Min AUDI automatväxellåda i nödläge

krokko66
2 april 2006 · 3 Inlägg

Jag har en Audi 100 2,5tdi -94 men automat på 27000mil...Problemet är detta vid kallstart utan motorvärmare så går säkringen 14 (15 blå) och bilen tjuvstannar sedan går bara på en växel framåt typ 2:an  och backen fungera som vanligt förutom att bilen hugger till då backen eller d-läggs  i läge...Säkringen tas bort och en ny monteras men någon förändring blir det inte...Batteriet kopplas ifrån dock utan resultat...Då bilens dator nollställs då funkar det..Detta kan hända även då säkringen är hel men då startar jag bara om bilen och prövar oftast så funkar det.. Är detta dyrt att laga??? Jag behöver hjälp...Mvh

Mr Lemon Satans Kung
2 april 2006 · 467 Inlägg

Svårt att säga vad det kan va..Ta o åk till ett par verkstäder o kolla med dem.Lättast på det sättet o du får nog garanterat bäst svar genom en verkstad..

Det kostar ju inget att fråga!

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
krokko66
2 april 2006 · 3 Inlägg

Jag hade bilen på verkstaden i 2.5 vecka och verkstaden hittade inte felet trots datorkoll..Nu ska bilen in till NORDEMANS BIL i ÖRNSKÖLDSVIK  kanske dom hittar felet??????

Drönirettab
2 april 2006 · 21 761 Inlägg

Vad har säkring 14 för uppgift då, vilka saker går till den säkringen?

krokko66
2 april 2006 · 3 Inlägg

Säkring 14 styr tydlingen funktion på vxl,dessutom står det på tyska eftersom bilen är importerad...Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang