4293
Sök

Koppling på volvo 740.

35 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Hej, jag har en Volvo 745 diesel från 86.
När jag köpte den så var kopplingspedalen väldigt trög och sen började det knaka när man tryckte ner den, så jag tänkte att vajern går snart av och det gjorde den.
Så jag bytte kopplingsvajer och då gick den lätt att trampa ner i några dagar, sen blev den trög igen.
Sen efter bara någon månad gick den av igen, så jag bytte igen och då gick den också lätt i några dagar och sen blev den trög.

Någon som vet vad felet är???
Jag har inte spänt vajern för hårt fört det är ett rätt stort glapp i pedalen.

35 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
ingen mer som vet vad det kan va?

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 december 2008
Joby skrev:
När jag köpte den så var kopplingspedalen väldigt trög och sen började det knaka när man tryckte ner den, så jag tänkte att vajern går snart av och det gjorde den.
Så jag bytte kopplingsvajer och då gick den lätt att trampa ner i några dagar, sen blev den trög igen.
Sen efter bara någon månad gick den av igen, så jag bytte igen och då gick den också lätt i några dagar och sen blev den trög.

Prova köp en NY vajer.. ;-)

687 Inlägg
22 december 2008
Har du fått på wiren rätt? Om det har blivit för kraftig böj på den så håller den säkert inte lika länge. Har du oljat in den o kollat så att den inte skaver mot något?

35 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
den går av just där den sitter fast i pedalen

35 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
jag har hunnit förbrukar 2-3 NYA vajrar sen jag köpte epan för snart ett år sen
mrbuggy skrev:
Joby skrev:

Prova köp en NY vajer.. ;-)

3 714 Inlägg
22 december 2008
kolla så urtrampningslagret inte kärvar eller armen in i lådan

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök