11386
Sök

hjälp angående Lmm och spridare till bmw e30

14 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
hejsan har satt i 535ans lmm o spridare på min e30 325 men bilen går ej riktigt, frågan är ska man byta "kortet" i lmm från 325an till 535ans lmm ? eller flytta över all elektronik?

har kört me 535ans lmm utan att pilla nått i den men d gick ingen vidare

sen har jag testat att byta kortet från 325an till 535ans men d gick ej heller bra

vad ska man göra

mvh Janne

14 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
ingen bmw tokig som gjort samma ingrepp?

snabba svar uppskattas

mvh

Med.lem
3 759 Inlägg
21 oktober 2008
Har du möjlighet att kolla soppatrycket?

De kanske flödar över?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
21 oktober 2008
Ställ in fjädern så det är rätt motstånd på luckan?
För vissa fungerar det med 535 elektroniken, vissa behöver byta till 325:ans men du har provat båda så felet ligger väl inte där iaf, skulle vara om 325:ans som du stoppade i var kass

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

14 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
DrKamikaze skrev:
Ställ in fjädern så det är rätt motstånd på luckan?
För vissa fungerar det med 535 elektroniken, vissa behöver byta till 325:ans men du har provat båda så felet ligger väl inte där iaf, skulle vara om 325:ans som du stoppade i var kass

har enbart testat att flytta över 325ans kort till 535ans lmm , kanske man bör flytta alla detaljer ?

har även då testat både spänna o släppa på fjädern men bilen går dåligt ändå

325ans kort ska d inte va fel på för den körde jag me innan.

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
21 oktober 2008
När jag gjorde det har jag för mig att jag bytte allt (för den gick som en påse nötter med 535:ans elektronik) och sen kände jag på 325 luckan hur trögt den gick att flytta och ställde in 535:an så den gick lika trögt (högst vetenskapligt wink)

Men det kan ju vara spridarna också? Hade varit bra om du först bytt t.ex spridare och konstaterat att dom fungerar som dom ska och sen bytt lmm...då hade du vetat vad det är som inte fungerar smile

14 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
DrKamikaze skrev:
När jag gjorde det har jag för mig att jag bytte allt (för den gick som en påse nötter med 535:ans elektronik) och sen kände jag på 325 luckan hur trögt den gick att flytta och ställde in 535:an så den gick lika trögt (högst vetenskapligt wink)

Men det kan ju vara spridarna också? Hade varit bra om du först bytt t.ex spridare och konstaterat att dom fungerar som dom ska och sen bytt lmm...då hade du vetat vad det är som inte fungerar smile

okay ska testa flytta över all elektronik om d inte funkar ska jag kolla spridarna,

räcker kanske att lossa kontakten till varje spridare en efter en? när bilen är igång ?

annars smäcker jag på 325ans lmm igen o ser sen hur bilen verkar, för d går väll att köra med 325ans lmm o 535ans spridare?

mvh

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
21 oktober 2008
Team-R5 skrev:
DrKamikaze skrev:

okay ska testa flytta över all elektronik om d inte funkar ska jag kolla spridarna,

räcker kanske att lossa kontakten till varje spridare en efter en? när bilen är igång ?

annars smäcker jag på 325ans lmm igen o ser sen hur bilen verkar, för d går väll att köra med 325ans lmm o 535ans spridare?

mvh

Jadå, är spridarna okej så går det utan problem smile

14 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
bilen går som en potta skit trotts att jag kör me orginal 325 lmm ,

lossar jag 3ans o 6ans spridar kontakt så blir d ingen förändring på tomgången , d kan ju inte stämma eller ?

Sök