3516
Sök

Ohh fy fan vad jag är lycklig över min bränsleförbrukning!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2008
ja jag är inte nå vidare nöjd med min soppa förbrukning.... typ 1,2 lugn landsvägskörning roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

811 Inlägg
10 juli 2008
riktiga bilar drar över 2L milen... skattesmitare:D

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2008
rough_boy skrev:
riktiga bilar drar över 2L milen... skattesmitare:D

hehe då är min sierra en riktigt bil den då för med min gasfot + stadskörning så ligger den garanterat på över 2 liter milen tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juli 2008
jag e rätt nöjd med min bränsleförburking på min 940 tic

30 mil fulltank och då äre runt 60 liters tank och de är då normal körning

hårdkörning runt 15-20 mil

så de är 2 liter plus beronde på vilket humör man e på=D

måste då säga hellre att de drar mer soppa än och va ivägen och sega ner framför folk;)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 juli 2008
ViO skrev:
FireTraXX skrev:
Mortalis skrev:
hur kan seaten dra mindre för att du kör fortare än 95? tongue ologiskt

För att växellådan och luftmotståndet är anpassat för att ge så låg förbrukning som möjligt motorvägen?

Japp... Rena rama Autobahn-bilen.. smile Stabil som en betongkloss i 200 blås och över..

Då bör ju egentligen en Veyron dra 0 liter milen i 400 knyck eftersom den e aerodynamiskt anpassad för höga hastighete, men den drar ju mindre ju långsammare du kör...motorn varvar ju inte lika mkt, inte lika många hästar..de går fortfarande inte ihop alltså...men men

Vad ja fått lära mig, o säkert många andra, e att man ska upp rätt fort i rätt hastighet, inte bara för å vara en normal bilist o inte riskera andras liv, utan för att de drar mindre soppa än å köra 0-100 på 1 minut...

2 072 Inlägg
11 juli 2008
SkyNard skrev:
Hallå!

Köpte för inte så länge sen en Micra som drog runt 0,6 - 0,7 liter/milen och vandra som in i helv*te på tomgången, böt lite slangar och den gick som en dröm och då fick jag för mig att jag skulle mäta upp hur mycket den drog efter att jag fixa tomgången.

Reglerna jag skulle följa var:

1# Aldrig gå över 2 000 RPM
2# Aldrig köra över 70 Km/h
3# Inge tomgångskörning alls!

Fyllde upp bilen tills pumpen "klicka" alltså ca 40 liter totalt (inga tillsatser eller nått utan bara ren 95 oktanig bensin) och körde exakt 10,94 mil sen tanka jag igen tills pumpen klicka och då gick det i enligt pumpen 2,66 liter!! Trodde inte detta var sant för fem öre så jag stog där vid macken och tvinga i soppa i bilen. tror den klicka 3 gånger sen spruta det soppa ur påfyllningsröret och då hade det gått i 3,12 liter.

Trodde inte det gick att köra en bensinare från 80-talet med katalysator på så lite bensin men tydligen!

Nu har jag fyllt upp bilen igen och ska prova att köra den igen fast en längre sträcka med samma regler.

Någon annan som har en bil som verkligen har förvånat er när det gäller soppa förbrukning?

EDIT: Bilen har bara gått 8 500 mil och jag har bara kört långa sträckor!

//SkyNard

testa och fylla på tills du ser bensinet.. kör ca10mil o testa  då.. tills du ser bensinet..

klickar de 1gång så kan du få i nån liter till..

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
11 juli 2008
min cl500 drar ca 2l milen landsvägskörning.. mellan 130-150km/h
stad.. ja ej under 3l ialla fall.. tongue

Sandzoo i da house

527 Inlägg
11 juli 2008
0,48l/mil Matiz sthlm-sundsvall, och då är det ingen överdriven eco-drivning, utan normal körning.

irridiumstift sänkte min soppaförbrukning med 5%

796 Inlägg
11 juli 2008
RedEyeMS3 skrev:
Helt sjukt att du klarar av att köra så lugnt och väldigt imponerande siffror! Det fungerar inte för mig bara, jag försöker ta det lugnt om jag ska åka långt med sen kommer man i kapp någon sen är det kört^^

hehe jag känner igen det där lol

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 juli 2008
är glad jag med, lyckades köa sierran på under litern idag big_smile

German Engineering
9 083 Inlägg
11 juli 2008
Imponerande att du kør så lugnt att den inte drar nån bensin alls big_smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 juli 2008
Kör min bil under 0,6 så är du duktig.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

underordnad allfixare
696 Inlägg
11 juli 2008
för det mesta runt 2liter milen o kul har jag smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

133 Inlägg
11 juli 2008
Min 745 är värdelös. 1,2 oavsätt hur fasen man kör (brukar sluta med plattan i bått, det går åt!)
850 ligger på 0.7 landsväg, sen typ 2.5 l/mil inne i stan..

Favvisen var bmw:n.. 325, låg på 0.55 när jag hade den till vara (20 mil) då låg jag typ i 110 hela vägen, sånt tycker vi om big_smile

If you don't live for something, you'll die for nothing

645 Inlägg
12 juli 2008
Är ganska nöjd med min med, tror inte jag har kommit under 2L/mil och det är den värd!

Svetsare
39 Inlägg
12 juli 2008
Mortalis skrev:
ViO skrev:
FireTraXX skrev:

För att växellådan och luftmotståndet är anpassat för att ge så låg förbrukning som möjligt motorvägen?

Japp... Rena rama Autobahn-bilen.. smile Stabil som en betongkloss i 200 blås och över..

Då bör ju egentligen en Veyron dra 0 liter milen i 400 knyck eftersom den e aerodynamiskt anpassad för höga hastighete, men den drar ju mindre ju långsammare du kör...motorn varvar ju inte lika mkt, inte lika många hästar..de går fortfarande inte ihop alltså...men men

Vad ja fått lära mig, o säkert många andra, e att man ska upp rätt fort i rätt hastighet, inte bara för å vara en normal bilist o inte riskera andras liv, utan för att de drar mindre soppa än å köra 0-100 på 1 minut...

Som en dum grej bara, men kolla på bilens färddator då du kör på ettans växel så får du se att det inte enbart är motorns varvtal som spelar in..
Jag kan nästan garantera att en Veyron drar mindre soppa i 200 blås än i 50.. Men å andra sidan, vem fan bryr sig om bränsleförbrukning om man har råd att köpa en sån bil?

*silverkulan blev en kolfiberkula*

1 688 Inlägg
12 juli 2008
Mr_Gear skrev:
SkyNard skrev:
Mattman skrev:
göteborg fram o tillbaka på en tank? big_smile

Haha om jag kör den konstant på 0,25 så kommer jag längre smile 60 mil till gbg från där jag bor så ca 30 liter för 120 mil borde väll stämma? kommer 240 mil på en tank alltså till tyskland och tillbaka för ca 500 - 600 kr tongue hehe

//SkyNard

skulle vilja se dig på autobahn i 70km/h i en micra wink

240 mil på en tank som är 40 liter?
40 / 240 = 0.16lit/mil

Låter ju inte rimligt för 5 öre.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Bessewisser
556 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
240 mil på en tank som är 40 liter?
40 / 240 = 0.16lit/mil

Låter ju inte rimligt för 5 öre.

Ne jag tänkte lite fel där tongue Hehe det stämmer självklart inte,

Iaf så har jag testat bilen nu och jag har kommit fram till att bilen inte rymmer 40 liter i tanken!

Dränera bilen helt igår så tanken var snustorr och det gick endast i 35 liter 36 med efterfyllning och jag kom nästan exakt 70 mil på det och visst... då har jag plågat på han med några mil i 150 km/H osv osv så den har juh inte gått lungt om man säger så och jag ligger ändå på 0,5 liter/milen

//SkyNard

How low

V-Power
1 186 Inlägg
23 juli 2008
Njut du av din låga bränsleförbrukning så njuter jag av körglädje smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 juli 2008
Tankade idag och räknade ut att min bil (328an) drog 0,9020 L/milen. Med tanke på att detta var innan sevicen (olja tändstift osv) och med tung gasfot är jag rätt så nöjd.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök