är verkligen billighets-sportstolar så obekväma?

Phaetoon
18 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Btw. Hur lång är du? Smal? Kort/Långa ben osv?
Jag som är lång och ganska så bitig av mig sitter utmärkt i Saab-stolarna, men i vissa andra bilar med bra säten så sitter jag konstigt pga mina långa ben. (Jag är 195cm lång)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Allx
18 maj 2008 · 321 Inlägg

de stolarna för 2495 satt jag riktigt bra i. Hade inte ont nånstans efter ca 100 mil i dem. Riktigt sköna stolar. 190cm/82 kg

EViLution!
dj_padde
18 maj 2008 · 1 813 Inlägg

jag hade en OMP stol i min calibra tyckte man satt helt okay i den.. körde långresor med den oxå och det gick bra den var mjuk och go=) vet inte om det e en billig skit stol lr vad det var för nått men den var iaf go att sitta ismile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
a-traktorn Avstängd
18 maj 2008 · 200 Inlägg

Phaetoon skrev:
Btw. Hur lång är du? Smal? Kort/Långa ben osv?
Jag som är lång och ganska så bitig av mig sitter utmärkt i Saab-stolarna, men i vissa andra bilar med bra säten så sitter jag konstigt pga mina långa ben. (Jag är 195cm lång)

jag är 180, väger 65, rätt långa ben. rätt så bredaxlad

a-traktorn Avstängd
18 maj 2008 · 200 Inlägg

Allx skrev:
de stolarna för 2495 satt jag riktigt bra i. Hade inte ont nånstans efter ca 100 mil i dem. Riktigt sköna stolar. 190cm/82 kg

ok, det låter ju bra för dom är ju snygga och billiga. men eftersom att dom ska sitta i en a-traktor så blir det ju inte så många långresor

Phaetoon
18 maj 2008 · 8 156 Inlägg

a-traktorn skrev:

Allx skrev:
de stolarna för 2495 satt jag riktigt bra i. Hade inte ont nånstans efter ca 100 mil i dem. Riktigt sköna stolar. 190cm/82 kg

ok, det låter ju bra för dom är ju snygga och billiga. men eftersom att dom ska sitta i en a-traktor så blir det ju inte så många långresor

Men tidsmässigt så kanske resorna blir långa?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Losgard
18 maj 2008 · 1 688 Inlägg

Hardjim skrev:

Losgard skrev:

Hardjim skrev:
Det bästa är att köpa riktigta stolar org från en sportbil. Då får du sköna justerbara stolar som är byggda för att sitta i och inte för att titta på.
mvh

Ett av syfterna med sportstol försvinner ganska fort då, vikten e ju ganska hög på original-sportstolar roll
Men vist, man sitter ju bättre än i en vanlig Svensson-stol.

Ja, den är hög eftersom kvaliten är det viktigaste. Om ni jagar småkilon och inte tänker på er själva så är det bara att köpa det billigaste skiten ni kan hitta med låg vikt.

Jaga småkilon vet jag inte, går ju att spara rätt många kilon med 2 sportstolar jämfört med 2 originalstolar.
Hur som hellst, billiga skitstolar sitter man inte bra i enligt min erfarenhet.
Recaro gör ju goa stolar, finns att provsitta flera modeller på CDR å backaplan i Göteborg, smakar det så kostar det. För dom bekväma börjar prislappen på 5000+.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
shogun
18 maj 2008 · 2 117 Inlägg

Nu har jag inte lågbudgetstolar i min bil utan originalet som ofta kopierats av lågpristillverkarna.

Jag har dessa Sparco Pro 2000 i min bil och de är riktigt sköna. Mycket tack vare de ställbara svankstödskuddarna.
Enda synpunkten jag har är att den djupa skålningern gör att det blir lite varmt att sitta i dem efter ett par tre timmar, men det tar jag eftersom funktion går före lite värme...utan tvekan.

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img426016ab97609.jpg

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Erson Sveriges Bredaste Supra
20 maj 2008 · 167 Inlägg

Jag är ca 171 lång och väger ca 65 Kg. Och jag satt riktigt skönt i sparco sprinter stolarna !

BMW X5 e70 (2008)
Weidis
24 maj 2008 · 14 Inlägg

Synd bara att det blir så varmt att köra i glasfiberstolar, Men jag tycker man sitter bra även i billigare stolar.

Senast redigerat av Weidis (24 maj 2008)

Nissan Skyline R33 GTS-T "Kränghäng" (1996)
sik
24 maj 2008 · 1 072 Inlägg

Sparco Sprint sitter jag jäkligt bra i även i långa resor. 2000:- st och man pker bättre i dessa än många orginal. Och jag behöver inte fälla ryggen då jag endå inget baksäte har.

myran_021
24 maj 2008 · 63 Inlägg

ja har sparco corsa riktigt nöjd med den stolen med tanke på att ja är ju inte den stora personen hel nöj med den iaf en stol att rekomendera!!smile

TeeCeeracing.se
Volkswagen caddy 1,6 "El-caddy" (1998)
LillNaisarn
24 maj 2008 ·

Jag har ett par sportstolar som är köpt på grunt.se och kostar 4000:-/par.

Måste säga att dom var mkt skönare än jag trodde, men efter ett tag (1timma eller mera) så börjar det kännas väldigt mycket i svanken annars inget att klaga på.

Denna modell är det jag pratar om:
http://www.grunt.se/images/sportstol%20svart%20skinn.jpg

a-traktorn Avstängd
26 maj 2008 · 200 Inlägg

vet någon om stylingbutikens stolar med fast rygg passar direkt i 740 eller måste man svetsa?

och vet någon om dom "skadade" fällbara stolarna som stylingbutiken säljer ut går att laga lätt?

DasAuto
26 maj 2008 · 2 751 Inlägg

De enda riktiga sportstolar jag har suttit i förutom Audins Prosport stolar vilket är typ Semi sport om man får kalla det... Är RS4 skållade, o dom satt man fint i...

http://www.fourtitude.com/news/uploads/Industry_Tuner_News/rs4_seat.jpg

Senast redigerat av n0b0dy_ (26 maj 2008)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Big_JN
26 maj 2008 · 2 126 Inlägg

Kommer att köpa mig ett par billighetsstolar till forden så fort ekonomin tillåter! Jag menar att till och med en kyrkbänk e skönare än XR2:an originalsäten wink

a-traktorn Avstängd
26 maj 2008 · 200 Inlägg

vet någon om stylingbutikens stolar med fast rygg passar direkt i 740 eller måste man svetsa?

och vet någon om dom "skadade" fällbara stolarna som stylingbutiken säljer ut går att laga lätt?

VWSmurfen Smurfen
14 februari 2009 · 103 Inlägg

Men stolar har iallfall för mig lika lite komfortbetydelse som allt annat på bilen. Skall man ha det för komfort så skall man ju plocka bort allt annat som coilisar och de stora hjulen och så. Är inte bekvämt att åka min bil i 50 mil fast det är orginalstolar i den. Men med lite billigare stolar så sitter jag iallfall fast när jag börjar svänga. Enda som jag inte gillar är att de flesta stolarna nu som är billiga inte har lösa kuddar i sig.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
Decibel
14 februari 2009 · 2 911 Inlägg

Jag tror inte det ligger så värst mycket vetenskap i ergonomi och komfort i dessa billiga stolar, kikar du på Sparco eller liknande så ligger det hundratals timmar med tester och försök för att göra en bekväm stol.

Det många kinaleverantörer gör är att köpa en dyr stol, sen vakuumgjuta av den, dom får formerna men inte de olika hårda partierna o.s.v. Den ser rätt ut, men är fullkomligt fel ur komfortsynpunkt.

Sen som tidigare sagts så spelar kroppshyddan roll också, själv är jag för bred för att kommer ner i såna stolar ens tongue
Har problem med S4 orginalstolarna t.o.m., ont i arslet som fan smile

bmx
14 februari 2009 · 7 100 Inlägg

strunta i sportstolar och släng in scorpio stolar ist big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang