Vad är det med folk och märket Volvo?!

steifan DR!FTT3KN!K3R
16 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

Hyfsat pinsamt det som Pikey beskriver i första inlägget.
Har väl nåt slags samband med raggar-'kulturen' konverterad från
amerikanskt till svenskt?


Finns det ens någon motsvarighet i andra länder?
Finska Saab90-huliganer eller franska peugeot-raggare? tongue


Men visst, är väl skoj att det överhuvudtaget finns billtillverkare i Sverige. wink

-> biltillverkare

Senast redigerat av steifan (16 augusti 2008)

bmx
16 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

hur kan man äns dö för en bil???om ja hadde feta jävla sportbilen,inte fan hadde jag dött för den,bil som bil!finns ju alltid nya!

som sagt alla har ju olika smaker!
vissa tycker att volvo har sexia linjer,snygga,går assnabbt mm
och vissa tycker att dom ser ut som ett helvete helt enkelt!

och jag är dom som tycker att dom ser ut som ett helvete,fast ja kör en ändå!varför?duger att åka och fiska med,packåsna mm!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TS_quattro fyrkrafsare
16 augusti 2008 · 1 443 Inlägg

denna form av sinnessjuka finns överallt och inom alla intressen, oftast beror det väl på att någon fått ett bra intryck av något och sedan hållit fast vid det (kan villigt erkäna att jag är en av dessa då det gäller de fyra ringarna). vad gäller volvo i sverige är det vä ofta en kombination av arv: man har blivit matad från barnsben med att volvo är bra och rejäla bilar, dessutom svenska. tillgänglighet: det finns DRÖSVIS av gamla volvo i sverige och ännu mer idiotbilliga bättre begagnade reservdelar på varenda bilskrot. kunnande: det finns nästan lika många som kan skruva volvo som det finns bilar att skruva på vilket också gör ägandet lättare samt MYCKET eftermarknadsdelar. tror dessa är de största orsakerna till att folk köper volvo, men det är ju bara mina små villfarelser  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Niklas1987 NO
16 augusti 2008 · 2 182 Inlägg

Yes, smutskastar tråd mot ett speciellt bilmärke

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
TRYIT Teddan
16 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

det roliga är ju att många 240/740/940 killar och tjejer tror att dom åker i världens grymmaste bilar.
finns inget som är i närheten

som en polares granne han åker en 240turbo eller nått sånt ... helt original han drar min 335d vilken dag som hellst för diesel bilar är långsamma ....
inte för att jag brukar sitta och prata med denna killen, men ibland så är det så kul och se vilken idiot han är .
Han är en volvo raggare precis som vi andra ser en volvo raggare.
Volvokeps, volvo tröja där det står "fuck you i drive a Volvo"  osv.....


jag tror att många volvo killar är fruktansvärt enkelspåriga , gäller även andra bilmärken/ägare men volvoägare är nog i särklass dom värsta.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Hoegwall
16 augusti 2008 · 133 Inlägg

smaken är som baken - delad. och vissa visar bara väldigt mycket vad de tycker om saker och ting, det handlar ju inte bara om volvo, det kan ju gälla allt, bara det att flertalet verkar tycka om volvo, och vill visa att dom gör det! hehe

det är fler som har vart inne på det i denna tråden, vilket är bra, man måste se längre än vad näsan räcker ^^

If you don't live for something, you'll die for nothing
_zigge_
16 augusti 2008 · 313 Inlägg

Fetazde skrev:
Jag är ingen volvofanatiker.... jag har alltid varit lite emot volvo, tills jag började köra dom bilarna och tillslut fick syn på min v70 och testade den... det är bra bilar... och varför folk vill dö för sitt bilmärke, det gäller väl inte bara volvo ägare,finns ju hur många som helst som vill dö för din saab,audi,fiat etc...

älskar man nått så starkt så man vill dö för det så älskar man det verkligen väl ??

hamnade i samma sits... Fick syn på min Volvo V70 T5 -01 å fastnade direkt.. smile Har bara kört tyskt innan.. Men vafan..!!

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
Jimmy_N Makaronborrare
16 augusti 2008 · 993 Inlägg

Hoevding skrev:
De "stödjer svensk ekonomi" som en del med solblekt åkerikeps säger. Förstår dock inte hur man gör det redigt när man köper en "skrotbil" för 10-15k och sen slänger på någon plastig front från Kina. Tyvärr har ju 740 fått lite av en stämpel när det kommer till de som kör dem. Lyssna på denne enimente man. http://bbs.exet.nu/a/src/1218305204904.jpg

Hahaha det blir nog dagens skratt big_smile

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

steifan skrev:
Hyfsat pinsamt det som Pikey beskriver i första inlägget.
Har väl nåt slags samband med raggar-'kulturen' konverterad från
amerikanskt till svenskt?


Finns det ens någon motsvarighet i andra länder?
Finska Saab90-huliganer eller franska peugeot-raggare? tongue


Men visst, är väl skoj att det överhuvudtaget finns billtillverkare i Sverige. wink

-> biltillverkare

Hörredudu! Här kränker man inte finnar!!
Finnarna kör mer runt i opel Kadett än saab!! big_smile

C H E V R O L E T <3
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

_zigge_ skrev:

Fetazde skrev:
Jag är ingen volvofanatiker.... jag har alltid varit lite emot volvo, tills jag började köra dom bilarna och tillslut fick syn på min v70 och testade den... det är bra bilar... och varför folk vill dö för sitt bilmärke, det gäller väl inte bara volvo ägare,finns ju hur många som helst som vill dö för din saab,audi,fiat etc...

älskar man nått så starkt så man vill dö för det så älskar man det verkligen väl ??

hamnade i samma sits... Fick syn på min Volvo V70 T5 -01 å fastnade direkt.. smile Har bara kört tyskt innan.. Men vafan..!!

O nu kör du min drömbil  big_smile
Real fucking muscle power!  wink

C H E V R O L E T <3
Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 286 Inlägg

Pikey skrev:
Jag har tänkt på en sak JÄVLIGT länge och det är vissa personers passion till Volvo...

Jag ser folk dagligen som heter Volvo i mitt hjärta/blod etc. och undrar "Vad fan tänker människan med?"
Jag menar det är ett jävla bilmärke.
Folk som kan dö för Volvos läser man o liknande, jag menar VARFÖR?

Kan man inte få in någon riktig fanatiker in här och berätta om varför den är såpass korkad så man kan dö för ett jävla bilmärke smile

Kommer säkerligen fylla på med frågor här om inte alla är i Vallåkra.

//Pikey

jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
FireTraXX DFFL
16 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Big_JN
16 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

Ford e billigare! wink

D2-Jonsson
16 augusti 2008 · 93 Inlägg

Volvo har alltid varit stora praktiska och prisvärda bilar jämfört med motsvarande tyska bilar!!

Jag är inne på min 6:e Volvo fast jag bara är 26 år, har även haft bmw, mercedes, vw, ford ,saab men Volvo har alltid varit mina favoriter! så jag kommer nog för alltid köra Volvo, skulle dock inte dö för min volvo, jag bara gillar bilmärket.

TURBO -forever!
Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 286 Inlägg

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

ja jag har sett folk gråta när laget loosat..

Finns folk som köper 740 för dom är fina å funkar bra som första bil....Men finns allt för många nu förtiden som lever på sina föräldrar å köper en supra innan dom slutat skolan....dessa personer ser ofta ner på annat folk som kör en kanske gammal å lite rutten bil men i själva verket kan dom inte ens slänga på sommarhjulen själva...

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
FireTraXX DFFL
16 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Xuri skrev:

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

ja jag har sett folk gråta när laget loosat..

Finns folk som köper 740 för dom är fina å funkar bra som första bil....Men finns allt för många nu förtiden som lever på sina föräldrar å köper en supra innan dom slutat skolan....dessa personer ser ofta ner på annat folk som kör en kanske gammal å lite rutten bil men i själva verket kan dom inte ens slänga på sommarhjulen själva...

HAHA, vad har hjulbyte med hur fin bilen är att göra och hur man fått den?
Är man sämre människa för att man inte kan mecka?

Gud vilken avundsjuk sopa du är isåfall...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 286 Inlägg

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:

FireTraXX skrev:

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

ja jag har sett folk gråta när laget loosat..

Finns folk som köper 740 för dom är fina å funkar bra som första bil....Men finns allt för många nu förtiden som lever på sina föräldrar å köper en supra innan dom slutat skolan....dessa personer ser ofta ner på annat folk som kör en kanske gammal å lite rutten bil men i själva verket kan dom inte ens slänga på sommarhjulen själva...

HAHA, vad har hjulbyte med hur fin bilen är att göra och hur man fått den?
Är man sämre människa för att man inte kan mecka?

Gud vilken avundsjuk sopa du är isåfall...

glöm de... avundsjuk är jag inte i alla fall...Nån japcrap bil vill jag inte ha pga av kvaliten i alla fall :p

Hade jag velat ha en annan bil kunde jag köpt de... Tror du vet va jag menar firetrax...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Masaru hater
16 augusti 2008 · 656 Inlägg

FireTraXX skrev:
Är man sämre människa för att man inte kan mecka?

Ja..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
lelleal
16 augusti 2008 · 1 150 Inlägg

Xuri skrev:

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

ja jag har sett folk gråta när laget loosat..

Finns folk som köper 740 för dom är fina å funkar bra som första bil....Men finns allt för många nu förtiden som lever på sina föräldrar å köper en supra innan dom slutat skolan....dessa personer ser ofta ner på annat folk som kör en kanske gammal å lite rutten bil men i själva verket kan dom inte ens slänga på sommarhjulen själva...

Äru avensjuk 200/700/900 serien är jävligt ful så är de bara .................

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Joo
16 augusti 2008 · 741 Inlägg

Rand skrev:
volvo är ju inga dumma bilar.. det är samma varför köpa en japansk skitsak som inte funkar.. japanska saker kronglar ju bara.. så det är bättre att äga en volvo

Japanska skitsaker? En toyota är ju den bästa bilen man kan köpa, har ju vunnit flera gånger över mest prisvärda bil!!

Toyota Corolla har väl vunnit pris för olika saker flera gånger??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang