200sx

mac
8 april 2006 · 82 Inlägg

Denna frågan har nog ställts för många gånger och fått lika få svar,men den måste ställas:
finns här någon individ med en något så när Rostfri baklucka till en nissan 200 s13 ? Eller prisuppgift på en ny  !?

Senast redigerat av mac (17 april 2006)

Kristoffer86
10 april 2006 · 37 Inlägg

Inte fär att verka nedlåtande, men det är mycket svårt att få tag i en sådan baklucka som inte är rostig.. //Jag

Racing Is Not A Crime
Painadict Fiat Coupe 16vt
10 april 2006 · 71 Inlägg

Är det inte lättare att slipa ner, spackla och lacka själv?

mac
10 april 2006 · 82 Inlägg

Nja någon hade tänkt på det innan jag fick tag i bilen, så istället så är där stora hål bakluckan nu efter jag börjat gräva bort ytrosten.

MM
10 april 2006 · 130 Inlägg

svetsa på en plåt under då, eller plasta upp efter att all rosten e borta..

-=//[b-6]\\=-
mac
10 april 2006 · 82 Inlägg

Ett av hålen sitter precis på kanten och plåten svänger så pass mkt i övrigt:/ har redan gått igenom alla sådanna typer av utvägar.

tecman
11 april 2006 · 1 741 Inlägg

sök lite på 200sx.nu (forumet alltså) har för mig att det va nån kille där som sålde glasfiber luckor.. garanterat rostfria!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
mac
11 april 2006 · 82 Inlägg

Är också ute efter skärmblinkers samt Spolarmunstycken ?

insane_1 Min dröm, din vardag.
11 april 2006 · 641 Inlägg

mac skrev:
Är också ute efter skärmblinkers samt Spolarmunstycken ?

Om du vill ha vita skärmblinkers så kan du köpa dom på Saab. Blinkers från 9-3 & 9-5 passar i princip helt utan modifiering. Kostar runt 130:-/par inkl. lampor.

Spolarmunstycken köper du väl lämpligast på Nissan om du ska ha nya, annars kan ju skroten vara ett alternativ.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
mac
11 april 2006 · 82 Inlägg

Okej.Passar lamhållare o dyl. med ? Fattas nämligen hela blinkerssatsen.

insane_1 skrev:

mac skrev:
Är också ute efter skärmblinkers samt Spolarmunstycken ?

Om du vill ha vita skärmblinkers så kan du köpa dom på Saab. Blinkers från 9-3 & 9-5 passar i princip helt utan modifiering. Kostar runt 130:-/par inkl. lampor.

Spolarmunstycken köper du väl lämpligast på Nissan om du ska ha nya, annars kan ju skroten vara ett alternativ.

insane_1 Min dröm, din vardag.
11 april 2006 · 641 Inlägg

mac skrev:
Okej.Passar lamhållare o dyl. med ? Fattas nämligen hela blinkerssatsen.

Lamphållaren som sitter på bilen original passar inte. Du använder dej av lamphållaren och lampan som du får med när du köper Saab-blinkersen. Du får skarva ihop kablarna från bilen med dom nya blinkarna.

Enkelt förklarat, du tar bort original skärmblinkers, klipper kablarna, kopplar in den nya skärmblinkersen som du köpt på Saab sen är det bara att knäppa fast den och ut å blinka;)

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
mac
17 april 2006 · 82 Inlägg

Jo det är inga problem. Är mest kris med baklucka eftersom det är dags för lack när som helst!

goffy
17 april 2006 · 324 Inlägg

Tror nog att du får svetsa dit en plåt under i från, det fick jag göra min var rostig som fan fick ner 2 st knytnävar när jag kapat bort all rost sad men bra blev det till sist smile lycka till

mac
20 april 2006 · 82 Inlägg

Njo men ska nog inte vara omöjligt att hitta en någerlunda bra baklucka=)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang