Nära ingetkörtupplevelse! Varför klarade jag mig?

mjong
23 april 2008 · 45 Inlägg

Va ute och cruisade lite efter onsdagsträffen vid brostugan, mina kompisar bestämmer sig för att gasa på rejält. Vi kör nog ungefär lite över 100 på en 70 eller 50 väg (nått industriområde vid gärdet). Efter jag hade saktat ner en del kolla jag i backspegeln... ser en Röd saab 9-5, kollar igen faaaaan också han hade en saftblandare på taket dock va den släckt. Hinner fundera nån sekund att han kanske inte såg när vi körde fort, då slår dem på blinkljusen i grillen. Bara att stanna vid vägkanten.
Dem frågade lite frågor, bad om körtkortet frågade om jag körde rejs med polarna osv (har fortfarande prövotid). Sen fråga han om jag var rädd om körtkortet jaa svarade jag lite försynt, och så sa han att nästa gång ryker det. Sen fick jag åka...tongue

Min fråga är: Varför fick jag inte ens böter lr blev inte av me körkortet, hade dem kanske itne bevis för det? Vet inte hur länge bilen låg bakom oss kan ha svängt in bakom rätt sent kanske? Och om jag fick bäter borde dem väl ha sagt det på plats?
ps. fick blåsa också.

FireTraXX DFFL
23 april 2008 · 9 020 Inlägg

För att de inte hann göra en mätning på dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kesler
23 april 2008 · 3 650 Inlägg

Nej! för att dom ville ha nån att snacka med tongue

blacken
23 april 2008 ·

Dom kanske ville ge dig en chans?

kim89
23 april 2008 · 112 Inlägg

Kesler skrev:
Nej! för att dom ville ha nån att snacka med tongue

haha precis

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
23 april 2008 · 2 933 Inlägg

Det räcker för polisen å prata en gång med nån med nytt körkort så fattar man hur värdefullt det är för en.
Då skärper man till sig.

Hade en polisbil i röven i 3-400 meter efter att den stack fram näsan runt en husknut när ja kom i 100 på 50 väg. har aldrig kört så fort på 50 område sen dess..

bara mellan farthindren i stan när ja kör ifrån pizzaräcers big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
mjong
23 april 2008 · 45 Inlägg

Jo! dom ville nog skrämma o det funkade..smile Men antar att dem inte kan fälla en för fortkörning utan mätningsutrsutning?tongue

Tyskenracing BE*CE
23 april 2008 · 419 Inlägg

men du hade en jä*** tur iaf

Volvo R racing
ToyotaCelicax
23 april 2008 · 21 Inlägg

Ja det var en jäkla tur du hade där! råkat ut för ungefär samma sak..fast ja körde i drygt 180 på 90 väg när snuten stod och var på väg att svänga ut...då vart ja pissnödig! var bara att dra i handbromsen försiktigt och sakta ner:D haha

mjong
23 april 2008 · 45 Inlägg

Jo tur hade jag nog allt:D Men jag tyckte dom va väldigt snälla?tongue Antar att bara man e snäll och trevlig så är dem det tillbaka om man inte gjort nått väldigt hemskt!

Greatsnyggo saabtok
23 april 2008 · 1 306 Inlägg

ca ett par mån efter ja fick körkort så låg ja väl på en 100 på 90 väg , slår ett öga i bakspegeln så har ja snuten i häcken .De läre ha kommit upp fort bakom mig så ja går ner till 90 och tänkte de kanske ska om eller nåt , men då saktar de in och lägger sig bakom bara .SÅ de var väl en markering från deras sida bara att de gick lite fort ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
mr_niclas Hydraulik/Bil Elektriker
23 april 2008 · 26 Inlägg

mjong skrev:
Min fråga är: Varför fick jag inte ens böter lr blev inte av me körkortet, hade dem kanske itne bevis för det? Vet inte hur länge bilen låg bakom oss kan ha svängt in bakom rätt sent kanske? Och om jag fick bäter borde dem väl ha sagt det på plats?
ps. fick blåsa också.

