hejsan tänkte tona rutorna på 740n

deempan Avstängd
18 augusti 2008 · 126 Inlägg

hej tänkte tona rutorna på min volvo 740. tänte fråga om det är svårt och vad man ska tänka på?smile

laaantz
18 augusti 2008 · 465 Inlägg

deempan skrev:
hej tänkte tona rutorna på min volvo 740. tänte fråga om det är svårt och vad man ska tänka på?smile

finns ingen lättare bil att tona än 740...  inte enligt mej ivf! bara köra på.. tänk på att inte sitta ute om det blåser och att torka rutorna noga innan.. vill ju inte ha skit mellan rutan och filmen;)

deempan Avstängd
18 augusti 2008 · 126 Inlägg

jasså är dom det fan va nice !! nej precis tvätta nog sen vara i ett garage då. tack ska du ha för svaret smile

Rippe89
18 augusti 2008 · 72 Inlägg

skit lätt gjorde det med solskyds film
tväta rutorna noga. använd spräjflaska med vatten och lite diskmedel och använd det mycket skär ut dem på utsidan av rutorna först om du tycket det e svårt och komma till på insidan sen spräja insidan och sätt ditt den OBS tänk på att rutorna som går att veva ner måste filmen vara under listen annars får du göra om det och att skära av 1cm eller nått längst upp så den inte losnar när du vevar upp igen. och tänk också på om du har värme i bakrutan skär INTE i de röda linjerna på insidan!

Mr_EmCom Med.lem
18 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

Var köper man bra toningsfilm då?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Rippe89
18 augusti 2008 · 72 Inlägg

min är köpt på biltema kostar runt 50-100:- bra eller inte det vet jag inte annars får man någ köpa på någon sida du lär nog hitta någon här på forumet

deempan Avstängd
19 augusti 2008 · 126 Inlägg

okej okej där va en hel del fakta .. Tack ska ska du ha smile

te_wik Forummoderator
19 augusti 2008 · 12 813 Inlägg

Plocka bort rutorna som sitter i dörrarna, mkt enklare då. Sen kan du pensla på lite klar nagellack runtom så filmen inte börjar lossna när man vevat upp/ner rutorna några gånger.

De små sidorutorna + bakrutan är inte några problem det heller, var bara förskiktig med värmeslingorna i bakrutan, ifall du måste till att skära lite efter att filmen kommit på plats.

Att skära till rätt storlek på filmen kan vara lite knepigt.
På vissa bilar kan man helt enkelt bara tejpa fast filmen på utsidan av rutan, se till att limmet kommer på rätt sida, skära ut den på plats sedan bara in i bilen och montera.
Men på andra bilar, eller rättare sagt de flesta bilar är utsidan av rutan, större än insidan (pga plastdetaljer, innertak, lister osv) så du får fel mått ändå.

Ajaa, e trött som fan å de kändes som allt blir grötigt hur jag än formulerar det så jag hoppas att det räcker såhär.

Ett tips är iaf att använd en BRA kniv, rakblads typ. Så du inte råkar riva filmen, ist för att skära den.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
pelle_d3
19 augusti 2008 · 78 Inlägg

finns det nå bra hemsidor där man kan beställa bra torning till ett bra pris?

theodon
19 augusti 2008 · 22 Inlägg

Hej!

Jag har en överbliven solfilms sats till 740 4-d mörkhet 95% 7rutor

Den är helt färdigskuren, alltså bara att smacka på wink

Kostar 1595kr i butik

Ge mig ett bud om du är intresserad smile

Mvh

In a perfect world i would be a goat.,
te_wik Forummoderator
19 augusti 2008 · 12 813 Inlägg

Ett till tips jag missade igår är att linda några varv toapapper runt skrapan, då suger det upp vatten bättre och det tar inte lika länge att få filmen på plats. Samt så blir det inte lika mkt repor på filmen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Daniel_P_
19 augusti 2008 · 125 Inlägg

andvänd gummi skrapa ochså big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang