2748
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

R1 driver!
5 128 Inlägg
31 december 2013
Då får vi gratulera Goffen! smile

Ung&Dum
430 Inlägg
31 december 2013
Till sommaren blir det hojkort , ruggigt sugen på bmw s1000rr , nån här inne som åker en sån hoj ?

In hoc signo vinces

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
31 december 2013
gott nytt alla glada mc åkare smile

2 174 Inlägg
31 december 2013
CurvaN skrev:
Till sommaren blir det hojkort , ruggigt sugen på bmw s1000rr , nån här inne som åker en sån hoj ?

gött jag tog det i höstas.

4 körlektioner 800 kr styck @ 50 min styck.

Risk 1 ca 3 timmar och 1000 kr

Risk 2 på mantorp 3550 kr ca 3 timmar körning, värt varenda krona!

Uppskrivning 220 har ja för mig, och tillverkning av nya kortet ca 200 spänn också.

plus uppkörning 1900 plus 800 för lån av hojjen på körskolan.

ca 11 000 kr och då tog jag som sagt endast 4 lektioner då jag var hoj van och är yrkeschaufför så förstår säkehetstänk, har du inte kört så mycket båge och ska klara en nästan 3000 kr uppkörning vill du vara säker..gör några extra lektioner. runt 15-20 är normalt.

lycka till.

Ung&Dum
430 Inlägg
31 december 2013
hangman skrev:
CurvaN skrev:

Uppskrivning 220 har ja för mig, och tillverkning av nya kortet ca 200 spänn också.

ca 11 000 kr och då tog jag som sagt endast 4 lektioner då jag var hoj van och är yrkeschaufför så förstår säkehetstänk, har du inte kört så mycket båge och ska klara en nästan 3000 kr uppkörning vill du vara säker..gör några extra lektioner. runt 15-20 är normalt.

lycka till.

Tack för svar har kollat runt lite och tänke börja övningsköra till våren , hoj kan jag köra utan problem men det är väl trafiken och säkerhets tänket som jag kuggar lite på men är bara att nöta på , //

In hoc signo vinces

2 174 Inlägg
31 december 2013
CurvaN skrev:
hangman skrev:
CurvaN skrev:

lycka till.

Tack för svar har kollat runt lite och tänke börja övningsköra till våren , hoj kan jag köra utan problem men det är väl trafiken och säkerhets tänket som jag kuggar lite på men är bara att nöta på , //

Yes det är det svåra, Ligg i mitten av vägen hela tiden ( du kör inte upp på natten lixom) Kör 5 kmh under hastigheten förutom på motorvägen där ska du hålla minst 110 eller 120 om det är det, och acca ut på motorvägen fort är viktigt och blinka i tid och följa trafiken tidigt så man inte blir överraskad när man ska svänga ut.

Titta runt om och så fort de är ett krön eller vad som helst, lyft foten lite lite framåt och lyft upp några fingrar på bromsen och kolla runt omkring, rör huvudet, uppköningsmannen ser inte om du bara flyttar ögonen i hjälmen fast du tror du har världens koll, du ska bara visa honom att du förstår allvaret och att du är mogen. Dra upp hojjen o kör,  det hjälper mycket köra upp från trafikskolan med hojjen man övningskört med, det är lågfartsbana och högfarts bana innan du blir utsläppt i trafiken, det är bara ta det lugnt man får sätta ner foten en gång, men kan du köra hoj så fixar du det.

Men som sagt ha 12-15 tusen liggandes för det går snabbt åt, sen ska hoj och kläder köpas, försäkring ska tecknas. Jag hade en nästan spritt ny suzuki gsxR 1000, jag är 25 så den var inte gratis, Den var inget och ha för mig så sålde den och köpte en glidare, försäkringen i månaden på gixxern, är samma som min 1100 glidare smile

Ung&Dum
430 Inlägg
31 december 2013
hangman skrev:
CurvaN skrev:
hangman skrev:

lycka till.

Yes det är det svåra, Ligg i mitten av vägen hela tiden ( du kör inte upp på natten lixom) Kör 5 kmh under hastigheten förutom på motorvägen där ska du hålla minst 110 eller 120 om det är det, och acca ut på motorvägen fort är viktigt och blinka i tid och följa trafiken tidigt så man inte blir överraskad när man ska svänga ut.

Titta runt om och så fort de är ett krön eller vad som helst, lyft foten lite lite framåt och lyft upp några fingrar på bromsen och kolla runt omkring, rör huvudet, uppköningsmannen ser inte om du bara flyttar ögonen i hjälmen fast du tror du har världens koll, du ska bara visa honom att du förstår allvaret och att du är mogen. Dra upp hojjen o kör,  det hjälper mycket köra upp från trafikskolan med hojjen man övningskört med, det är lågfartsbana och högfarts bana innan du blir utsläppt i trafiken, det är bara ta det lugnt man får sätta ner foten en gång, men kan du köra hoj så fixar du det.

