har kamremmen kuggat över? hade samma symptom på en 240 som jag startade en morgon sen bara la bilen av och den startade till ibland totalt orkeslös men för att senare vara stendöd.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Tog en veckas semester på Gotland och fick lämna bilen hemma.
Bytte vevaxelgivaren precis innan jag åkte men det var det inte.
Har nu idag testat och bytt styrdatorn med en annan bil men det var inte den. Testade även min dator i den bilen och den andra bilen gick som en klocka.
Den går på startgas och följdaktligen får den väl ingen soppa.
Får gräva mig ner där och börja om från början i felsökningen på bränslesidan..
Gissar att diagnostikenheten är kass och att jag därför inte får någon felkod.
får den nya soppapumpen ström? mät soppatrycket. polaren hade problem med sin tjejs bil och den gick ungefär likadant visserligen en 740 -88 ej turbo och de va avbrott i kabeln som går till pumpen i tanken.. han hade ström till kontakten ovanför tanken men de va avbrott i sladden i tanken till pumpen
Bytte bränsletrycksregulatorn eftersom det inte kom någon bensin i retur i returslangen.
Det ar samma med den nya regulatorn alltså ingen bensin i returslangen.
Skall det över huvud taget komma någon bensin i returslangen?
Den går att atarta med startgas och som tidigare sagt så kan man varva den till ca 3000 och där kan man hålla den. När den blivit varm så kan man släppa ner den på tomgång och då går den där. Så fort man då ändrar gasen så lever den jävul och skjuter bakåt, eller dör.
när jag bytte kamrem på min 740 90ia så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.
när jag bytte kamrem på min 740 90ia så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.
Har titta min kam flera gånger. Har testa flytta den en kugg hit å dit oxå. Men inget...
när jag bytte kamrem på min 740 90ia så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.
Har titta min kam flera gånger. Har testa flytta den en kugg hit å dit oxå. Men inget...
oki men har du tagit bort 1a tändstiftet och kollat att verkligen kolven är där. bara känna med en skruvmejsel.
när jag bytte kamrem på min 740 90ia så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.
Har titta min kam flera gånger. Har testa flytta den en kugg hit å dit oxå. Men inget...
oki men har du tagit bort 1a tändstiftet och kollat att verkligen kolven är där. bara känna med en skruvmejsel.
Ja de har jag oxå gjort. Ska göra ett komptest på tisdag. Har inge saker till att göra de själv