3754
Sök

mer hästar i en golf 3 1.8?

Diamond
540 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tja..

har köpt mig en Vw golf 1.8 -93  trodde det var 90hk modellen, men det var visst en 75hk..

Men hur kan jag lättaste sättet gå tillväga för att höja upp hästarna lite??

helst enkla och lite billigare medel..

I'm Rick James Bitch!

261 Inlägg
18 maj 2008
är det en en 1.8 är det 90hk. förutsatt att den e svensksåld. förövrigt är det rätt meningslöst att trimma en sån snurra.

Diamond
540 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
det är det som är det konstiga.. den är ju import..  men finns visst en 75hk modell med..

men lönlöst att lägga ut pengar på den då lr?

Tänkte på chip + öppet luftfilter?

I'm Rick James Bitch!

262 Inlägg
18 maj 2008
diamond_ skrev:
det är det som är det konstiga.. den är ju import..  men finns visst en 75hk modell med..

men lönlöst att lägga ut pengar på den då lr?

Tänkte på chip + öppet luftfilter?

ett chip ger väl en 10-15 hästar

Billackerare
737 Inlägg
18 maj 2008
Vill du ha en bil med mera klipp i så köp då en annan. Jag har själv varit i din sits. Jag köpte en bil med 100 hk extra och sen var jag nöjd. Förresten så är jag ganska säker på att 1.8l motorn har 90 hk och 1.6l har 75 hk. Det finns ju redan golfar med värre motorer så det enklaste då är att köpa en Golf med större/starkare motor.  Sedan så är det egentligen aldrig billigt att trimma en motor... smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Diamond
540 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Youngblood skrev:
Vill du ha en bil med mera klipp i så köp då en annan. Jag har själv varit i din sits. Jag köpte en bil med 100 hk extra och sen var jag nöjd. Förresten så är jag ganska säker på att 1.8l motorn har 90 hk och 1.6l har 75 hk. Det finns ju redan golfar med värre motorer så det enklaste då är att köpa en Golf med större/starkare motor.  Sedan så är det egentligen aldrig billigt att trimma en motor... smile

sant det..  men 1.6 -an  gjordes inte fören 1995. och detta är en 93a

men, det är la bara att piffa upp den och sälja den, och köpa sig en starkare bil;)

tack för svaren..

I'm Rick James Bitch!

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
29 maj 2008
Motorn är samma som i våran Golf.
En 1.8L 55kw motor. 
Finns i tyskland men inte sverige.
heter AAM

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

1 785 Inlägg
30 maj 2008
Beatnikbandit skrev:
är det en en 1.8 är det 90hk. förutsatt att den e svensksåld. förövrigt är det rätt meningslöst att trimma en sån snurra.

Jasså? Motivera varför det är meningslöst

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

736 Inlägg
30 maj 2008
Om båda motorerna är 1.8 är det ju bara att byta var som skiljer dem åt. Stybox, eller kam eller båda så har man ju 90 hk förutsatt att motorn i övrigt är samma.

1 129 Inlägg
24 februari 2009
Hej.

Jag har sett många trådar där folk frågar hur man kan trimma bilar och fått veta att trimning av mindre motorer som ex golf 3ans 90 hästars motor är ett slöseri. Själv så tycker ja att det handlar mest om vad man själv är ute efter och jämför.

Har sett flera som tycker att golf cl 2,0 går bättre än golf cl 1,8. Men med tanke på att det inte skiljer så mycke mellan de 2 motorerna så kan det väl inte va så jättesvårt att göra så prestationen blir mer jämlik. Jämför man däremot en golf 3 cl 1,8 med en gti lr vr6 så kommer nog både trimmaren och plånboken svettas.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 februari 2009
dbjanoz skrev:
Beatnikbandit skrev:

Jasså? Motivera varför det är meningslöst

Det kostar mer än det smakar att få liv i en så svag motor. Vill man inte ha en slö bil, ja då får man ju köpa en stark direkt.

2 924 Inlägg
25 februari 2009
Jag vet att det även skiljer på grenrör, avgassystem mellan 1,8L 90hk och import 1,8L 75hk
Sen tycker jag man ska jämföra de båda motorerna innan, allt kretsar inte kring antal hk, speciellt inte när det är en så liten skillnad...
Min erfarenhet är att dessa motorer går lika bra om de är i "samma" skick, kan bero på utväxling...

...men det finns ju överladdade 1,8 Golf-motorer, (enklaste och billigaste sättet att få mest effekt) vad väntar du på? roll

~ Life is short, have FUN! ~

378 Inlägg
25 februari 2009
Ingen idé trimma såna motorer.
Turbokonvertera den eller släng i en 2.0 16v GTi motor.
Finns mycket av dom på skroten.

Och det finns 2st varianter av 1.8an på Golf IIIorna.
Senast redigerat av KimpaaBooY (25 februari 2009)

// KimpaaBooY

1 129 Inlägg
25 februari 2009
När vi ändå pratar trim. Vilka här har trimmat en golf 3 cl?.

16 197 Inlägg
25 februari 2009
Palicuse skrev:

tror inte många gjort de eftersom de e MYCKE lättare å bättre att byta motor helt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 129 Inlägg
25 februari 2009
evilaudio skrev:
Palicuse skrev:

tror inte många gjort de eftersom de e MYCKE lättare å bättre att byta motor helt.

Med tanke på att det är skillnad på mer saker än motorerna så kan det väl inte va så mycke lättare att bara byta ut motorn. Bromsar m.m måste väl oxå ses över.

Random Hero
4 047 Inlägg
25 februari 2009
Palicuse skrev:
evilaudio skrev:
Palicuse skrev:

Med tanke på att det är skillnad på mer saker än motorerna så kan det väl inte va så mycke lättare att bara byta ut motorn. Bromsar m.m måste väl oxå ses över.

byter du till tex en 2.0 turbo motor så ska du nog se över både bromsar o fjädring o däck på en sån bil:P

Dog food lid. Backwards

Sök