3503
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 maj 2012
#3161
Varför inte lägga upp lite länkar till diverse ställen man kan handla delar o tillbehör på denna trådens förstasida.
Typ som det är i "Den stora extraljustråden" ?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
7 maj 2012
#3162
Aerocombi skrev:
Varför inte lägga upp lite länkar till diverse ställen man kan handla delar o tillbehör på denna trådens förstasida.
Typ som det är i "Den stora extraljustråden" ?

i så fall räcker det med typ e-bay, annars kommer hela första sidan bli knökfull med länkar (då det finns hur mycket som helst)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 maj 2012
#3163
TS_quattro skrev:
Aerocombi skrev:
Varför inte lägga upp lite länkar till diverse ställen man kan handla delar o tillbehör på denna trådens förstasida.
Typ som det är i "Den stora extraljustråden" ?

i så fall räcker det med typ e-bay, annars kommer hela första sidan bli knökfull med länkar (då det finns hur mycket som helst)

Gör inte mig nåt om det blir många länkar wink
Sitter  o ska beställa drivpaket mm, o vill ju inte kasta ut onödigt mkt pengar om man slipper tongue
Man är ju Smålänning lol
Har du nåt bra tips på ställen i Sverige?
Har kollat på bl a 24MX, S-racing, motoaction, Lelles o MC-depån. hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
7 maj 2012
#3164
Aerocombi skrev:
TS_quattro skrev:
Aerocombi skrev:
Varför inte lägga upp lite länkar till diverse ställen man kan handla delar o tillbehör på denna trådens förstasida.
Typ som det är i "Den stora extraljustråden" ?

i så fall räcker det med typ e-bay, annars kommer hela första sidan bli knökfull med länkar (då det finns hur mycket som helst)

Gör inte mig nåt om det blir många länkar wink
Sitter  o ska beställa drivpaket mm, o vill ju inte kasta ut onödigt mkt pengar om man slipper tongue
Man är ju Smålänning lol
Har du nåt bra tips på ställen i Sverige?
Har kollat på bl a 24MX, S-racing, motoaction, Lelles o MC-depån. hmm

beror väl på vilket märke du ska ha, jag köper original rakt av till XT:n men det är varken särskilt "special" eller racebetonat på den cykeln, mer troligt att man kör skiten ur ett drivpaket pga yttre omständigheter såsom grus/sand/damm etc än att man kör slut på det...

men ska du ha till yamaha så kan jag rekommendera mascot i nässjö, förvisso oduglig (icke existerande) webshop, men man får alltid snabb hjälp på telefon och snabb leverans av varor på posten, de håller även ett hyfsat lager så bromsklossar och drivpaket får man dagen efter förutsatt att man beställer innan kl. 16

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Masterworks
7 maj 2012
#3165
Anmäld till 2012-08-04 SHK Gelleråsen 2-dagar SMC! cool

Administratör
2 981 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
#3166
Nice masterworks det är jätteroligt om än väldigt uppstyrt men jag finner inget fel i det när man kör gathoj !

En kopp av den svarta såsen...

Masterworks
7 maj 2012
#3167
Goffen skrev:
Nice masterworks det är jätteroligt om än väldigt uppstyrt men jag finner inget fel i det när man kör gathoj !

Jag behöver nog styra upp körningen! Hahaha... tongue

Masterworks
8 maj 2012
#3168
Skoj på hoj! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59078/59078-cfdc81198b9ecf27c6f3d4b0ce5df36e.jpg

V-Power
1 186 Inlägg
9 maj 2012
#3169

Fint som fan big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

689 Inlägg
10 maj 2012
#3170
Aerocombi skrev:
TS_quattro skrev:
Aerocombi skrev:
Varför inte lägga upp lite länkar till diverse ställen man kan handla delar o tillbehör på denna trådens förstasida.
Typ som det är i "Den stora extraljustråden" ?

i så fall räcker det med typ e-bay, annars kommer hela första sidan bli knökfull med länkar (då det finns hur mycket som helst)

Gör inte mig nåt om det blir många länkar wink
Sitter  o ska beställa drivpaket mm, o vill ju inte kasta ut onödigt mkt pengar om man slipper tongue
Man är ju Smålänning lol
Har du nåt bra tips på ställen i Sverige?
Har kollat på bl a 24MX, S-racing, motoaction, Lelles o MC-depån. hmm

Hör med Addemotor dom har bra pris på drivpaket och är snabba

2 411 Inlägg
10 maj 2012
#3171
n_andersson skrev:
Aerocombi skrev:
TS_quattro skrev:

i så fall räcker det med typ e-bay, annars kommer hela första sidan bli knökfull med länkar (då det finns hur mycket som helst)

Gör inte mig nåt om det blir många länkar wink
Sitter  o ska beställa drivpaket mm, o vill ju inte kasta ut onödigt mkt pengar om man slipper tongue
Man är ju Smålänning lol
Har du nåt bra tips på ställen i Sverige?
Har kollat på bl a 24MX, S-racing, motoaction, Lelles o MC-depån. hmm

Hör med Addemotor dom har bra pris på drivpaket och är snabba

kan säga att 24mx är riktigt trevliga men är dyrare än motoaction. Har aldrig haft några problem med någon av dem men 24mx var ruskigt trevliga då en kompis beställt fel grejer så jag föredrar 24mx.


3 354 Inlägg
10 maj 2012
#3172
någon som rekomenderar vart man kan skaffa ett nitverktyg för kedja?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Muttley
10 maj 2012
#3173
Seth skrev:
någon som rekomenderar vart man kan skaffa ett nitverktyg för kedja?

Biltema. Hade det när jag kapade och nitade min.  Funkade alldeles utmärkt och var av bra kvalitet.

1 433 Inlägg
10 maj 2012
#3174
Hallå allihopa! är på jakt efter en motorcyckel , ska vara en sport!  har bara kört Aprillia 125rs (ostrypt)  tidigare och då och då En Yamaha R6, nu är det så att jag har tänkt att köpa en MC inom 1 eller 2 månaders tidsperiod ! och jag har alltid varit inställd på att köpa just en Yamaha R6 Eller R1  men vad finns det mer som är prisvärt ? kanske tom billigare fast ändå levererar !  och skillnaden mellan just R1 och R6 hur stor är den? och är det kanske värt att köpa en R1:a dirrect (om man nu kör med insidan)

MVH  //  J.J


Mekaniker
3 Inlägg
10 maj 2012
#3175
Aerocombi skrev:
Gör inte mig nåt om det blir många länkar wink
Sitter  o ska beställa drivpaket mm, o vill ju inte kasta ut onödigt mkt pengar om man slipper tongue
Man är ju Smålänning lol
Har du nåt bra tips på ställen i Sverige?
Har kollat på bl a 24MX, S-racing, motoaction, Lelles o MC-depån. hmm

Kolla på http://addemoto.se/

Volvo S80 2,5T + Saab 9-3 2,0T
Second place is first looser

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
10 maj 2012
#3176


Det här måste ju ändå en av världens svåraste sporter. Jag menar, vem skulle få för sig att hoppa på en hoj och köra upp för en våt vägg?

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 maj 2012
#3177
Beställde drivpaket från Mootoaction på måndagen o det kom hem i tisdags. DET kallar jag bra service big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 maj 2012
#3178
SylvesterStallone skrev:
Hallå allihopa! är på jakt efter en motorcyckel , ska vara en sport!  har bara kört Aprillia 125rs (ostrypt)  tidigare och då och då En Yamaha R6, nu är det så att jag har tänkt att köpa en MC inom 1 eller 2 månaders tidsperiod ! och jag har alltid varit inställd på att köpa just en Yamaha R6 Eller R1  men vad finns det mer som är prisvärt ? kanske tom billigare fast ändå levererar !  och skillnaden mellan just R1 och R6 hur stor är den? och är det kanske värt att köpa en R1:a dirrect (om man nu kör med insidan)

MVH  //  J.J

personligen tror jag du får ut mer ur en R6 än vad du får ur en R1, japp R1 har mer slagvolym, mer effekt, mer vrid etc etc etc, den kräver även mer av sin förare för att nå samma resultat på t.ex bana. mitt tips är köp en R6 och boka upp dig på någon av SMC:s bankurser... när du sedan börjar tycka att R6:an är "slö" så kan du ju alltid kliva upp ett steg till en R1... Om du inte känner att du måste ha kåpor och kan tänka dig att åka fighter så är ju skramlaha FZ1 och FZ6 även två bra alternativ, äldre generation R1 respektive R6 motorer i dem, levereras utan kåpor från fabrik = hälften så dyr att försäkra...

edit: på tal om något helt annat, en youtubelänk jag hittade på sporthoj, inte utan att det föll en liten tår när man tittade på klippet...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 2iVMONcwss
Senast redigerat av TS_quattro (11 maj 2012)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

215 Inlägg
13 maj 2012
#3179
TS_quattro skrev:
SylvesterStallone skrev:
Hallå allihopa! är på jakt efter en motorcyckel , ska vara en sport!  har bara kört Aprillia 125rs (ostrypt)  tidigare och då och då En Yamaha R6, nu är det så att jag har tänkt att köpa en MC inom 1 eller 2 månaders tidsperiod ! och jag har alltid varit inställd på att köpa just en Yamaha R6 Eller R1  men vad finns det mer som är prisvärt ? kanske tom billigare fast ändå levererar !  och skillnaden mellan just R1 och R6 hur stor är den? och är det kanske värt att köpa en R1:a dirrect (om man nu kör med insidan)

MVH  //  J.J

personligen tror jag du får ut mer ur en R6 än vad du får ur en R1, japp R1 har mer slagvolym, mer effekt, mer vrid etc etc etc, den kräver även mer av sin förare för att nå samma resultat på t.ex bana. mitt tips är köp en R6 och boka upp dig på någon av SMC:s bankurser... när du sedan börjar tycka att R6:an är "slö" så kan du ju alltid kliva upp ett steg till en R1... Om du inte känner att du måste ha kåpor och kan tänka dig att åka fighter så är ju skramlaha FZ1 och FZ6 även två bra alternativ, äldre generation R1 respektive R6 motorer i dem, levereras utan kåpor från fabrik = hälften så dyr att försäkra...

edit: på tal om något helt annat, en youtubelänk jag hittade på sporthoj, inte utan att det föll en liten tår när man tittade på klippet...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 2iVMONcwss

Ja, för att verkligen utnyttja en R1'a fullt ut på gata krävs ganska så mycket av föraren.

En duktig förare på en R6'a har inga större problem att hänga av en halvduktig förare på en R1'a.
Att köra hoj säkert och fort kräver så mycket mer skills än att göra motsvarande i tex. en Z06 eller RS4.
Senast redigerat av damn_fast (13 maj 2012)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
13 maj 2012
#3180
TS_quattro skrev:
SylvesterStallone skrev:
Hallå allihopa! är på jakt efter en motorcyckel , ska vara en sport!  har bara kört Aprillia 125rs (ostrypt)  tidigare och då och då En Yamaha R6, nu är det så att jag har tänkt att köpa en MC inom 1 eller 2 månaders tidsperiod ! och jag har alltid varit inställd på att köpa just en Yamaha R6 Eller R1  men vad finns det mer som är prisvärt ? kanske tom billigare fast ändå levererar !  och skillnaden mellan just R1 och R6 hur stor är den? och är det kanske värt att köpa en R1:a dirrect (om man nu kör med insidan)

MVH  //  J.J

personligen tror jag du får ut mer ur en R6 än vad du får ur en R1, japp R1 har mer slagvolym, mer effekt, mer vrid etc etc etc, den kräver även mer av sin förare för att nå samma resultat på t.ex bana. mitt tips är köp en R6 och boka upp dig på någon av SMC:s bankurser... när du sedan börjar tycka att R6:an är "slö" så kan du ju alltid kliva upp ett steg till en R1... Om du inte känner att du måste ha kåpor och kan tänka dig att åka fighter så är ju skramlaha FZ1 och FZ6 även två bra alternativ, äldre generation R1 respektive R6 motorer i dem, levereras utan kåpor från fabrik = hälften så dyr att försäkra...

edit: på tal om något helt annat, en youtubelänk jag hittade på sporthoj, inte utan att det föll en liten tår när man tittade på klippet...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 2iVMONcwss

en r1 är ju trevligare på gata iom att man inte måste varva så in i helvete... r6an kommer ju ordentligt först vid 8000 varv och där uppe är man inte så ofta på gata. Så jag tror att man får mer ut utav en r1 på gatan, att den r snabbare har inte så mycket med saken att göra, mest motorkaraktären



Sök