Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

TLO
6 maj 2008 · 1 062 Inlägg

Hjälper aldrig. Svenska politiker skrattar bara år sina dumma medborgare som aldrig slutar ta emot skit

"You Go, we go!"
Hamilton
6 maj 2008 · 8 864 Inlägg

NxV skrev:
Bättre att mailbomba politikerna?
Ring och tjata och gnata, skicka brev och mail.
Om alla medlemmar på garaget skulle skicka ett mail om dagen i 2 veckor skulle de få över 1 miljon e-mails. + lite telefonsamtal och hederliga brev big_smile

ja för några spamfilter har ju inte myndigheterna....roll iden med mail går ju bort då den är helt verkningslös.

Fotograf på tierpidag.se
MrKerm Avstängd
6 maj 2008 · 1 557 Inlägg

Severin skrev:
Jag ska fan me försöka dra igång nåt.. Åtminstone i Borås och Gbg kanske om man lyckas.. Ja har ett helt crew som kanske supportar mig big_smile hehe men de skulle vara jävligt bra om vi gjorde de för att visa att vi bryr oss liksom.. SKa man låta dom göra vad dom vill med oss :S jävla idoter..

Jag e med dig gubben det vet du wink
Vi kanske skall köra våran nästa träff på 40ian smile inte nu 10 maj utan nästa cool

Senast redigerat av MrKerm (6 maj 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Liner
6 maj 2008 · 583 Inlägg

problemet här är ju att alla måste samlas inte bara på ett ställe utan kanske flera ställen. Om vi alla skulle ta och stänga in alla infarter/utfarter till stockholm city. De skulle skapa totalt kaos och då måste dom vakna till liv. Att blocka E4an är som att pissa i motvind, de kommer slå tillbax på en själv när de kommer en utländsk lastbil i 110 in i sidan på dig. Jag personligen tycker nog att vi skulle bomba regeringshuset och ta kontrollen med ett eget parti, "Garaget partiet". sen har vi Chrizz som ledare och diktator. big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
6 maj 2008 · 946 Inlägg

Jo, det är ju inte gratis att köra precis... Men egentligen, en kr höjning kostar mig ca 2000 kr/år, eller 167 kr/mån. Det är ju inte hela världen faktiskt. Får jobba några timmar övertid så är det betalt, eller låta bli att gå på bolaget en fredag/mån. smile De får gärna höja ännu mer, jag slutar inte köra för det. Så länge bensinskatteintäkterna går till nåt vettigt (typ vägbyggen och annan infrastruktur, INTE höga löner) är jag mer än villig att betala.

Svärfar räknade ut att priset 40 kr/liter är priset då han måste börja minska på sitt bilåkande, där går smärtgränsen enl uträkningen. smile Så än så länge är det bara tuta och köra. tongue

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Styling_bruden Skattlösa bergen
6 maj 2008 · 213 Inlägg

Håller med Dave_C70 där.. Visst ja ska inte säga nått som kör en soppasnål bil men jag har också sambons bil o kör med som drar en hel del.. Ska vara glad om hon drar mindre än 1,2L. Jag orkar liksom inte bry mig om prishöjningen! Om man bryr sig ska man nog kolla över o ta bussen istället o låta bilen stå hemma i garaget.!

p911
6 maj 2008 · 2 Inlägg

Om det är så att dom vill få ner bilåkandet genom att idiot höja bensinpriset så får dom väll se till att vägtrafikskatten samt bilförsäkringen sänks i samma storlek

laika
6 maj 2008 · 410 Inlägg

asså det var väl som självaste f*n va det klagas i sverige (som vanligt). Hur många här inne har koll på priset på bensin i övriga europa? Varje sommar när jag kör utomlands så är det alltid lika trevligt att stå vid pumpen i tyskland och ofta betala mer än i sverige för samma soppa. Men som alltid så ska vi i sverige gnälla utan att tänka lite större. Värst är det för länderna i östeuropa särkilt dom som är med i EU eller vill in i EU dom har ett liter pris som inte är långt ifrån vårat när deras löner är i bästa fall hälften av våra. Dom har sett priset öka från 5 kronor till 12 kronor på en tio års period vilket är betydligt värre.

Vad gäller företagen så är dom otroligt mycket viktigare än alla gnällande billister. Tänk er själva vad som skulle hända om företagen blir för pressade vad gäller koldioxidskatter m.m. då kommer dom ta verksamheten till ett annat land och mycket snart så har sverige gigantiska problem. Men samtidigt så finns det tillräckligt med morötter för att företagen ska vara villiga att sänka sina utsläpp.

Jag tycker att vi ska sluta gnälla, ge fan i o tanka bensin så gott det går. Tänk er själva potentialen i vätgasbilar, effektiviteten är mycket högre för dom motorerna. Varför inte se fram emot kommande teknologi när det inte hänt ett skit med bilmotorer på 100 år. För övrigt är den största makten vi har som enskilda individer den ekonomiska makten som konsumenter. Så börja konsumera rätt så slår det hårdare än att göra en blockad i några timmar.

Skoda Fabia (2000)
MrKerm Avstängd
6 maj 2008 · 1 557 Inlägg

Bra bra höj skatten förböveln det e ju det roligaste som finns big_smile
Ja visst dom bygger bättre vägar men inte fan i sverige utan i Bortre utrikesstan för dom inte har råd med nya åsne skor så dom behöver nya vägar..

