vad säger SBP om "roterande ljuddämpare" (turbo som inte laddar)

pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

tja. funderar på vad kan sbp säga om en roterande ljuddämpare under bes? altså en turbo som inte laddar något.? kan ju knappast räknas som effekt ökning lr?

mvh mårten

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

Smedhult skrev:
de tror ja faktiskt de kan klaga på, ävrn om den inte gör någon effekt så är den juu ändå turbokonverterad

jo men laddar den inget så ger den ju ingen effekt..  i värsta fall får man väl skruva dän wgn då kan den inte ladda någonting :S då är de ju bara en roterande ljud dämpare

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
peegee Forummoderator
13 maj 2008 · 2 924 Inlägg

pimpad740 skrev:

Smedhult skrev:
de tror ja faktiskt de kan klaga på, ävrn om den inte gör någon effekt så är den juu ändå turbokonverterad

jo men laddar den inget så ger den ju ingen effekt..  i värsta fall får man väl skruva dän wgn då kan den inte ladda någonting :S då är de ju bara en roterande ljud dämpare

Den är fortfarande turbokonverterad så det krävs en regbesiktning

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
kolvas
13 maj 2008 · 4 001 Inlägg

jag har för mig att det inte är godkänt, inte ens utan kompressorhus

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

okej..  dåligt men men..  är kanske lite avgörande vad man har för bes man oxå.. smile

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
kolvas
13 maj 2008 · 4 001 Inlägg

en fråga: VARFÖR?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

kolvas skrev:
en fråga: VARFÖR?

varför vadå?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Darkie dARKiE
13 maj 2008 · 5 031 Inlägg

Vad menas med roterande ljuddämpare?
Det ändå jag får upp i skallen är en bild på en ljuddämpare som snurrar runt haha.. big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

Smedhult skrev:
varfölr en turbo om den ionte laddar?

altså bara under bes istället för att byta motor lr skruvadän grenröret mm vid bes.. måste ju vara bra mkt enklare..

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

Darkie skrev:
Vad menas med roterande ljuddämpare?
Det ändå jag får upp i skallen är en bild på en ljuddämpare som snurrar runt haha.. big_smile

ett turbo agg som inte get nå ladd tryck.. den roterar bara men uppfyller ingen funktion..  de e en roterande ljud dämpare

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
azid Det som inte dödar gör ont
13 maj 2008 · 2 668 Inlägg

hur ska du visa att den för det första inte ger nått för det andra varför du har den?... att det är nån snurrande ljuddämpare som sitter där kommer dom aldrig gå på...

2slow
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

kan väl ha den för utseendets skull å sitter de ingen wg pån då går ju avgaserna rakt ut iaf. å ja den blir som en ljud dämpare. körde utan dämpare på min 740/s90tic å 3 tums system. lät inte mer än va en gl  med borttagen bakre dämpare lät. så varför skulle man inte kunna få ha så? lär ju inte påvärka några värden iaf.

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
CC72
13 maj 2008 · 1 661 Inlägg

Du får väl ringa till din bilprovning och fråga..men ingen är nog så dum så dom går på den enkla, oavsett förklaring. du blir nog mest dumförklarad! wink

azid Det som inte dödar gör ont
13 maj 2008 · 2 668 Inlägg

man får inte ändra motorer... turbokonvertera....

har du tur så missar dom att din "snurrande" ljudämpare sitter där har du otur bil det föreläggande om reggbess eller återställande av motor

2slow
Jokk3
13 maj 2008 · 377 Inlägg

du har fått ditt svar, nöj dig.

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

Sexyicecube skrev:
Du får väl ringa till din bilprovning och fråga..men ingen är nog så dum så dom går på den enkla, oavsett förklaring. du blir nog mest dumförklarad! wink

vadå va e de för dumt med de? å varför ska dom ifåga sätta hur jag vill ha mitt motorrum? ger inga som hällst effekter å inga andra värden skulle jag tro. så varför skulle inte de gå?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

Jokk3 skrev:
du har fått ditt svar, nöj dig.

¨
har inte fått svar på min fråga..  bara massa spekulationer å va folk tror å varför får ja inte ifråga sätta de för?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

azid skrev:
man får inte ändra motorer... turbokonvertera....

har du tur så missar dom att din "snurrande" ljudämpare sitter där har du otur bil det föreläggande om reggbess eller återställande av motor

den är ju inte turbo konterterad om inte turbon funkar. de måste ju vara som att sätta 3" system i en bil de e ju mer trim än att ha en roterande ljud dämpare?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
azid Det som inte dödar gör ont
13 maj 2008 · 2 668 Inlägg

för att bilen är i grund och botten inte reggad med turbo därför får du inte ha en under huven..... ha den i bagaget om den nu är så viktig den gör lika mycke nytta där som under huven om du nu tvångt måste ha en i bilen

2slow
pimpad740
13 maj 2008 · 812 Inlägg

azid skrev:
för att bilen är i grund och botten inte reggad med turbo därför får du inte ha en under huven..... ha den i bagaget om den nu är så viktig den gör lika mycke nytta där som under huven om du nu tvångt måste ha en i bilen

ja men de är fortfarande inte svar på min fråga. bilen är ju inte reggad med 3" system häller så får man inte ha de då? lr öppet filter? dom säger ju inget om de så varför gnälla på en sak som bara sitter där å minskar ljudet även om det ät en turbo som bara sitter för syns skull men inte ger nån effekt?.

Senast redigerat av pimpad740 (13 maj 2008)

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang