3752
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
21 maj 2009
MrErlandsson skrev:
Har precis börjat ta mc-kort nu, uppkörning inbokad om 2 månader~ så letar hoj som en galning tongue

Jag ska köpa nya Ninjan så köp min Ninja ZX-10R 2004! Perfekt nybörjarhoj med 184Hk. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17901/660632_nzwaul.jpg

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
21 maj 2009
TCG skrev:
MrErlandsson skrev:
Har precis börjat ta mc-kort nu, uppkörning inbokad om 2 månader~ så letar hoj som en galning tongue

Jag ska köpa nya Ninjan så köp min Ninja ZX-10R 2004! Perfekt nybörjarhoj med 184Hk. wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17901/660632_nzwaul.jpg

Haha fin hoj men gissar på att den kostar lite mer än vad jag vill lägga på en första hoj

Allansson
22 maj 2009
Köp min xs 400 från 82 för 10000. Perfekt nybörjarhoj!
Senast redigerat av Allansson (22 maj 2009)

963 Inlägg
22 maj 2009
MrErlandsson skrev:
TCG skrev:
MrErlandsson skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17901/660632_nzwaul.jpg

Haha fin hoj men gissar på att den kostar lite mer än vad jag vill lägga på en första hoj

Äsch, finns ju banklån. Man lever bara en gång! wink

Allansson skrev:
Köp min xs 400 från 82 för 10000. Perfekt nybörjarhoj!

Nja, jag skulle inte rekommendera något som är äldre än 1998 om man ska köpa en förstahoj. Man får fel uppfattning av hur det ska vara att köra hoj. Det går inte jämföra en hoj från tidigt 90-tal med en från runt -00.
En modern hoj har en helt annan smidighet som gör det så mycket roligare att köra.

Kanon..
1 473 Inlägg
22 maj 2009
Fiii fan, nu har jag just varit ute i garaget i 2 timmar o skändat min stackars hoj sad
Klädde av henne naken o sen satte jag på henne originalskylthållare o originalblinkers :S

Tycker fan synd om henne, gömde henne extra noga under hennes filtar sen.

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 maj 2009
leksak skrev:
Fiii fan, nu har jag just varit ute i garaget i 2 timmar o skändat min stackars hoj sad
Klädde av henne naken o sen satte jag på henne originalskylthållare o originalblinkers :S

Du kan ju få köpa mina blinkers så har du några rejäla doningar att blinka med sen.
Kan få dem billigt bara jag lossat dem, hojen kommer kännas lättare smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kanon..
1 473 Inlägg
22 maj 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:

Du kan ju få köpa mina blinkers så har du några rejäla doningar att blinka med sen.
Kan få dem billigt bara jag lossat dem, hojen kommer kännas lättare smile

Nej fy helvete..
Såfort jag besiktigat henne så ryker blinkersen åt helvete igen...

Har fan inte slutat våldta henne än kom jag på, måste ju på med backspeglar också, usch... de e fan som att slå en stekpanna i huvet på tjejen.

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 maj 2009
Varför åker man ens försäkrat eller lagligt?

Polisen jagar inga mc-förare, kameror tar dem inte. Man plockar bort och gör de olagliga på flera punkter och kör på tok för fort.

Har allvarligt funderat på att skaffa en billigare sporttouring och köra lagligt och ha 600an avställd och nöjesåka så kan man ställa undan crossen. Det blir ju samma sak när man tar en oreggad cross ut i trafiken och leker.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 maj 2009
Martin 9-3 skrev:

Polisen jagar inga mc-förare, kameror tar dem inte. Man plockar bort och gör de olagliga på flera punkter och kör på tok för fort.

Har allvarligt funderat på att skaffa en billigare sporttouring och köra lagligt och ha 600an avställd och nöjesåka så kan man ställa undan crossen. Det blir ju samma sak när man tar en oreggad cross ut i trafiken och leker.

För det är inte samma sak att åka oförsäkrat som att åka med miniblinkers o en skylt som knappt syns tongue

Jag vill kunna stå vid ett rödljus o få en snut i arslet utan att de ska få för sig att försöka stoppa mig.
Skylten syns dåligt osv men den finns där, blinkers har jag men de är så dolda det bara går, men de finns där o de e oftast tillräckligt för att inte locka till sig polisen i onödan.

O crossen tar man bara på lite avsides grusvägar inte mitt ute i trafiken.

roll

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 maj 2009
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

För det är inte samma sak att åka oförsäkrat som att åka med miniblinkers o en skylt som knappt syns tongue

Jag vill kunna stå vid ett rödljus o få en snut i arslet utan att de ska få för sig att försöka stoppa mig.
Skylten syns dåligt osv men den finns där, blinkers har jag men de är så dolda det bara går, men de finns där o de e oftast tillräckligt för att inte locka till sig polisen i onödan.

roll

Iofs. Här är risken att få polisen bakom sig vid rödljus ganska liten med tanke på att vi inte har några rödljus. Möter man dem i 200 så hinner de aldrig vända och ingen fara att de kommer bakifrån i de hastigheterna heller.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 maj 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

roll

Iofs. Här är risken att få polisen bakom sig vid rödljus ganska liten med tanke på att vi inte har några rödljus. Möter man dem i 200 så hinner de aldrig vända och ingen fara att de kommer bakifrån i de hastigheterna heller.

Okey, ja i Örebro är det ju lite större risk att få en polis i röven när man är inne i stan o glider.

Jag tänker för övrigt inte sticka om en snut åker upp i arslet på mig o blinkar.

Sleeper
3 084 Inlägg
23 maj 2009
Någon som vet nått bra ställe där man kan få tag på delar till vintagehojjar?

Tänkte skruva ihop farfars gamla triumph tiger 100 som står i garaget innan den förfaller smile
stått i garaget nu sen jag föddes och jag blir så sugen på att provköra den varje gång, men har ingen aning om vad som är fel, förutom att den behöver ett nytt tändsystem.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
26 maj 2009
Sushikocken skrev:
Någon som vet nått bra ställe där man kan få tag på delar till vintagehojjar?

Tänkte skruva ihop farfars gamla triumph tiger 100 som står i garaget innan den förfaller smile
stått i garaget nu sen jag föddes och jag blir så sugen på att provköra den varje gång, men har ingen aning om vad som är fel, förutom att den behöver ett nytt tändsystem.

ebay är nog de bästa för de..

41 Inlägg
27 maj 2009
Tjena. Har bara en liten fråga, vad drar en yamaha r6 nyare modell på landsväg och vid lite hårdare körning?

mvh

Kanon..
1 473 Inlägg
27 maj 2009
Fullspeedsparatid skrev:
Tjena. Har bara en liten fråga, vad drar en yamaha r6 nyare modell på landsväg och vid lite hårdare körning?

mvh

0.5-1.5L typ tongue

506 Inlägg
28 maj 2009
Hejsan! är lite ny inom detta området med MC.

Men tanken är att jag ska börja med tungt mckort snart.

Har en liten fundering gällande teorin och den praktiska delen.

Fyller 21 om ca 6 månader och undrar ifall man får göra provet nu?

Sen vet jag att det är typ 3 delar på den praktiska delen, lågfartskörning, bromsning och högfartskörning med väjning. Men ifall man skulle klara allt förutom någon tabbe i trafiken som de kommer anmärka på måste man göra om all körning då på testbanan också?.

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

963 Inlägg
28 maj 2009
RaGnaR RattmuFF skrev:
Hejsan! är lite ny inom detta området med MC.

Men tanken är att jag ska börja med tungt mckort snart.

Har en liten fundering gällande teorin och den praktiska delen.

Fyller 21 om ca 6 månader och undrar ifall man får göra provet nu?

Sen vet jag att det är typ 3 delar på den praktiska delen, lågfartskörning, bromsning och högfartskörning med väjning. Men ifall man skulle klara allt förutom någon tabbe i trafiken som de kommer anmärka på måste man göra om all körning då på testbanan också?.

MVH
Johan

Det räknas som två delar i uppkörningen. Bana (där du har de tre delar som du nämner) samt landsvägskörning. Tabbar du dig på banan får du inte köra landsvägstestet.
Tabbar du dig på landsvägen får du göra om hela uppkörningen genom att boka ny tid.

Tror inte du kommer ha några problem med uppkörningen. Ta det som vilken körning som helst. Fega inte vid inbromsningsprovet är hetaste tipset.

Allansson
29 maj 2009
Klarade uppkörningen på tung mc idag! big_smile

3 354 Inlägg
29 maj 2009
Allansson skrev:

grattis, sj får jag vänta till juni nästa år på mitt.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

963 Inlägg
29 maj 2009
Allansson skrev:

Gratulerar!

Tag det lugnt i kurvorna, VV lägger grus vid kanterna nu som bilarna glatt kör ut i och drar ut på vägen.

Varenda väg här på Orust har grus i kurvorna idag som inte var där tidigare i veckan. sad

Vad kör du för hoj nu? Plastraket som oss andra? smile

Seth skrev:
Allansson skrev:

grattis, sj får jag vänta till juni nästa år på mitt.

Lagom att börja spara nu till hoj, försäkring och skyddskläder då. wink
Senast redigerat av TCG (29 maj 2009)

Sök