3202
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
5 maj 2009
#861
leksak skrev:
TCG skrev:
TCG skrev:
blacken skrev:
http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20Triumph%20Sprint%20ST_3412.aspx

http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20 … _3391.aspx

eller beg finns även.

http://www.blocket.se/vi/21488779.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21212257.htm?ca=11_s
Osv,osv..

Annars så finns det beg Ducati.

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q= … amp;c=1145

http://www.blocket.se/vi/21478016.htm?ca=11_s

Eller så har du dessa som inte heller skäms för sig prestanda mässigt sett..

http://www.blocket.se/vi/20161137.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21116114.htm?ca=11_s

Triumph Daytona var fin! Lite trött med sina 149Hk jämfört med Ninjans 188-200Hk. Jag hade ju en ZX-9R tidigare med 143Hk och den går inte riktigt jämföra med ZX-10R tyvärr.
Tacksam för förslagen ändå!

leksak skrev:

Du ska prompt ha en 1000cc?

Finns det något annat? smile Kan tänka mig 955cc som det var på Daytona, om den bara hade mer effekt. smile

Behöver väl knappast ens bemöda mig med att svara på dedär antar jag...

Men kan väl fråga vad det är du är ute efter på en hoj så kan vi väl se ifall vi kan komma fram till nåt ändå...

Kan väl börja med att tipsa om http://www.blocket.se/vi/21541775.htm?ca=8_s
Provkör den o försök att gnälla på effekten sen om du kan tongue

Är ute efter en snygg supersport. Mycket effekt då jag har vissa transportsträckor då jag vill kunna köra snabbt.
Lätthanterlig, den får gärna kräva mycket av föraren(jag hade inga problem med ZX-10R 2004 som sägs vara den mest nervösa hojen) men den ska vara smidig att köra genom s-kurvor med. Alltså ingen SportTouring.
Ska kunna köras på bana för skojs skull.
Ska kunna ha passagerare. De som åkt med på mina Ninjor har inte klagat så det behövs ingen soffa bak. smile

Tror det är mina tankar om hoj. smile

Kanon..
1 473 Inlägg
5 maj 2009
#862
TCG skrev:
leksak skrev:
TCG skrev:
TCG skrev:
blacken skrev:
http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20Triumph%20Sprint%20ST_3412.aspx

http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20 … _3391.aspx

eller beg finns även.

http://www.blocket.se/vi/21488779.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21212257.htm?ca=11_s
Osv,osv..

Annars så finns det beg Ducati.

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q= … amp;c=1145

http://www.blocket.se/vi/21478016.htm?ca=11_s

Eller så har du dessa som inte heller skäms för sig prestanda mässigt sett..

http://www.blocket.se/vi/20161137.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21116114.htm?ca=11_s

Triumph Daytona var fin! Lite trött med sina 149Hk jämfört med Ninjans 188-200Hk. Jag hade ju en ZX-9R tidigare med 143Hk och den går inte riktigt jämföra med ZX-10R tyvärr.
Tacksam för förslagen ändå!


Finns det något annat? smile Kan tänka mig 955cc som det var på Daytona, om den bara hade mer effekt. smile

Behöver väl knappast ens bemöda mig med att svara på dedär antar jag...

Men kan väl fråga vad det är du är ute efter på en hoj så kan vi väl se ifall vi kan komma fram till nåt ändå...

Kan väl börja med att tipsa om http://www.blocket.se/vi/21541775.htm?ca=8_s
Provkör den o försök att gnälla på effekten sen om du kan tongue

Är ute efter en snygg supersport. Mycket effekt då jag har vissa transportsträckor då jag vill kunna köra snabbt.
Lätthanterlig, den får gärna kräva mycket av föraren(jag hade inga problem med ZX-10R 2004 som sägs vara den mest nervösa hojen) men den ska vara smidig att köra genom s-kurvor med. Alltså ingen SportTouring.
Ska kunna köras på bana för skojs skull.
Ska kunna ha passagerare. De som åkt med på mina Ninjor har inte klagat så det behövs ingen soffa bak. smile

Tror det är mina tankar om hoj. smile

En 600cc gör åtminstone 230 roll snabbt nog?
En 600 är lätthanterlig genom s-kurvor(?!) o på banan.

Kräva mkt av föraren?
Utveckla gärna.. man kan göra alla hojar extremt krävande, bara att skruva dämpningen helt åt helvete...men varför?


Kanon..
1 473 Inlägg
5 maj 2009
#863
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:
Martin 9-3 när kommer bilderna på xenonet från monteringshållet !?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647498_pf9c6w.jpg
Xenonmontering



http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647499_drj4k8.jpg
Xenonmontering



http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647502_yk1gew.jpg
Xenonmontering



http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647503_2eq690.jpg
2st H7 Xenon 8000K

Man ser inte så mycket av kablarna om man inte tänker på det. Orkade inte dra kabelstrumpa eller svart krympslang. Håller man styret rakt så ser man inget tongue

Hur gjorde du föressten med reflektorn i den som var helljus förut?
Senast redigerat av leksak (5 maj 2009)


blacken
5 maj 2009
#864
TCG skrev:
blacken skrev:
TCG skrev:

Ducati ramlar lite utanför min prisbild. wink
Trimph, vad har de för moderna supersport? Modell? Annons?

http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20 … _3412.aspx

http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20 … _3391.aspx

eller beg finns även.

http://www.blocket.se/vi/21488779.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21212257.htm?ca=11_s
Osv,osv..

Annars så finns det beg Ducati.

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q= … amp;c=1145

http://www.blocket.se/vi/21478016.htm?ca=11_s

Eller så har du dessa som inte heller skäms för sig prestanda mässigt sett..

http://www.blocket.se/vi/20161137.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/21116114.htm?ca=11_s

Triumph Daytona var fin! Lite trött med sina 149Hk jämfört med Ninjans 188-200Hk. Jag hade ju en ZX-9R tidigare med 143Hk och den går inte riktigt jämföra med ZX-10R tyvärr.
Tacksam för förslagen ändå!

Hmmm, hästar är inte allt, men om det är "uumpf" du är ute efter så ta denna och skräm den lite. Så lär du inte bli besviken..smile
http://www.blocket.se/vi/21463767.htm?ca=11_s

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 maj 2009
#866
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:
Martin 9-3 när kommer bilderna på xenonet från monteringshållet !?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647498_pf9c6w.jpg
Xenonmontering



http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647499_drj4k8.jpg
Xenonmontering



http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647502_yk1gew.jpg
Xenonmontering



http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/647503_2eq690.jpg
2st H7 Xenon 8000K

Man ser inte så mycket av kablarna om man inte tänker på det. Orkade inte dra kabelstrumpa eller svart krympslang. Håller man styret rakt så ser man inget tongue

Hur gjorde du föressten med reflektorn i den som var helljus förut?

Klädde av hojen helt och lyfte bort båda insatserna. Sen satt jag i lugn och ro vid köksbordet och skruvade med insatsen. Själva formen på reflektorn justeras med 2 skruvar, sen finns det ett "ögonlock" som justeras med en egen skruv.

Efter att format reflektorerna likadana så ställer man ner ljusbilden på ögonlocket sen.
Kanske inte det smidigaste sättet men orkade inte pilla på plats när det bara återstod 2 skruvar för att få lös lyktorna när plasten var borta.

Fråga mig inte hur jag ska göra vid besiktningen våren 2012 bara, men det löser sig big_smile

I värsta fall får jag besiktiga i grannkommunen hos en som släpper igenom allt om man frågar snällt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
#867
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/649981_o1hkeh.jpg 

Va och provkörde nya R1an på mascot i nässjö och på vägen hem hamna jag i det här ! Hagel över hela vägen och när jag skulle svänga av vägen fick jag sladd och körde rakt upp på den här skogsvägen! R1an va spännande men det här var mer spännande !

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
8 maj 2009
#868
Goffen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2dkfqp.jpg 

Va och provkörde nya R1an på mascot i nässjö och på vägen hem hamna jag i det här ! Hagel över hela vägen och när jag skulle svänga av vägen fick jag sladd och körde rakt upp på den här skogsvägen! R1an va spännande men det här var mer spännande !

Trevligt big_smile..
Jag har legat på i bra tempo på en fin kurvig väg mitt ute i ingenstans som helt plötsligt efter ett backkrön blev till grusväg, 100+ rakt ut på grus va spännande big_smile

Beställde för övrigt just en Shoei V-moto o ett par Oxtar Combat tongue


Kanon..
1 473 Inlägg
9 maj 2009
#870
the_seven skrev:
http://www.garaget.org/video/t814mm7u8kcy

Om ni missat!big_smile

äääh, en brölande twin va väl inge o se big_smile


Administratör
2 990 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
#871
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
#872
Goffen skrev:
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????

Hah, du får väl fråga big_smile..

Själv fundera jag på att gå ut o sätta i batteriet nuuu, kanske..snart...
Eller så fortsätter jag att vänta...

Lite nya skydd fick jag hem idag iaf smile


I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
13 maj 2009
#873
Goffen skrev:
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????

Fy fasen så skönt med nytvättad hoj. Kollade på dina bilder igen och den är riktigt läcker!
Vill också ha en blå hoj igen. Tyvärr slutade de tillverka Ninja i blått och R1or är dyrare i försäkring.

Hahaha, med tanke på att ni varit tillsammans ett tag är hon nog van vid ovanliga frågor... smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 maj 2009
#874
Goffen skrev:
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????

Haha, har det gått så långt. Först får hojen sova inne under vintern, nu börjar du få nya känslor, vad händer sen? Får tanten sova i garaget istället?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 maj 2009
#875
Har blivit lite osams med bränslemätaren, den visar lite fel, men misstänker att det är något man får leva med när det är digital mätare.

Har inte undersökt hur den mäter men är nog svårt att få dem att visa rätt med alla dessa kurvor också:)

Tankar man fullt så visar den full tank tills den förbrukat flera liter, sen går det med en väldig fart ner och visar att det är nästan är tomt när det är strax under hälften kvar.

Att den visar fullt länge kan ju iofs bero på att jag fyller fullt. Slutar man när den flår ifrån på pumpen så får man inte i mycket. Får i 4-5 liter efter det.

Fick iaf svart på vitt att man kärringåker då man håller nere förbrukningen på 0.55 enligt sista kvittona tongue
Tur att man köpte en 600rr enbart för att hålla nere milkostnaderna big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

blacken
13 maj 2009
#876
Martin 9-3 skrev:
Har blivit lite osams med bränslemätaren, den visar lite fel, men misstänker att det är något man får leva med när det är digital mätare.

Har inte undersökt hur den mäter men är nog svårt att få dem att visa rätt med alla dessa kurvor också:)

Tankar man fullt så visar den full tank tills den förbrukat flera liter, sen går det med en väldig fart ner och visar att det är nästan är tomt när det är strax under hälften kvar.

Att den visar fullt länge kan ju iofs bero på att jag fyller fullt. Slutar man när den flår ifrån på pumpen så får man inte i mycket. Får i 4-5 liter efter det.

Fick iaf svart på vitt att man kärringåker då man håller nere förbrukningen på 0.55 enligt sista kvittona tongue
Tur att man köpte en 600rr enbart för att hålla nere milkostnaderna big_smile

Det kan ha med tankens design att göra, har samma "dilemma" själv och det beror på att tankgivaren sitter i det smala utrymmet i tanken. 0,55 är ju vad min 1100 drar, med kärring + tält & CO på..

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
13 maj 2009
#877
blacken skrev:
Martin 9-3 skrev:
Har blivit lite osams med bränslemätaren, den visar lite fel, men misstänker att det är något man får leva med när det är digital mätare.

Har inte undersökt hur den mäter men är nog svårt att få dem att visa rätt med alla dessa kurvor också:)

Tankar man fullt så visar den full tank tills den förbrukat flera liter, sen går det med en väldig fart ner och visar att det är nästan är tomt när det är strax under hälften kvar.

Att den visar fullt länge kan ju iofs bero på att jag fyller fullt. Slutar man när den flår ifrån på pumpen så får man inte i mycket. Får i 4-5 liter efter det.

Fick iaf svart på vitt att man kärringåker då man håller nere förbrukningen på 0.55 enligt sista kvittona tongue
Tur att man köpte en 600rr enbart för att hålla nere milkostnaderna big_smile

Det kan ha med tankens design att göra, har samma "dilemma" själv och det beror på att tankgivaren sitter i det smala utrymmet i tanken. 0,55 är ju vad min 1100 drar, med kärring + tält & CO på..

ca. 0.85/mil ville min ZX-10R 2004 ha. Men då är väl inte jag känd för att köra långsamt... smile

Kanon..
1 473 Inlägg
14 maj 2009
#878
Jag har kört min på 0.5 ungefär, men då hade jag en bil i släptåg som skulle hänga me på en långresa big_smile...
Han däremot hade väl gasen i botten typ hela tiden o kom fram med 2L/mil eller nåt big_smile


blacken
14 maj 2009
#879
leksak skrev:
Jag har kört min på 0.5 ungefär, men då hade jag en bil i släptåg som skulle hänga me på en långresa big_smile...
Han däremot hade väl gasen i botten typ hela tiden o kom fram med 2L/mil eller nåt big_smile

Och jag som alltid tyckt att min härk är svår på såsen. Men som jag alltid hävdat, att tar man hojen så spar man dyra busspengar big_smile..

Kanon..
1 473 Inlägg
14 maj 2009
#880
blacken skrev:
leksak skrev:
Jag har kört min på 0.5 ungefär, men då hade jag en bil i släptåg som skulle hänga me på en långresa big_smile...
Han däremot hade väl gasen i botten typ hela tiden o kom fram med 2L/mil eller nåt big_smile

Och jag som alltid tyckt att min härk är svår på såsen. Men som jag alltid hävdat, att tar man hojen så spar man dyra busspengar big_smile..

Heh,... hojar är tyvärr ganska törstiga saker.
Man tycker ju att 600cc borde dra 0.5 vid riktigt inspirerad körning, men neeh, då ska de krypa upp mot 1.5 istället...känns ju nästan fysiskt omöjligt att pumpa ut så mkt bensin ur en sån liten motor.



Sök