2657
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 januari 2014
CHEEVA skrev:
_DamnIt skrev:
För att hjälmen envisas med att röra sig lite. Plus, har remmen väldigt lös. Nog för jag hade behövt köpa en snäppet mindre hjälm, men känns ändå tryggare om jag kunnat spänna den lite extra.

titta på en ny hjälm som passar wink

håller med där, hjälmar är som skor bara för att de ser ungefär likadana ut betyder det inte att alla har samma passform lika lite som att allas huvud har samma form...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

138 Inlägg
30 januari 2014
Om hjälmen rör sig är den för stor. Som Goffe skrev jag har inte min rem lös men ändå vidrör den inte halsen.

Vad är det för märke på hjälmen?

KHRacing
30 januari 2014
_DamnIt skrev:
För att hjälmen envisas med att röra sig lite. Plus, har remmen väldigt lös. Nog för jag hade behövt köpa en snäppet mindre hjälm, men känns ändå tryggare om jag kunnat spänna den lite extra.

du sa det själv.. BYT HJÄLM nu e du snäll.
& köp ALDRIG NÅGONSIN en begagnad. även om det e asbra pris från din bäste vän

R1 driver!
5 128 Inlägg
30 januari 2014
Slappa skrev:
Om hjälmen rör sig är den för stor. Som Goffe skrev jag har inte min rem lös men ändå vidrör den inte halsen.

Vad är det för märke på hjälmen?

Det är en 4bikers köpt på handelsboden.

KHRacing skrev:
_DamnIt skrev:

du sa det själv.. BYT HJÄLM nu e du snäll.
& köp ALDRIG NÅGONSIN en begagnad. även om det e asbra pris från din bäste vän

Nej nej, skulle inte få för mig att köpa en begagnad. Då formar den ju inte sig efter mitt huvud. Men får väl se till at få tummarna loss ur röven och köpa mig en ny hjälm istället.

Administratör
2 981 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
Prova nya Shoei NXR en sån ska jag ha nu när dom släpps i mars ! Riktigt snygg o passar mitt huvud perfekt !

http://www.duells.se/katalog/Catalogue. … &s=nxr

En kopp av den svarta såsen...

2 174 Inlägg
30 januari 2014
På trafikskolan köpte dom nya shoei för typ 7k med låg ljudnivå m.m dom var faktiskt jävligt underbara, Köptes från tyskland för 3500 st, alltså 2 till priset av en...samma garantier m.m

That Shit Cray
1 087 Inlägg
14 februari 2014
Någon som vet ifall det finns BMW överdrag till motorcyklar där det är någon logga på? Bifogar en bild så ni ser ungefär vad jag vill ha. Vädertätt eller inte spelar ingen roll, ska mest vara som dammskydd i garaget och då hade det ju varit skoj om det ändå ser någorlunda fint ut big_smile Hittade ett till S1000RR men det är inte aktuellt för min del, haha!

https://www.aprilia.com.au/images/acc_large/854612.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
14 februari 2014
ring bmw och fråga smile tycker de borde ha det !

That Shit Cray
1 087 Inlägg
14 februari 2014
CHEEVA skrev:
ring bmw och fråga smile tycker de borde ha det !

Jag har hittat BMW överdrag, men dom ser ut som Biltemas fast med en mikroskopisk logga i ett hörn typ.

Inte riktigt vad jag är ute efter, vill ha ett sefinutigaraget överdrag sad

https://www.ascycles.com/images/products/9/99990000594.jpg

http://www.sierrabmwonline.com/images/BMW%20All%20Weather%20Cover%20S1000RR.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

KHRacing
14 februari 2014
hangman skrev:
På trafikskolan köpte dom nya shoei för typ 7k med låg ljudnivå m.m dom var faktiskt jävligt underbara, Köptes från tyskland för 3500 st, alltså 2 till priset av en...samma garantier m.m

Sämsta de någonsin kunnat gjort tyvärr.

Olika världsdelars befolkning har olika huvudformer, så även Skandinavien gentemot norra europa.

Därför man aldrig skall köpa hjälm på ebay från exempelvis USA

Administratör
2 981 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
Shoei europa är samma hjälm som shoei Skandinavien däremot shoei usa är inte samma....

KHRacing
14 februari 2014
Goffen skrev:
Shoei europa är samma hjälm som shoei Skandinavien däremot shoei usa är inte samma....

Är du 100 % säker på detta & inte bara 99%. jag har alltså hört annat.

Kanske inte så stor skillnad på europeer i allmänhet

Administratör
2 981 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
jag har köpt både i Sverige o i tyskland o dom satt i alla fall exakt lika bra !

2 174 Inlägg
15 februari 2014
KHRacing skrev:
hangman skrev:

Sämsta de någonsin kunnat gjort tyvärr.

Olika världsdelars befolkning har olika huvudformer, så även Skandinavien gentemot norra europa.

Därför man aldrig skall köpa hjälm på ebay från exempelvis USA

hahah är du full eller...inom eu är de samma.

KHRacing
15 februari 2014
hangman skrev:
hahah är du full eller...inom eu är de samma.

Chilla ok, jag skrev vad jag fått lära mig, inget annat.

& samtidigt - hur vet du detta är så sant då inom EU.. låter rikrtigt korkat, men jag tror du menar "inom Europa"

tror du sen att importörerna lämnnar ut denna infon ?. aldrig, då förlorar de pengar såklart. endast fabrikerna kommer med denna infon, & tro mig, inte lätt att få ärligt svar från en fabrik, eller hur ?

KHRacing
15 februari 2014
Goffen skrev:
jag har köpt både i Sverige o i tyskland o dom satt i alla fall exakt lika bra !

Japp. har själv hjälm från tyskland, men USA<-tillverkad då den bara görs där, det var en stor chansing, men det funkade som tur va.

908 Inlägg
18 februari 2014
Hej. fyller 24 imorgon och ska börja på tung mc nu tänkte jag. skickade in om handledarskap och körkortstillstånd igår med e-legitimation och betalade in direkt. hur långt tid tar de på ett ungefär innan man får papperna smile ?

2 411 Inlägg
18 februari 2014
davidklang skrev:
Hej. fyller 24 imorgon och ska börja på tung mc nu tänkte jag. skickade in om handledarskap och körkortstillstånd igår med e-legitimation och betalade in direkt. hur långt tid tar de på ett ungefär innan man får papperna smile ?

mellan 2 veckor och tre månader smile  Har sökt tre gånger och snittet ligger väl på en månad ungefär men det borde vara mindre nu när det är lågsäsong smile

908 Inlägg
18 februari 2014
Nybergrobin skrev:
davidklang skrev:

mellan 2 veckor och tre månader smile  Har sökt tre gånger och snittet ligger väl på en månad ungefär men det borde vara mindre nu när det är lågsäsong smile

tack så mkt. hoppas de går fort iaf:) ska bli kul o få köra lagligt så man slipper bli tagen tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
18 februari 2014
davidklang skrev:
Nybergrobin skrev:
davidklang skrev:

tack så mkt. hoppas de går fort iaf:) ska bli kul o få köra lagligt så man slipper bli tagen tongue

de är lätt att bli tagen även med lappen tongue

Sök