4591
Sök

Vad kan det vara för fel på cd:n ?

914 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Min nakamichi har börjat bete sig underligt.
Titt som tätt så så kommer det ingen remote signal från cd.n till stegen verkar det som för slutstegen stängs av.
Rotade runt bland kablarna när det dök upp för nån vecka sedan. Hittade inget fel då men den funkade bra efter det men när jag körde in till en polare i helgen så började den bete sig likadant igent. Fast nu är de ännu värre nu dröjer det bara nån sekund innan stegen stängs av. Det räcker att man startar om cd.n så kommer stegen igång igen så det verkar ju som att det är något glapp i cd:n. .

90 Inlägg
8 maj 2006
provat o byta cd??

914 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
nope men testade att ta ur antennen idag kom på att stereon funkade så länge jag hade den urkopplad. Kopplade in antennen i helgen igen å då börja den krångla. Drog ut den idag igen och än så länge har det funkat som det ska.

859 Inlägg
8 maj 2006
Låter ju inte vettigt alls:-) Jag tycker Nakamichi maskinerna brukar vara tvärsäkra annars.

/Theo

914 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
nej vet är inte alls vettigt men har lyckats med det mesta redan i mitt korta liv.. T.ex har jag bränt 2 st kx 2500.1 nu å haft en 300amps säkring som lampa ett tag lol...
Fast får se får köra med det en stund te nu å se vad som händer har ju som sagt fungerat nån dag efter att jag rotat runt bland kablarna innan de börjat tjura igen för mig.
Kan du svara på detta med theo då ? Kan för liten kabeltjocklek göra så att stegen bränns vill ha det till att det beror på att jag har 15mm2 för liten enligt rekomendation som gör att stegen bränns för mig

4 554 Inlägg
8 maj 2006
jag tror du överbelastar remoten. har du remoten på ett relä?

airbrush rookie
136 Inlägg
8 maj 2006
jag byggde ljud i brorsans bil, vart likadant, ibland startade inte steget  :s då fick man stänga av och på bilen ett par ggr tills det funkade... då fixade jag bättre jordning, testade och det försvann, kanske funkar för dig?

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

21 761 Inlägg
8 maj 2006
Ronnie.L skrev:
nope men testade att ta ur antennen idag kom på att stereon funkade så länge jag hade den urkopplad. Kopplade in antennen i helgen igen å då börja den krångla. Drog ut den idag igen och än så länge har det funkat som det ska.

Har du kollat så att antennkabeln inte ligger och kortsluter någonstans vid stereon när du har den inkopplad?

914 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
ska den inte kunna är rätt tomt på min stereo där bak lågnivåutgångarna och allt sitter på andra sidan stereon fast visst antennen sitter dumt vinklad för hålet i cd.n är på fel sida så det är tight som f*n att få in den.

914 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
loudness skrev:
jag tror du överbelastar remoten. har du remoten på ett relä?

jag har grenat upp remoten från steroen till 2 kablar som går genom varsin avstängningsknapp så jag kan döda stegen från framsätet var för sig.. Å sedan direkt bak till stegen.

Sök