2565
Sök

tänkvärda ord för oss som är födda långt innan 90talet.

51 Inlägg
12 februari 2008
Är äldre än så
fantastiskt att man överlevde benbrott knäckta näsor,
samt att slåss med syrran om vem som skulle stå mellan framstolarna i pappas amazon, all för den bästa utsikten
Adde

Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Big_JN skrev:
Glömt bort att skriva att man knappt vågade tilltala personer som var äldre än en själv! Långtifrån vara spydig eller allmänt fräck i mun för då åkte man på stryk! Och åkte man på stryk så godtog man det utan att polisanmäla som man gör nu!

En nu nostalgisk -78

känner igen mig, när man va liten var man ju livrädd för de äldre, nu kan man ju råka ut för kaxiga småbarn lite var som helst yikes mad

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2008
Tagg3N skrev:
Det stämmer fanimej riktigt bra det där. Otroligt hur världen förändras! Till det sämre tycker jag!

Jaa, allt var så mycket bättre förr tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Bildrulle
499 Inlägg
13 februari 2008
Haha, läste det där o fick en massa flashbacks till glada 80-talet när man var ung o dum, cyklade in i buskar, klättrade upp på skolans tak o ramlade ner, spelade fotboll o hade sig.

Men helt otroligt att vi lever idag, med tanke på hur "farligt" det var haha

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

DFFL
9 020 Inlägg
13 februari 2008
Tänk på oss som växte upp med ISDN, låtarna var ju "ute" när man väl fått hem de trots att Napster maxade i otroliga 7.2kb/s. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Tänk på oss som växte upp med ISDN, låtarna var ju "ute" när man väl fått hem de trots att Napster maxade i otroliga 7.2kb/s. tongue

jag började med 28k eller va de va, det som kom innan 56k, då gick det snabbt cool

men de va ju långt innan jag fattade att man kunde ladda hem musik tongue haha

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 februari 2008
FireTraXX skrev:

ISDN ???

Vad e det för j*vla lyx ??

Här var det minsann 56K V90-modem som gällde för hela slanten och den slanten var dyr vill jag lova tongue

Tog ju ffs typ en halvtimme till förtiofem-minuter att dra ner *en* mp3:a med den skiten och att lira spel online eller surfa hela dagarna som man kan göra nu var ju bara att glömma när man fick betala den där jäkla minutkostnaden.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
FireTraXX skrev:

ISDN ???

Vad e det för j*vla lyx ??

Här var det minsann 56K V90-modem som gällde för hela slanten och den slanten var dyr vill jag lova tongue

Tog ju ffs typ en halvtimme till förtiofem-minuter att dra ner *en* mp3:a med den skiten och att lira spel online eller surfa hela dagarna som man kan göra nu var ju bara att glömma när man fick betala den där jäkla minutkostnaden.

hehe minns när man gick och väntade på att klockan skulle bli 18.00 tongue

6 170 Inlägg
13 februari 2008
Moser skrev:
hehe minns när man gick och väntade på att klockan skulle bli 18.00 tongue

Haha det gjorde vi med lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Leg. Spådam
816 Inlägg
13 februari 2008
Det roliga är att det är det är den generationen som beskrivs som har barn nu. Samma generation har lett utvecklingen i den riktning den är nu med skräck för det mesta. De utvecklade produkter som gör att barnen inte gör mer än sitter inomhus. Vad jag försöker säga är att denna "generation av osunt leverne", som verkar vara glada över detsamma, nu tycks kämpa för att vara inomhus, inte riskera att skada sig på något sätt osv osv. Det blir lite ironiskt...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

2 283 Inlägg
13 februari 2008
Även fast jag är född 90 märker jag en jävla skillnad på folket nu och då när jag var yngre än jag är nu.
Det är så jävla fixerat vid allt, kläder utseende vilken grupp man tillhör etc.
När jag var yngre och gick i sexan då sprang man fan bara runt.

Tjejerna tog inte kort där de putade upp brösten och pussade varandra.
Inte drack de eller rökte alls heller :S

Så jävla trist förändring.
Sen till datorn... Den har både gjort bra och dåliga saker.

-90 talare med E-TYPE big_smile

R.I.P. Michael Jackson!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 februari 2008
Född 75.. Kommer ihåg en sak rktigt väl. Blev begravd av plogbilen när jag och syrran lekte vid sidan av vägen. Hon kunde gräva sig ut och leta reda på var snön såg lite röd ut efter min luva. Sen grävde hon med bägge händerna och fick fram mitt huvud. Hahaha. Sen kom plogbilen tillbaks (Bodde utmed en liten grusväg med återvändsgränd på landet.)
Plus att jag drack vatten ur ett dike efter Tjernobyl exploderat. Trots varningarna från morsan att det var farligt så var ju jag faktiskt törstig.. smile
Jag lever än...

Född med hjärtfel också, så efter tre operationer, en massiv transplatation och ett gäng småingrepp, så lever man fortfarande!
smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

3 059 Inlägg
13 februari 2008
båge skrev:
som man brukar säga.. det var bättre förr! tongue

Exakt..

De första jag kom till att tänka på direkt när jag läst två rader var det dära med att käka maskar... ja o se va som kom ett par rader längre ner i texten smile
Klockren text..

Kan tillägga till den att man slogs inte med knivar, vapen eller tillhygge.. Det var regelrätta rallarslagsmål o sen va de bra..

6 170 Inlägg
13 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Född med hjärtfel också, så efter tre operationer, en massiv transplatation och ett gäng småingrepp, så lever man fortfarande!
smile

Men du har ju fuskat, tjackat en massa reservdelar ju tongue

Det var väl båda lungorna eller ?

Du skrev något sånt i nån tråd iaf smile

putte-p
13 februari 2008
Merclone skrev:
Det roliga är att det är det är den generationen som beskrivs som har barn nu. Samma generation har lett utvecklingen i den riktning den är nu med skräck för det mesta. De utvecklade produkter som gör att barnen inte gör mer än sitter inomhus. Vad jag försöker säga är att denna "generation av osunt leverne", som verkar vara glada över detsamma, nu tycks kämpa för att vara inomhus, inte riskera att skada sig på något sätt osv osv. Det blir lite ironiskt...

Får jag barn ska jag råda bot på det där. big_smile

Ungarna ska köra Suzuki K50. "En sådan hade pappa och det dög"
Nintendo 8 bit och Ice Climber ska införskaffas. "Ett sådant hade pappa och det dög"
Vintertid vankas det svarta snowjoggers. "Sådana hade pappa och det dög"

2 126 Inlägg
13 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
Född 75.. Kommer ihåg en sak rktigt väl. Blev begravd av plogbilen när jag och syrran lekte vid sidan av vägen. Hon kunde gräva sig ut och leta reda på var snön såg lite röd ut efter min luva. Sen grävde hon med bägge händerna och fick fram mitt huvud. Hahaha. Sen kom plogbilen tillbaks (Bodde utmed en liten grusväg med återvändsgränd på landet.)
Plus att jag drack vatten ur ett dike efter Tjernobyl exploderat. Trots varningarna från morsan att det var farligt så var ju jag faktiskt törstig.. smile
Jag lever än...

smile

Ja vi 70-talare är överlevare helt enkelt!
Fan vet inte hur många gånger man skulle ha strukit med! Kommer inte ens ihåg allt man råkat utför!
Kommer dock ihåg när brorsan råkade skjuta sig själv med luftgeväret (ett tävlingsgevär) och fick in och opereras haha!

EDIT: stavning
Senast redigerat av Big_JN (13 februari 2008)

8 197 Inlägg
13 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Irmscher Vectra skrev:
smile

Bägge lungorna och hjärtat. smile
Men nu vill inte kroppen ha lungorna kvar, så nu är det till att ta en dag i taget. hmm 36% kvar av lungkapaciteten.. sad

-Sir Jackie Stewart

6 170 Inlägg
13 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
TBOC_Razor skrev:
Irmscher Vectra skrev:
smile

Men nu vill inte kroppen ha lungorna kvar, så nu är det till att ta en dag i taget. hmm 36% kvar av lungkapaciteten.. sad

Fan då får du knapra en massa piller för att försvaga kroppens immunförsvar med så att den inte ska stöta bort dom transplanterade organen ??

Hade blitt galen av sånt hmm

2 126 Inlägg
13 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:
TBOC_Razor skrev:
Irmscher Vectra skrev:
smile

Fan va trist! Hoppas att det kan fixas!

8 197 Inlägg
14 februari 2008
Big_JN skrev:
Irmscher Vectra skrev:
TBOC_Razor skrev:

Fan va trist! Hoppas att det kan fixas!

Tjaa, klart det kan fixas. Men man måste tydligen vara sjuk nog för att det ska vara värt risken.. T.ex sitta i en permobil med konstant syrgas inkopplad. T.o.m läkarna tycker det suger... Så är det.
Men ja, jag äter en del piller, men man vänjer sig konstigt nog. Ca 16 tabletter/dag blir det nog iaf... Annars lever jag som en helt vanlig person, fast jag orkar inte så mycket.

-Sir Jackie Stewart

Sök