Ähh fy fan...
Staten får in mer pengar "via" vägarna men mindre går ut till just vägarna..

Släpp en stor bomb o börja om med nya politiker, det kan knappast bli sämre i vart fall hmm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Golfbruden
6 maj 2008 · 14 Inlägg

Ja 13kr/l är bra trist.Men det kommer bli dyrare i sommar sägs de sad Men det är inte bara bensinen som är dyrare.

1. Fackavgiften
2. Bilförsäkringen
3. Bensinen
4. El-priset
5. Matpriserna har blivit dyrare me sad

Så det är nog många som har de svårt nu sad

fegge_89
6 maj 2008 · 1 302 Inlägg

Politiker är egoister de tänker bara på sig själva.
Jag tror nog inte att det är så dyrt för dem med 13kr / liter eller mer.
Inte med tanke på deras löner.

Jag har en släkting som jobbar i rikstaden inom ett parti och han sa att det inte är några små summor en politiker känar. hmm

Senast redigerat av fegge_89 (6 maj 2008)

Rubberdick
6 maj 2008 · 1 Inlägg

Dave_c70 du verkar vara en av dom mindre begåvade personerna på de här forumet.
om bränslet kommer å kosta 40kr litern så kommer de kosta 40 000kr å tanka min lastbil. å ca. 200kr milen. de finns ingen som som kommer kunna betala de,, då kommer de inte bli billigt för dej å beställa hem massa jävla plast styling t din volvo.. tänk efter innan du kommer me sinnesjuka utlägg,, ps: skicka gärna din uträkning..

BMW 330xd "Bimmern" (2003)
Mortalis VW-nörd?
6 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Rubberdick skrev:
Dave_c70 du verkar vara en av dom mindre begåvade personerna på de här forumet.
om bränslet kommer å kosta 40kr litern så kommer de kosta 40 000kr å tanka min lastbil. å ca. 200kr milen. de finns ingen som som kommer kunna betala de,, då kommer de inte bli billigt för dej å beställa hem massa jävla plast styling t din volvo.. tänk efter innan du kommer me sinnesjuka utlägg,, ps: skicka gärna din uträkning..

Hehe, helt vansinnig wink men sant..

bmx
6 maj 2008 · 7 100 Inlägg

det är ju så kul för oss som bor utanför staden ochså som måste ha bil!
visst de går bussar,men dom har typ ställt in hälften,så nu går det en buss varannan timme,plus att dom har höjt priset på kort mm så det är ju inte billigt att åka buss heller!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
NiKeMaN Entreprenör
6 maj 2008 · 1 286 Inlägg

Sluta gnäll för att bensinen är några ören dyrare... den har ju legat mellan 11 och 13 kr nu i flera år.

Titta istället på oss stackare som åker DIESEL.... Där dieselpriset gårr från 8kr litern till nästan 14 istället. Nä fy fan sad

// Niklas Johansson
schtunken
6 maj 2008 · 123 Inlägg

Ska dem höja bensinpriset OCH kollektivtrafiksavgiften? Detta är ju för fan helt sjukt, jag ser redan för mycket cyklister!

Kirre
6 maj 2008 · 2 122 Inlägg

spela ingenroll hur billigt de skulle va att åka buss de går ju inga bussar...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
camaro67 Meister
6 maj 2008 · 6 763 Inlägg

fegge_89 skrev:
Politiker är egoister de tänker bara på sig själva.
Jag tror nog inte att det är så dyrt för dem med 13kr / liter eller mer.
Inte med tanke på deras löner.

Jag har en släkting som jobbar i rikstaden inom ett parti och han sa att det inte är några små summor en politiker känar. hmm

120k+/månad tjänar de högst uppsatta.

Om skatten gick till forskning för att få fram ett miljövänligt drivmedel så kunde de väll vara okej att betala så här mycke. Men de gör de inte.

De drivmedel som är bäst för miljön är de som är dyrast och tvärt om. Smart i miljösyfte? Knappast. Men de är inte de som allt handlar om...

De är nog lika bra att jag ställer in Camaron i vardagsrummet när den är klar.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
BeNnaN
6 maj 2008 · 155 Inlägg

va hjälper det att klaga här på ett forum.
Problemet med detta land är att vi bara klagar, men accepterar saker och ting.
Men jag tror inte miljön blir bättre för att man höjer skatten på bensinen.
Folk kommer ändå att köra bil, men får kanske minska sina inköp på andra områden.
Snart börjar ju även bilsäsongen för amerikanerna och då går säkert bensinen upp till 14 kr, och visst det känns i plånboken.

BMW 120i "DotZ" (2019)
sveddan
6 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Golfbruden skrev:
Ja 13kr/l är bra trist.Men det kommer bli dyrare i sommar sägs de sad Men det är inte bara bensinen som är dyrare.

1. Fackavgiften
2. Bilförsäkringen
3. Bensinen
4. El-priset
5. Matpriserna har blivit dyrare me sad

Så det är nog många som har de svårt nu sad

meeeen visst har det gjorts skattelättnader? Så gnäll inte!
Eller rösta på sossarna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang