Triumph Daytona var fin! Lite trött med sina 149Hk jämfört med Ninjans 188-200Hk. Jag hade ju en ZX-9R tidigare med 143Hk och den går inte riktigt jämföra med ZX-10R tyvärr. Tacksam för förslagen ändå!
leksak skrev:
Du ska prompt ha en 1000cc?
Finns det något annat? Kan tänka mig 955cc som det var på Daytona, om den bara hade mer effekt.
Behöver väl knappast ens bemöda mig med att svara på dedär antar jag...
Men kan väl fråga vad det är du är ute efter på en hoj så kan vi väl se ifall vi kan komma fram till nåt ändå...
Är ute efter en snygg supersport. Mycket effekt då jag har vissa transportsträckor då jag vill kunna köra snabbt. Lätthanterlig, den får gärna kräva mycket av föraren(jag hade inga problem med ZX-10R 2004 som sägs vara den mest nervösa hojen) men den ska vara smidig att köra genom s-kurvor med. Alltså ingen SportTouring. Ska kunna köras på bana för skojs skull. Ska kunna ha passagerare. De som åkt med på mina Ninjor har inte klagat så det behövs ingen soffa bak.
Triumph Daytona var fin! Lite trött med sina 149Hk jämfört med Ninjans 188-200Hk. Jag hade ju en ZX-9R tidigare med 143Hk och den går inte riktigt jämföra med ZX-10R tyvärr. Tacksam för förslagen ändå!
Finns det något annat? Kan tänka mig 955cc som det var på Daytona, om den bara hade mer effekt.
Behöver väl knappast ens bemöda mig med att svara på dedär antar jag...
Men kan väl fråga vad det är du är ute efter på en hoj så kan vi väl se ifall vi kan komma fram till nåt ändå...
Är ute efter en snygg supersport. Mycket effekt då jag har vissa transportsträckor då jag vill kunna köra snabbt. Lätthanterlig, den får gärna kräva mycket av föraren(jag hade inga problem med ZX-10R 2004 som sägs vara den mest nervösa hojen) men den ska vara smidig att köra genom s-kurvor med. Alltså ingen SportTouring. Ska kunna köras på bana för skojs skull. Ska kunna ha passagerare. De som åkt med på mina Ninjor har inte klagat så det behövs ingen soffa bak.
Tror det är mina tankar om hoj.
En 600cc gör åtminstone 230 snabbt nog? En 600 är lätthanterlig genom s-kurvor(?!) o på banan.
Kräva mkt av föraren? Utveckla gärna.. man kan göra alla hojar extremt krävande, bara att skruva dämpningen helt åt helvete...men varför?
Man ser inte så mycket av kablarna om man inte tänker på det. Orkade inte dra kabelstrumpa eller svart krympslang. Håller man styret rakt så ser man inget
Hur gjorde du föressten med reflektorn i den som var helljus förut?
Triumph Daytona var fin! Lite trött med sina 149Hk jämfört med Ninjans 188-200Hk. Jag hade ju en ZX-9R tidigare med 143Hk och den går inte riktigt jämföra med ZX-10R tyvärr. Tacksam för förslagen ändå!
Man ser inte så mycket av kablarna om man inte tänker på det. Orkade inte dra kabelstrumpa eller svart krympslang. Håller man styret rakt så ser man inget
Hur gjorde du föressten med reflektorn i den som var helljus förut?
Klädde av hojen helt och lyfte bort båda insatserna. Sen satt jag i lugn och ro vid köksbordet och skruvade med insatsen. Själva formen på reflektorn justeras med 2 skruvar, sen finns det ett "ögonlock" som justeras med en egen skruv.
Efter att format reflektorerna likadana så ställer man ner ljusbilden på ögonlocket sen. Kanske inte det smidigaste sättet men orkade inte pilla på plats när det bara återstod 2 skruvar för att få lös lyktorna när plasten var borta.
Fråga mig inte hur jag ska göra vid besiktningen våren 2012 bara, men det löser sig
I värsta fall får jag besiktiga i grannkommunen hos en som släpper igenom allt om man frågar snällt.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Va och provkörde nya R1an på mascot i nässjö och på vägen hem hamna jag i det här ! Hagel över hela vägen och när jag skulle svänga av vägen fick jag sladd och körde rakt upp på den här skogsvägen! R1an va spännande men det här var mer spännande !
Va och provkörde nya R1an på mascot i nässjö och på vägen hem hamna jag i det här ! Hagel över hela vägen och när jag skulle svänga av vägen fick jag sladd och körde rakt upp på den här skogsvägen! R1an va spännande men det här var mer spännande !
Trevligt .. Jag har legat på i bra tempo på en fin kurvig väg mitt ute i ingenstans som helt plötsligt efter ett backkrön blev till grusväg, 100+ rakt ut på grus va spännande
Beställde för övrigt just en Shoei V-moto o ett par Oxtar Combat
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????
Hah, du får väl fråga ..
Själv fundera jag på att gå ut o sätta i batteriet nuuu, kanske..snart... Eller så fortsätter jag att vänta...
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????
Fy fasen så skönt med nytvättad hoj. Kollade på dina bilder igen och den är riktigt läcker! Vill också ha en blå hoj igen. Tyvärr slutade de tillverka Ninja i blått och R1or är dyrare i försäkring.
Hahaha, med tanke på att ni varit tillsammans ett tag är hon nog van vid ovanliga frågor...
Sådär nytvättad R6a i garaget ! Jisses det är ju nästan sexuellt o låta sämskinnet smeka över henne efter tvätten..... Tror ni käringen vill bli sämskinnad i sängen ikväll????
Haha, har det gått så långt. Först får hojen sova inne under vintern, nu börjar du få nya känslor, vad händer sen? Får tanten sova i garaget istället?
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Har blivit lite osams med bränslemätaren, den visar lite fel, men misstänker att det är något man får leva med när det är digital mätare.
Har inte undersökt hur den mäter men är nog svårt att få dem att visa rätt med alla dessa kurvor också:)
Tankar man fullt så visar den full tank tills den förbrukat flera liter, sen går det med en väldig fart ner och visar att det är nästan är tomt när det är strax under hälften kvar.
Att den visar fullt länge kan ju iofs bero på att jag fyller fullt. Slutar man när den flår ifrån på pumpen så får man inte i mycket. Får i 4-5 liter efter det.
Fick iaf svart på vitt att man kärringåker då man håller nere förbrukningen på 0.55 enligt sista kvittona Tur att man köpte en 600rr enbart för att hålla nere milkostnaderna
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Har blivit lite osams med bränslemätaren, den visar lite fel, men misstänker att det är något man får leva med när det är digital mätare.
Har inte undersökt hur den mäter men är nog svårt att få dem att visa rätt med alla dessa kurvor också:)
Tankar man fullt så visar den full tank tills den förbrukat flera liter, sen går det med en väldig fart ner och visar att det är nästan är tomt när det är strax under hälften kvar.
Att den visar fullt länge kan ju iofs bero på att jag fyller fullt. Slutar man när den flår ifrån på pumpen så får man inte i mycket. Får i 4-5 liter efter det.
Fick iaf svart på vitt att man kärringåker då man håller nere förbrukningen på 0.55 enligt sista kvittona Tur att man köpte en 600rr enbart för att hålla nere milkostnaderna
Det kan ha med tankens design att göra, har samma "dilemma" själv och det beror på att tankgivaren sitter i det smala utrymmet i tanken. 0,55 är ju vad min 1100 drar, med kärring + tält & CO på..
Har blivit lite osams med bränslemätaren, den visar lite fel, men misstänker att det är något man får leva med när det är digital mätare.
Har inte undersökt hur den mäter men är nog svårt att få dem att visa rätt med alla dessa kurvor också:)
Tankar man fullt så visar den full tank tills den förbrukat flera liter, sen går det med en väldig fart ner och visar att det är nästan är tomt när det är strax under hälften kvar.
Att den visar fullt länge kan ju iofs bero på att jag fyller fullt. Slutar man när den flår ifrån på pumpen så får man inte i mycket. Får i 4-5 liter efter det.
Fick iaf svart på vitt att man kärringåker då man håller nere förbrukningen på 0.55 enligt sista kvittona Tur att man köpte en 600rr enbart för att hålla nere milkostnaderna
Det kan ha med tankens design att göra, har samma "dilemma" själv och det beror på att tankgivaren sitter i det smala utrymmet i tanken. 0,55 är ju vad min 1100 drar, med kärring + tält & CO på..
ca. 0.85/mil ville min ZX-10R 2004 ha. Men då är väl inte jag känd för att köra långsamt...
Jag har kört min på 0.5 ungefär, men då hade jag en bil i släptåg som skulle hänga me på en långresa ... Han däremot hade väl gasen i botten typ hela tiden o kom fram med 2L/mil eller nåt
Jag har kört min på 0.5 ungefär, men då hade jag en bil i släptåg som skulle hänga me på en långresa ... Han däremot hade väl gasen i botten typ hela tiden o kom fram med 2L/mil eller nåt
Och jag som alltid tyckt att min härk är svår på såsen. Men som jag alltid hävdat, att tar man hojen så spar man dyra busspengar ..
Jag har kört min på 0.5 ungefär, men då hade jag en bil i släptåg som skulle hänga me på en långresa ... Han däremot hade väl gasen i botten typ hela tiden o kom fram med 2L/mil eller nåt
Och jag som alltid tyckt att min härk är svår på såsen. Men som jag alltid hävdat, att tar man hojen så spar man dyra busspengar ..
Heh,... hojar är tyvärr ganska törstiga saker. Man tycker ju att 600cc borde dra 0.5 vid riktigt inspirerad körning, men neeh, då ska de krypa upp mot 1.5 istället...känns ju nästan fysiskt omöjligt att pumpa ut så mkt bensin ur en sån liten motor.