Men som sagt ha 12-15 tusen liggandes för det går snabbt åt, sen ska hoj och kläder köpas, försäkring ska tecknas. Jag hade en nästan spritt ny suzuki gsxR 1000, jag är 25 så den var inte gratis, Den var inget och ha för mig så sålde den och köpte en glidare, försäkringen i månaden på gixxern, är samma som min 1100 glidare smile

Alltid bra med tips ! , ja fan hojval är svårt men vill ha en sporthoj men inte så jävla skönt att sitta och köra kutrygg hela tiden , vettefan vad man ska ha för nåt

In hoc signo vinces

689 Inlägg
31 december 2013
CurvaN skrev:
hangman skrev:
CurvaN skrev:

lycka till.

Det jag tyckte va svårast när jag tog mc kortet va lågfartsbanan. Hade kört mycket cross och mc innan så helt grön var jag inte

Administratör
2 981 Inlägg
1 januari 2014
Trådstartare
S1000RR är en riktigt trevlig hoj men finns inte äldre än 2010 och i princip ingen gatreggad för under 100k "vad jag sett" Det är det snabbaste man kan köpa sig på gatan i princip! Nackdelen "tycker jag" är att den bara har 2års garanti när honda yamaha suzuki har 5år och bmw har lite begränsade ställen man kan serva den på. Jag har kört en 2012a o den va helt underbar med värme i handtagen original "underskattat!"

En kopp av den svarta såsen...

Ung&Dum
430 Inlägg
2 januari 2014
Goffen skrev:
S1000RR är en riktigt trevlig hoj men finns inte äldre än 2010 och i princip ingen gatreggad för under 100k "vad jag sett" Det är det snabbaste man kan köpa sig på gatan i princip! Nackdelen "tycker jag" är att den bara har 2års garanti när honda yamaha suzuki har 5år och bmw har lite begränsade ställen man kan serva den på. Jag har kört en 2012a o den va helt underbar med värme i handtagen original "underskattat!"

Rätta mig om jag har fel också men polaren har på sin nån elektronisk spärr så att den inte gasreser , helt sjukt

In hoc signo vinces

That Shit Cray
1 087 Inlägg
2 januari 2014
Säg att man importerar en hoj ifrån Tyskland, då skulle jag nog slänga in den i skåpbilen för att minska kostnaderna. Men när man väl kommit in i Sverige verkar det röra sig om ca 2000kr om man läser det smc skriver? Men det kanske är jobbigare än det låter?

http://svmc.se/upload/SMC%20centralt/Do … rt2011.pdf

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

394 Inlägg
3 januari 2014
Goffen skrev:
Jag firade 20år med A kort i år... smile

25år i maj:)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 januari 2014
Stefan7neson skrev:
Goffen skrev:

11 år i Juni smile

Autotech

138 Inlägg
8 januari 2014
Busgrabb skrev:
Stefan7neson skrev:
Goffen skrev:

11 år i Juni smile

Samma här! smile

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
8 januari 2014
1 år den 10e oktober nästa år big_smile

2 174 Inlägg
24 januari 2014
Hello grabbar, sitter och kikar och letar, vill ha tag i 6 tum risers till min shadow höja upp styret lite, Det finns i usa och kina hur mycket som helst, men jag betalar gärna lite mer och får det inom eu slippa tull och långa väntetider m.m

Har ni några bra tips vart jag kan få tag i? styret är 1 tum (25mm) Snett vinklade bakåt bör dom va, som dessa,

http://www.ebay.com/itm/6-Chrome-Handle … 4485719%26

Ursäkta länken men vad ska man göra...

Mvh Kim

100 Inlägg
24 januari 2014
Slappa skrev:
Busgrabb skrev:
Stefan7neson skrev:

11 år i Juni smile

Samma här! smile

4.5 år nu.

Sitter å känner abstinensen. hmm

Är det bara jag som tycker det blev sjukt tråkigt att köra bil efter man skaffat en hoj? big_smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 januari 2014
hangman skrev:
Hello grabbar, sitter och kikar och letar, vill ha tag i 6 tum risers till min shadow höja upp styret lite, Det finns i usa och kina hur mycket som helst, men jag betalar gärna lite mer och får det inom eu slippa tull och långa väntetider m.m

Har ni några bra tips vart jag kan få tag i? styret är 1 tum (25mm) Snett vinklade bakåt bör dom va, som dessa,

http://www.ebay.com/itm/6-Chrome-Handle … 4485719%26

Ursäkta länken men vad ska man göra...

Mvh Kim

Blir typ ingen tull på det beloppet.
Hittar du i EU så kostar det ändå mera så det är bara att köpa på Ebay.com

Autotech

Administratör
2 981 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Bil blir mer A-B grej när man har hoj det spelar lixom ingen större roll i bilen.

Administratör
2 981 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=dAiH-K9k5M0  Det här hade varit riktigt nice i sommar !

Sök