2599
Sök

Problem: svårstartad orkeslös Volvo 940

948 Inlägg
9 augusti 2008
#21
får du nån felkod dvs lyser lambda lampan?

13 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#22
Nix, Iga felkoder eller lampor som lyser...

736 Inlägg
9 augusti 2008
#23
Förutsatt att den lilla datorn som ska visa felkoder över huvud taget fungerar...


1 079 Inlägg
9 augusti 2008
#24
har kamremmen kuggat över?
hade samma symptom på en 240 som jag startade en morgon sen bara la bilen av och den startade till ibland totalt orkeslös men för att senare vara stendöd.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

4 Inlägg
10 augusti 2008
#25
Har du komptestat den? Låter som om topplockspackningen skulle ha gått. Behöver inte va en stor spricka eller liknande för att få allvarliga fel.

13 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#26
Tog en veckas semester på Gotland och fick lämna bilen hemma.

Bytte vevaxelgivaren precis innan jag åkte men det var det inte.

Har nu idag testat och bytt styrdatorn med en annan bil men det var inte den.
Testade även min dator i den bilen och den andra bilen gick som en klocka.

Den går på startgas och följdaktligen får den väl ingen soppa.

Får gräva mig ner där och börja om från början i felsökningen på bränslesidan..

Gissar att diagnostikenheten är kass och att jag därför inte får någon felkod.

1 653 Inlägg
18 augusti 2008
#27
Jag tror precis som "Madhouse" skrev .. Symptomen du har stämmer ganska bra överens med vad som händer om kamremmen hoppar 1 eller 2 kugg! kika på det smile


\m/(><)\m/
742 Inlägg
18 augusti 2008
#28
får den nya soppapumpen ström? mät soppatrycket. polaren hade problem med sin tjejs bil och den gick ungefär likadant visserligen en 740 -88 ej turbo och de va avbrott i kabeln som går till pumpen i tanken.. han hade ström till kontakten ovanför tanken men de va avbrott i sladden i tanken till pumpen

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

13 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#29
Bytte bränsletrycksregulatorn eftersom det inte kom någon bensin i retur i returslangen.

Det ar samma med den nya regulatorn alltså ingen bensin i returslangen.

Skall det över huvud taget komma någon bensin i returslangen?



Den går att atarta med startgas och som tidigare sagt så kan man varva den till ca 3000 och där kan man hålla den.
När den blivit varm så kan man släppa ner den på tomgång och då går den där. Så fort man då ändrar gasen så lever den jävul och skjuter bakåt, eller dör.

Jag får krupp......

Gödseldräng
4 529 Inlägg
19 augusti 2008
#30
kolla kamkedjan/remmen låter som det
är tillome ganska säker på att den hoppat 1-2 kugg


13 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
#31
har dubbelkollat.

inga kuggar fel

23 Inlägg
14 april 2011
#32
hittade du felet? har nämligen en kompis 940 med samma problem sad

Vissa kör volvo, andra kommer senare

Volvo 4 life
347 Inlägg
23 april 2011
#33
taunus_freak skrev:
hittade du felet? har nämligen en kompis 940 med samma problem sad

Har din kompis hitta felet då?
Har så på min 940 just nu håller på bli galen

3 182 Inlägg
24 april 2011
#34
när jag bytte kamrem på min 740 90ia  så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.

23 Inlägg
24 april 2011
#35
volvocola näe har inte hittat felet har prövat byta det mesta

Vissa kör volvo, andra kommer senare

Volvo 4 life
347 Inlägg
24 april 2011
#36
taunus_freak skrev:
volvocola näe har inte hittat felet har prövat byta det mesta

Inte jag heller har testa allt nu. 
Man håller tokig på detta

Volvo 4 life
347 Inlägg
24 april 2011
#37
pukan2 skrev:
när jag bytte kamrem på min 740 90ia  så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.

Har titta min kam flera gånger.
Har testa flytta den en kugg hit å dit  oxå. 
Men inget...

3 182 Inlägg
24 april 2011
#38
volvocola skrev:
pukan2 skrev:
när jag bytte kamrem på min 740 90ia  så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.

Har titta min kam flera gånger.
Har testa flytta den en kugg hit å dit  oxå. 
Men inget...

oki men har du tagit bort 1a tändstiftet och kollat att verkligen kolven är där. bara känna med en skruvmejsel.

Volvo 4 life
347 Inlägg
24 april 2011
#39
pukan2 skrev:
volvocola skrev:
pukan2 skrev:
när jag bytte kamrem på min 740 90ia  så stog kamremen fel efteråt och det visade sig att vevaxelhjulets markering låg fel så man får kolla det att 1a kolven står på sin högsta punkt, kan va värt att kolla på din med, vad jag fick höra så är det hjulet gummiupphängt på nått sätt.

Har titta min kam flera gånger.
Har testa flytta den en kugg hit å dit  oxå. 
Men inget...

oki men har du tagit bort 1a tändstiftet och kollat att verkligen kolven är där. bara känna med en skruvmejsel.

Ja de har jag oxå gjort.
Ska göra ett komptest på tisdag.  Har inge saker till att göra  de själv


Sök