dom hade inga rättsliga grunder för att ta ditt körkort mer än att bägge poliserna såg att du körde för fort men dom vet inte hur mycket så ifall du bara säger att du inte gjorde det i rätten så MÅSTE polisen bevisa att du körde för fort... och böterna måste dom skriva ut på plats annars måste dom ju bevisa att du varit på platsen ocksåwink så du hade tur.

mjong
23 april 2008 · 45 Inlägg

Jag hade tur.. men mindre än mina kompisar som bara lungt kunde fortsätta köra:O dom såg ju att de körde för fort också... argh.. d suger o ligga sist!tongue

Muttley
24 april 2008 ·

mjong skrev:
Jag hade tur.. men mindre än mina kompisar som bara lungt kunde fortsätta köra:O dom såg ju att de körde för fort också... argh.. d suger o ligga sist!tongue

var glad att de inte satte dit dig för vårdslöshet smile då behöver de inte mäta eller något bara se att du kör duktigt för fort smile var en kompis med om.

typ i januari på väg hem från lund låg jag i ca 160 på motorvägen och drog om en jäkla massa bilar och titta inte i backspegeln på ett tag. och när jag väl gjorde de såg jag nästan bara texten polis i bak smile de var rätt jobbigt faktiskt. bromsa in och körde in i högerfältet men då fortsatte de bara smile

ottar
24 april 2008 · 75 Inlägg

mjong skrev:
Va ute och cruisade lite efter onsdagsträffen vid brostugan, mina kompisar bestämmer sig för att gasa på rejält. Vi kör nog ungefär lite över 100 på en 70 eller 50 väg (nått industriområde vid gärdet). Efter jag hade saktat ner en del kolla jag i backspegeln... ser en Röd saab 9-5, kollar igen faaaaan också han hade en saftblandare på taket dock va den släckt. Hinner fundera nån sekund att han kanske inte såg när vi körde fort, då slår dem på blinkljusen i grillen. Bara att stanna vid vägkanten.
Dem frågade lite frågor, bad om körtkortet frågade om jag körde rejs med polarna osv (har fortfarande prövotid). Sen fråga han om jag var rädd om körtkortet jaa svarade jag lite försynt, och så sa han att nästa gång ryker det. Sen fick jag åka...tongue

Min fråga är: Varför fick jag inte ens böter lr blev inte av me körkortet, hade dem kanske itne bevis för det? Vet inte hur länge bilen låg bakom oss kan ha svängt in bakom rätt sent kanske? Och om jag fick bäter borde dem väl ha sagt det på plats?
ps. fick blåsa också.

Jag hade samma tur som dig, körde lite för fort på en 50 väg och ser polisen komma fram bakom ett hörn och kör ikapp med och slår på blåljusen. Stannar till vid väg kanten fick blåsa och så fråga dom lite frågor. Jag fick inte heller böter eller indraget kör kort. Men jag kan säga att jag har kört väldigt lugnt sen dess. Tvivlar på att man har samma tur igen.

StiFf Wankel
24 april 2008 · 1 080 Inlägg

mjong skrev:
Jag hade tur.. men mindre än mina kompisar som bara lungt kunde fortsätta köra:O dom såg ju att de körde för fort också... argh.. d suger o ligga sist!tongue

kör fortare nästa gång då wink

MDS Västerås
roxe Jesus didn´† Tap
24 april 2008 · 1 146 Inlägg

Har blivit stoppad 4 gånger och kört minst 20km/h för fort alla gånger. Senaste gången körde jag 110 på 70 väg och polisen låg 100 m bakom ca 4 km. Hade suttit i bil i ca 15 timmar då så var inte så uppmärksam. Jag har vart trevlig och pratat på angående allt möjligt trams. Dom har vart skitsnälla mot mig och skämtat osv. Aldrig fått böter. Tillsägelse en gång.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang