Hur är en Yamaha XT660 att äga?
Lurar på att skaffa en sån, bra pris på dom även nya, bra garanti och OK försäkringpremie för mig (22 år).
Det jag har hört ska dom vara grymt stabila maskiner som sällan krånglar, något som tilltalar mig då jag hatar att skruva för att laga grejerna

Men vilken modell tror ni passar mig? Jag älskar kurviga vägar, både asfalt och grus, på landet, och har en del härlig grusväg av varierande karaktär (Välharvad - ko-stig) där jag bor.
Vilken tror ni är roligast?
X-modellen (motard) har jag förstått går bäst av dom på asfalt, men hur är det att åka på grus med 19" framhjulet? Blir ju givetvis grövre däck för att få något fäste

R-modellen (Offroad) är ju vassare på grus, men är stabiliteten totalkass på asfalt med 21" framhjul eller? Ska man rent av köpa R-modellen och i efterhand skaffa motardhjul om man vill åka på mer på asfalt?
Gör nytt avgas stor skillnad på effekten? Har aldrig provat någon , så jag vet egentligen inte om dom känns slöa original...
Köra längre sträckor är väll något man får vänja sig vid

Men om någon provat bägge - vilken satt du bäst på?
Ska åka och provköra tänkte jag till våren, men svårt att bedöma komforten på en kort provtur på ca 15-30 minuter.. Visseligen inte så otroligt viktigt, då hade man inte kollat på stånka

Men är ju kul att kunna köra lite längre än 10 mil innan man får ont i häcken

Är rätt sugen när dom ligger så bra till i pris.