller bytas ut."

Va fan är du för en härmapa? big_smile

Haha va säger du? smile

Man måste ju göra om allt inne ju, annars så ser de ut som en... ah japanare smile

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
10 januari 2009
R_Hjertqvist skrev:

Pyttsan smile men är den reggad för 3 personer? då konstigt nog vissa är reggade för 2, andra för 3mad
Men men, prövade att sätta mig själv där bak medans baksätet fortfarande fanns, och där var ju inget som helst utrymme för fötterna om man inte satt i mitten eller om man låg ned. 
Men fortsätt i denna takten (eller snabbare) så kommer du till slut ha en rå 200a!

Edit : stavfel
Senast redigerat av Streethawk (10 januari 2009)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök