CurvaN skrev:
hangman skrev:
CurvaN skrev:
Till sommaren blir det hojkort , ruggigt sugen på bmw s1000rr , nån här inne som åker en sån hoj ?
gött jag tog det i höstas.
4 körlektioner 800 kr styck @ 50 min styck.
Risk 1 ca 3 timmar och 1000 kr
Risk 2 på mantorp 3550 kr ca 3 timmar körning, värt varenda krona!
Uppskrivning 220 har ja för mig, och tillverkning av nya kortet ca 200 spänn också.
plus uppkörning 1900 plus 800 för lån av hojjen på körskolan.
ca 11 000 kr och då tog jag som sagt endast 4 lektioner då jag var hoj van och är yrkeschaufför så förstår säkehetstänk, har du inte kört så mycket båge och ska klara en nästan 3000 kr uppkörning vill du vara säker..gör några extra lektioner. runt 15-20 är normalt.
lycka till.
Tack för svar har kollat runt lite och tänke börja övningsköra till våren , hoj kan jag köra utan problem men det är väl trafiken och säkerhets tänket som jag kuggar lite på men är bara att nöta på , //
Yes det är det svåra, Ligg i mitten av vägen hela tiden ( du kör inte upp på natten lixom) Kör 5 kmh under hastigheten förutom på motorvägen där ska du hålla minst 110 eller 120 om det är det, och acca ut på motorvägen fort är viktigt och blinka i tid och följa trafiken tidigt så man inte blir överraskad när man ska svänga ut.
Titta runt om och så fort de är ett krön eller vad som helst, lyft foten lite lite framåt och lyft upp några fingrar på bromsen och kolla runt omkring, rör huvudet, uppköningsmannen ser inte om du bara flyttar ögonen i hjälmen fast du tror du har världens koll, du ska bara visa honom att du förstår allvaret och att du är mogen. Dra upp hojjen o kör, det hjälper mycket köra upp från trafikskolan med hojjen man övningskört med, det är lågfartsbana och högfarts bana innan du blir utsläppt i trafiken, det är bara ta det lugnt man får sätta ner foten en gång, men kan du köra hoj så fixar du det.
Men som sagt ha 12-15 tusen liggandes för det går snabbt åt, sen ska hoj och kläder köpas, försäkring ska tecknas. Jag hade en nästan spritt ny suzuki gsxR 1000, jag är 25 så den var inte gratis, Den var inget och ha för mig så sålde den och köpte en glidare, försäkringen i månaden på gixxern, är samma som min 1100 glidare