7728
Sök

Vilket slags rost skydd ska jag ha?

305 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Hej jag håller på att renovera min 740.. och jag fundera på att lägga på rost skydd över hela Golvet. vilket slags rost skydd ska jag ha då? finns det något som torkar och inte klibbar hela tiden? ska rost skyddet innuti bilen på golvet.

Mvh: Adam G
Senast redigerat av Gillberg (5 februari 2008)

945 Inlägg
5 februari 2008
du får lägga rostskydds primer och lacka golvet.

blinka blått om du vill rejsa!

305 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
du får lägga rostskydds primer och lacka golvet.

Ska jag använda pensel ir spray burk när jag lägger på det? hur ren ska utan vara?

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
5 februari 2008
Det bästa du kan använda är zinkepoxy.. Plåtrent och sen spraya på det så kan du köra för alltid utan att den rostar..

305 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
INsidan

305 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Det bästa du kan använda är zinkepoxy.. Plåtrent och sen spraya på det så kan du köra för alltid utan att den rostar..

Vart kan jag köpa zinkepoxy? finns det inget jag kan avända utan att få det plåt rent? för det finns ju rost skydds primer med zink i på biltema tror du det går att använda?
Senast redigerat av Gillberg (5 februari 2008)

Meister
6 763 Inlägg
5 februari 2008
Jag målade först med hammarlack och sedan med body ifrån biltema. Men lägg inte på så tjockt för då torkar de inte. De har även en ljuddämpande effekt big_smile

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
skyddar hammarlack från rost?

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
7 februari 2008
Hammarlack fäster även på rost, men tänk på att det inehåller silicon och kan därför vara svårt att lacka om golvet om du skulle behöva det.

Jag skulle föreslå etsande epoxy primer, finns på mekonomen under märket "hagmans".
Tänk på att det är giftigt.

Sök